Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude spiegelreflexcamera laten repareren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oude spiegelreflexcamera laten repareren

Hoi allen!

Ik heb hier een Yashica FX-D liggen met een hele hoop lenzen en toebehoren.
    Helaas is het inderdaad alleen maar 'liggen'...

Ik zou het toestel graag gebruiken, maar bij nader onderzoek blijkt het sluitergordijn niet open te gaan wanneer het zou moeten...
    Defect dus...
    Wanneer ik het gordijn zelf naar boven duw, blijft het wel open.

Heb het toestel zelf al eens opengemaakt, maar hier is voor mezelf geen beginnen aan...

Kan iemand me hierbij helpen of weet iemand een locatie waar ze het toestel nog zouden kunnen repareren?

Alvast bedankt!
    Sony A7 IV | Sony 24-70mm f/2.8 | Sony 70-200mm f/2.8 | http://www.imagedelavie.be

Re: Oude spiegelreflexcamera laten repareren

Oorspronkelijk geplaatst door dajero1989 Bekijk bericht
    Hoi allen!

Ik heb hier een Yashica FX-D liggen met een hele hoop lenzen en toebehoren.
    Helaas is het inderdaad alleen maar 'liggen'...

Ik zou het toestel graag gebruiken, maar bij nader onderzoek blijkt het sluitergordijn niet open te gaan wanneer het zou moeten...
    Defect dus...
    Wanneer ik het gordijn zelf naar boven duw, blijft het wel open.

Heb het toestel zelf al eens opengemaakt, maar hier is voor mezelf geen beginnen aan...

Kan iemand me hierbij helpen of weet iemand een locatie waar ze het toestel nog zouden kunnen repareren?

Alvast bedankt!
    Camera repair in Gent ?
    Eekhout 16 dacht ik, vlakbij de voormalige kazerne op de ring.

Comment

Hangt er soms wat van die smurrie gelijkend op confituur tussen de gordijntjes?
      Komt vaak van de amortisseur (schokdemper die de opklappende spiegel beschermt) die na jaren precies 'gesmolten' is en in het gordijn terecht is gekomen.

Kan je er met wasbenzine normaal gezien afkuisen.

Comment

En ik die dacht dat Yashica enkel spleetsluiters gebruikte.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Of vet dat helemaal uitgehard is ergens. een klein druppeltje wasbenzine (om de oud op te lossen) en wat nieuw smeermiddel kan helpen!
          Anders moet je je vraag ook eens stallen op het analoogfotoforum.nl

Tom
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Volgens mij kan je beter een nieuwe kopen. Als ik kijk op ebay naar verkoopprijzen... Dan gaat een reparatie heel wat meer kosten...Tenzij u natuurlijk emotionele waarde hecht aan de camera ;-)
            FLICKR PHOTOSTREAM
            Just try to comprehend that which you'll never comprehend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door !Karen Bekijk bericht
              Volgens mij kan je beter een nieuwe kopen. Als ik kijk op ebay naar verkoopprijzen... Dan gaat een reparatie heel wat meer kosten...Tenzij u natuurlijk emotionele waarde hecht aan de camera ;-)
              Dat van die emotionele waarde kan ik best begrijpen. Ik had mijn eerste reflex in '77. Een Nikomat EL, de trouwste vriend die je je kan indenken, hij heeft zelfs ooit mijn gezicht gered door de gulp kokend water van de Strokkurgeiser op IJsland op te vangen. Hij is nog in een kloof gerold op het eiland Runde en heeft twee tentoverstromingen meegemaakt. Hij werkt nog altijd maar is nu met verdiend pensioen

Comment

Working...
              X