Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb hem niet helemaal doorgelezen maar het is zeker een klassieke deling door nul zoals Nerdifant al zei.
Er zijn lastigere.
Maar soms ligt het voor het rapen. Hey iedereen, niet antwoorden want dan snapt iedereen het maar een baksteen weegt zoveel als een kilo plus een halve baksteen. Hoeveel weegt een baksteen ?
Volgens mij is het hele ding al niet meer sjofel bij regel 2.
Neen, bij regel 3 want daar staat altijd nul, links en rechts, want als x = y, dan is xx = xy = yy =yx, en dus is xy - xx = 0.
Bijgevolg in regel 3 staat ALTIJD nul is nul ongeacht de waarde van x (of y).
Regel 4 is regel 3 ontleed in factoren, regel 5 is regel 4 nadat links en rechts wordt gedeeld door (y-x), of nul (want x = y)
X = Y
XY = YY XY – XX = YY – XX
X.(Y – X) = (Y - X).(Y + X)
X = Y + X
X = X + X ( want X = Y )
X = 2X
Om af te sluiten voor de kerst:
De fout zit hem wel degelijk in de overgang van regel 4 naar regel 5.
Beide delen van de gelijkheid worden gedeeld door nul ( x - y ) = 0
Bij het gewone rekenen kan de deling a/0 , waarbij a een gewoon getal is, niet uitgerekend worden.
De uitkomst is in feite onbepaald.
Dit is eenvoudig in te zien. Stel namelijk dat a niet gelijk is aan 0 en dat het getal b het resultaat is van de deling,
dus a/0=b , dan geldt bx0=a , terwijl het vermenigvuldigen van een getal met 0 altijd 0 als resultaat geeft.
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
Deze hier heeft ooit een paniek gezaaid in een bepaalde richting. Wat is de helft van de helft en vervolgens schrijf je op 1/2-grote breukstreek-1/2.
Schrapschrap, de helft van de helft = 1
Paniek
Mag ik nooit meer doen .
En dan zijn er nog de onvolprezen perpetuüm mobiles ..... dan wordt het helemaal mooi.
Ja Paul: "De helft van de helft" vertaal je natuurlijk zo: 1/2 x 1/2. Het is dus een taalomzettingsprobleem.
Een beetje verwarring tussen de begrippen "de helft van" & "delen door".
vb: De helft 1/2 van x één 1 is = een halve 0,5 ( of 1/2 )
Wat het brood betreft, velen struikelen hierover omdat ze problemen hebben met abstraheren en
ook de macht van de gewoonte. Een "normaal" brood weegt immers 1kg.
p.s. In Griekenland heb ik op feesten al broden gezien van 5kg en meer...
Ja Paul: "De helft van de helft" vertaal je natuurlijk zo: 1/2 x 1/2. Het is dus een taalomzettingsprobleem.
Een beetje verwarring tussen de begrippen "de helft van" & "delen door".
vb: De helft 1/2 van x één 1 is = een halve 0,5 ( of 1/2 )
Wat het brood betreft, velen struikelen hierover omdat ze problemen hebben met abstraheren en
ook de macht van de gewoonte. Een "normaal" brood weegt immers 1kg.
p.s. In Griekenland heb ik op feesten al broden gezien van 5kg en meer...
Volgens mij is de prijs van een brood per kilo, maar een normaal groot brood is geen kilo. Hoeveel het juist is weet ik niet.
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
Volgens mij is de prijs van een brood per kilo, maar een normaal groot brood is geen kilo. Hoeveel het juist is weet ik niet.
Dit is wel niet helemaal ter zake, maar inderdaad, de prijs en het gewicht van een brood is reeds meerdere jaren vrijgegeven door de overheid.
Daarvoor, gedurende vele jaren, was de bakker verplicht om huishoudbrood te bakken van 1kg tegen een vastgestelde prijs.
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
Comment