Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Barbecue versus electr. grill

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Barbecue versus electr. grill

    Ze mochten de vrijwilligers die overal hun steentje bijdragen eens wat meer in de kijker zetten. Want vele weten niet dat dat een echte roeping is en als je geen goed hart hebt doe je zoiets niet. Het is alleen spijtig dat het soms gebeurd dat ze dat vrijwilligerswerk beginnen te aan zien als een plicht van die vrijwilligers. Heb het ook 15jaar bij het Rode Kruis gedaan, maar spijtig genoeg begonnen ze het als een plicht te aanzien.


    Daarom van uit mijn hart de BESTE WENSEN VOOR 2014 AAN ALLE VRIJWILLIGERS DIE OVER AL EEN HANDJE TOESTEKEN. Bedankt voor jullie inzet.

    Grt,

    Jean-Pierre

    Comment


    • #17
      Re: Barbecue versus electr. grill

      Wij hebben ook onze houtsbb opzij geschoven voor een elektrische, en nog geen minuut beklaagd.
      Hier wordt nu veeeel meer gebb., en de smaak? wanneer er gekruid wordt, smaak ik geen verschil, alleen dat vlees
      veel sappiger blijft.
      Wij gebruiken deze: http://www.bbqcenter.be/product/2916...lcano-red.html
      grt
      jan
      beste wensen aan iedereen

      Comment


      • #18
        Re: Barbecue versus electr. grill

        Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
        @ Paul, ik vind dat niet zo raar, als ik hier mijn buren of iemand anders kan helpen ben ik gewoon blij, hoef daar niets voor. Ik zeg altijd het één plezier is het ander waard. Zo heb ik hier een een oud vrouwtje tegenover wonen en elke winter zorg ik ervoor dat hare stoep ijsvrij en proper blijft. Dan staan ze versteld als je antwoord op wat hun schuld is, dat het gewoon een buren (vrienden) dienst is. Tegenwoordig denken de meeste in de trend van, wat gaat dat opbrengen.
        Er is niks zo fijn als een gemeende dank U wel, dat doet mij meer plezier dan er iets voor te vragen. Maar zoals U zegt, ze moeten niet profiteren of iets tegen uw goesting willen doen doen.

        Jean-Pierre
        Zo is dat, en meer moet dat ook niet zijn. Ik ga nu even OT wat dat laatste betreft maar ik laat idd niet met mijn voeten spelen. Ik heb me zo ooit razend gemaakt om wat ze me ooit op school hebben gelapt. Luister en walg van deze hypocrisie.
        Met de komst van het ingangsexamen geneeskunde ben ik op school ooit gevraagd om de mensen uit de laatste jaars niet-wetenschappen voor te bereiden daarop. OK, ik doe dat, samen met twee anderen (Fysica oa). Halverwege Maart hoor ik dat de anderen daarvoor worden bezoldigd en ik niet. Ik dus in een Franse coleire geschoten omwille van dit onrecht, papier aan de deur dat de bijlessen Chemie voor de rest van het jaar opgeschort zijn. 2 Uur nadien al bij de directie geroepen. Waarom ? Daarom !!!!
        Met de nodige sorry, en ze gingen me betalen. Ik zat halverwege de tweede sessie toen ik er mee stopte, mijn schuld dus. Maar de eerste sessie heb ik wél gewerkt. Dus ik weiger dit bedrag en vraag om te storten op een goed doel van MIJN keuze, een project ten bate van Braziliaanse weeskinderen waarvan een vriendin zich van aantrekt. Papieren overhandigd. We zijn nu meer dan 10 jaar verder en wat denk je dat er gestort is ? NIKS ! Nada. En ik weiger om te smeken naar het geld. Geen sprake van.
        Maar het wordt nog mooier, "ze" gingen dus storten en insisteerden dat ik de draad terug opnam. Njet !!! Waarop de directeur (ik word nog altijd woest) : en als ik u dat nu eens zou opdragen....
        Ik dacht dat ik ontplofte. Je moet maar durven, en dat heb ik ook gezegd. Als ik ooit nog een greintje respect had voor religieuzen dan is dit met dit verhaal compleet verdampt.

        Tot voor kort zweeg ik voor de lieve vrede, nu niet meer.
        Wie namen, bedragen en scholen wil moet het me maar via PM vragen want dit kan ik hier nog niet maken, binnen een jaar of drie wél.

        Paul

        Comment


        • #19
          Re: Barbecue versus electr. grill

          Terug On Topic, de gasBBQ is intussen besproken. Drummerstaf staat nr. 2. Een nr. 3 is er niet en nr. 1 vertrekt morgen naar Luxemburg voor een paar dagen.
          Ik hou beiden op de hoogte want hij staat dus echt in de weg en ik heb hem nog nooit gebruikt. Er heeft zelfs nog nooit een gasfles aan gehangen.
          Staf, als hij hier volgende week nog staat is hij voor jou.

          Comment


          • #20
            Re: Barbecue versus electr. grill

            Hey, dan maar hopen dat ik wat geluk heb he.
            Je laat het maar weten.
            Maar onze babbel over Ijsland moet toch zeker eens kunnen doorgaan hoop ik.
            Alvast bedankt.
            Staf

            Comment


            • #21
              Re: Barbecue versus electr. grill

              Het beste, voor een mensenleven :

              Hier te zien...

              Comment


              • #22
                Re: Barbecue versus electr. grill

                Oorspronkelijk geplaatst door Drummerstaf Bekijk bericht
                Hey, dan maar hopen dat ik wat geluk heb he.
                Je laat het maar weten.
                Maar onze babbel over Ijsland moet toch zeker eens kunnen doorgaan hoop ik.
                Alvast bedankt.
                Staf
                Je kan op me rekenen Staf

                Comment


                • #23
                  Re: Barbecue versus electr. grill

                  Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Je kan op me rekenen Staf
                  Fijn dit te lezen Paul.
                  Ik verheug me er al op.
                  Ik ga deze week ook mijn reisverslag in orde te maken om in te sturen.
                  mvg
                  Staf

                  Alvast fijne feestdagen gewenst.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Barbecue versus electr. grill

                    Na jaren Weber houtskool BBQ overgestapt op een Weber gas BBQ ... werkt veel sneller want na 5 minuten kunt ge beginnen bakken, als je de gas toedraait is het gedaan en enkele minuten later is hij al veilig koud genoeg om te kunnen vertrekken en alleen achter te laten doordat er geen smeulende houtskool is.
                    Maar ... het plezier en smaak is toch anders en nu na jaren toch terug een Weber houtskool BBQ aangeschaft.
                    Nu zijn er van die speciale briquetten van Weber en een snelstartkit en op 15 minuten kunt ge beginnen bakken.
                    Die briquetten in eivorm zijn ook mooi doseerbaar, maken niets vuil, laten geen vuil achter maar verdwijnen 100% en kunt ge door luchttoevoer af te sluiten doven na gebruik en de rest recupereren.
                    Het is weer aangenamer BBQ-en als op gas en ja ... wat is nu veiliger?
                    Bij houtskool moet je goed zien dat hij dicht is en dat er geen brandende onderdeeltjes ergens wegvliegen maar bij gas moet ge er ook op letten dat die 100% in orde is of ge hebt in plaats van een BBQ geen huis meer.
                    Een elektrische hebben we ooit ook al gehad ... helemaal niet plezant want steeds met die draad, niet sneller dan op houtskool en ge hebt er meer werk aan om hem te reinigen en geeft helemaal geen echte BBQ sfeer.
                    Het blijft een persoonlijke keuze natuurlijk en daar kan niemand anders in je plaats over beslissen.
                    Dus ja, ook wij zijn van mening veranderd en dus teruggekomen op de echte BBQ ... maar koop dan wel direct een deftige en het plezier is veel groter.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Barbecue versus electr. grill

                      hier ook weber kogel bbq op kolen.

                      smaak, mogelijkheden, ...

                      moest ik ooit nen elektrische nodig hebben kijk ik voor iets gelijk dit.
                      zou dan wel meer voor op reis zijn ofzo, veel campings (in frankrijk althans) verbieden het gebruik van houtskool.
                      nikon stuff

                      Comment

                      Working...
                      X