Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoek de fout

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zoek de fout

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    x=2x kan enkel voor x = 0
    en als X=0 klop het allemaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d8b Bekijk bericht
      't is even geleden die wiskundige vergelijkingen, maar toch een poging:

van regel 4 naar regel 5 deel je door 0, dit mag niet.

greetz,

Flup
      Correct!

Comment

Waar staat er 'n deel teken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          Waar staat er 'n deel teken?
          Staat er niet geschreven, maar volgt logischerwijze/wiskundig uit de volgorde van de regels.

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
          en als X=0 klop het allemaal.
          Niet dus. Want delen door nul kan niet.
          Last edited by nabi; 21 december 2013, 19:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
            Staat er niet geschreven, maar volgt logischerwijze/wiskundig uit de volgorde van de regels.

Niet dus. Want delen door nul kan niet.
            je kan gelijk hebben als je bij de regel :

X.(Y – X) = (Y - X).(Y + X)

de X in de vergelijking wilt berekenen zou dat worden

X=(Y - X).(Y + X)/(Y-X)

En als X=Y is, dan is de deler altijd 0 en dat mag je niet.

Comment

Y-X = 0 => X=Y
              Deling door nul dus. UItkomst is bijgevolg onbepaald.
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Ik heb hem niet helemaal doorgelezen maar het is zeker een klassieke deling door nul zoals Nerdifant al zei.
                Er zijn lastigere.
                Maar soms ligt het voor het rapen. Hey iedereen, niet antwoorden want dan snapt iedereen het maar een baksteen weegt zoveel als een kilo plus een halve baksteen. Hoeveel weegt een baksteen ?

Comment

Deze hier heeft ooit een paniek gezaaid in een bepaalde richting. Wat is de helft van de helft en vervolgens schrijf je op 1/2-grote breukstreek-1/2.

Schrapschrap, de helft van de helft = 1

Paniek
                  Mag ik nooit meer doen .

En dan zijn er nog de onvolprezen perpetuüm mobiles ..... dan wordt het helemaal mooi.

Comment

Volgens mij is het hele ding al niet meer sjofel bij regel 2.

Echter meteen ook maar bekennen dat ik geen held ben in x-en en y-en
                    FLICKR PHOTOSTREAM
                    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

Comment

En als we al niet eens meer mogen lachen dan hoeft dit hele ding ook voor mij niet meer.
                      Waarom zo'n zure reactie ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door !Karen Bekijk bericht
                        Volgens mij is het hele ding al niet meer sjofel bij regel 2.
                        Neen, bij regel 3 want daar staat altijd nul, links en rechts, want als x = y, dan is xx = xy = yy =yx, en dus is xy - xx = 0.
                        Bijgevolg in regel 3 staat ALTIJD nul is nul ongeacht de waarde van x (of y).
                        Regel 4 is regel 3 ontleed in factoren, regel 5 is regel 4 nadat links en rechts wordt gedeeld door (y-x), of nul (want x = y)

X = Y
                        XY = YY
                        XY – XX = YY – XX
                        X = Y + X
                        X = X + X ( want X = Y )
                        X = 2X

Comment

Om af te sluiten voor de kerst:
                          De fout zit hem wel degelijk in de overgang van regel 4 naar regel 5.
                          Beide delen van de gelijkheid worden gedeeld door nul ( x - y ) = 0
                          Bij het gewone rekenen kan de deling a/0 , waarbij a een gewoon getal is, niet uitgerekend worden.
                          De uitkomst is in feite onbepaald.
                          Dit is eenvoudig in te zien. Stel namelijk dat a niet gelijk is aan 0 en dat het getal b het resultaat is van de deling,
                          dus a/0=b , dan geldt bx0=a , terwijl het vermenigvuldigen van een getal met 0 altijd 0 als resultaat geeft.
                          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Deze hier heeft ooit een paniek gezaaid in een bepaalde richting. Wat is de helft van de helft en vervolgens schrijf je op 1/2-grote breukstreek-1/2.

Schrapschrap, de helft van de helft = 1

Paniek
                            Mag ik nooit meer doen .

En dan zijn er nog de onvolprezen perpetuüm mobiles ..... dan wordt het helemaal mooi.
                            Ja Paul: "De helft van de helft" vertaal je natuurlijk zo: 1/2 x 1/2. Het is dus een taalomzettingsprobleem.
                            Een beetje verwarring tussen de begrippen "de helft van" & "delen door".
                            vb: De helft 1/2 van x één 1 is = een halve 0,5 ( of 1/2 )
                            Wat het brood betreft, velen struikelen hierover omdat ze problemen hebben met abstraheren en
                            ook de macht van de gewoonte. Een "normaal" brood weegt immers 1kg.
                            p.s. In Griekenland heb ik op feesten al broden gezien van 5kg en meer...
                            Last edited by dyafani; 23 december 2013, 16:00.
                            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                              Ja Paul: "De helft van de helft" vertaal je natuurlijk zo: 1/2 x 1/2. Het is dus een taalomzettingsprobleem.
                              Een beetje verwarring tussen de begrippen "de helft van" & "delen door".
                              vb: De helft 1/2 van x één 1 is = een halve 0,5 ( of 1/2 )
                              Wat het brood betreft, velen struikelen hierover omdat ze problemen hebben met abstraheren en
                              ook de macht van de gewoonte. Een "normaal" brood weegt immers 1kg.
                              p.s. In Griekenland heb ik op feesten al broden gezien van 5kg en meer...
                              Volgens mij is de prijs van een brood per kilo, maar een normaal groot brood is geen kilo. Hoeveel het juist is weet ik niet.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Volgens mij is de prijs van een brood per kilo, maar een normaal groot brood is geen kilo. Hoeveel het juist is weet ik niet.
                                Dit is wel niet helemaal ter zake, maar inderdaad, de prijs en het gewicht van een brood is reeds meerdere jaren vrijgegeven door de overheid.
                                Daarvoor, gedurende vele jaren, was de bakker verplicht om huishoudbrood te bakken van 1kg tegen een vastgestelde prijs.

Comment

Working...
                                X