Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De sneeuwpanter in Luik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De sneeuwpanter in Luik

Ik snap de meesten hier toch niet zo goed hoor:
    1. De dieren horen thuis in hun habitat: akkoord
    2. De mens is schuldig aan het uitsterven en bedreigen van vele diersoorten: akkoord
    3. Zoo's, circussen, kweekprogramma's horen niet meer thuis in onze samenleving: niet echt mee akkoord

Spijtig genoeg hebben 'we' het reeds goed verknald voor veel dieren en zijn er al veel door 'ons' niet meer op deze aarde. Wil dit dan zeggen dat kweekprogramma's 'slecht' of 'overbodig' zijn? Het is vaak onmogelijk om de dieren hun oorspronkelijke habitat terug te geven, ook al weet iedereen dat het de beste oplossing zou zijn. Wat is dan 'the next best thing'? Ze laten afknallen waar ze nog leven of bepaalde organisaties het initiatief laten nemen om er nog een paar te redden? Ikzelf ben voorstander van het initiatief, anders zijn bv. tijgers een verhaaltje uit het verleden voor onze kleinkinderen.

Ik vind het maar logisch dat het meestal de westerlingen zijn die bepaalde diersoorten proberen te redden want zij waren meestal de oorzaak van het probleem. Enkele rijke stinkerds wilden bontmantels, een tijgervel, een opgezette ijsbeer, vissen uit de Amazone, ... Ik ben alvast op zoek naar een goed peterschap programma om mijn steentje bij te dragen (Planckendael, Païra Daiza, ...). Ik bewonder de verzorgers die alle dagen hun best doen om het voor de dieren leefbaar te maken en ze toch even wat aandacht schenken, ook al is de ruimte te beperkt. De Europese Unie zou hier veel meer geld moeten voor vrijmaken.
    Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
      ......... Enkele rijke stinkerds wilden bontmantels, een tijgervel, een opgezette ijsbeer, vissen uit de Amazone, ... .
      nou..ik denk dat vele armen het ook wel willen, alleen die hebben het geld er niet voor.
      dus...vind ik deze aantijging niet juist.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ja, je kan je achterkleinkinderen vertellen dat se sneeuwluipaard uit het verre Azië komt en dat hij te zien is in een glazen kooi van 2 op 3 en dat hij een jager, roofdier is die vooral de berggeiten als prooi heeft en hij daartoe speciaal is uitgerust.
        In een kooi van 2 op 3 van 3 hoog. Knap.
        En dat het beest nu juist weg is naar het verre China omdat er daar een manneke zit en men wil kweken ...
        Zo kunnen we verantwoord alle levend materiaal opsluiten in glazen bokalen en de gehele wereld vol beton storten en alle natuurgebeiden verantwoord omwoelen voor de grondrijkdommen... Geen probleem, neem de aanwezige diersoorten en sluit ze op. Zo ben je zeker dat je achterkleinkinderen kunnen zien hoe prachtig een uil, een specht, een panter wel is ... Goe bezig inderdaad.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

er was al iemand die het snel door had en dat was....Noach.
          die zag het aankomen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

wie gaan we verantwoordelijk stellen voor het uitsterven van de dino's en andere dieren voor het verschijnen van het zoogdier mens? Het zoogdier mens probeert te overleven ten koste van de andere soorten zoals de leeuw overleeft ten koste van de antilope die het op eet. Feit is wel dat het zoogdier mens wel een heel grrot overwicht in de natuur heeft gekregen. Ik zie het meer als een logische stap in de evolutie van de soorten. Ook de mens zal ooit verdwijnen en in de plaats zullen er dan weer andere soorten leven die dan weer verantwoordelijk geen gesteld worden voor het uitsterven van de soort homo sapiens sapiens.
            Waarmee ik alleen maar wil zeggen dat alles relatief is en dat het doodschieten van een sneeuwluipaard, dat natuurlijk emoties oproept, soms meer heisa veroorzaakt dan een bomaanslag in zeg maar Verwegistan.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              Ook de mens zal ooit verdwijnen en in de plaats zullen er dan weer andere soorten leven die dan weer verantwoordelijk geen gesteld worden voor het uitsterven van de soort homo sapiens sapiens.
              .
              Voor het verdwijnen van de mens zijn alleen zijzelf verantwoordelijk, enkel door hun drang naar geld en macht.
              Het is de mens die verantwoordelijk is voor het verdwijnen van dier en natuur en tenslotte zichzelf. Wat die bomaanslag betreft; wie steekt die bom in elkaar? En waarom? Enkel om zoveel mogelijk slachtoffers te maken en gedreven door haat of de drang naar macht. Hoe langer ik de mens ken, hoe meer respect ik krijg voor de dieren.
              Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Als zo'n dier ontsnapt, en in 'een' park teruggevonden wordt (ik weet niet of het in het betreffende dierenpark was, of in een ander park) dan afknallen maar.
                Het zal maar je kind/kleinkind zijn dat er eventueel door aangevallen wordt.
                Er gebeuren reeds genoeg ongevallen met zogezegd tamme, makke, brave honden die geen vlieg zouden kwaad doen......tot........
                Zeker een dierenhater Djivan?
                Als een zogezegde tamme hond aanvalt, ligt dat meestal aan de persoon zelf. Als een dier de kans krijgt om te vluchten, zal het dat zeker doen. Het zal enkel aanvallen als het bedreigd wordt of in het nauw gedreven. Veel ligt ook aan de opvoeding die het dier van zijn baas heeft gekregen.
                Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                  Zeker een dierenhater Djivan?
                  Als een zogezegde tamme hond aanvalt, ligt dat meestal aan de persoon zelf. Als een dier de kans krijgt om te vluchten, zal het dat zeker doen. Het zal enkel aanvallen als het bedreigd wordt of in het nauw gedreven. Veel ligt ook aan de opvoeding die het dier van zijn baas heeft gekregen.
                  Dit lees je elke keer wanneer een hond personen aanvalt.
                  Van die uitleg ligt al lang niemand meer wakker, en ik als dierenliefhebber zeker niet.
                  Maar ik ben je in feite geen verdere uitleg verschuldigd, daarom krijg je die ook niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                    Hoe langer ik de mens ken, hoe meer respect ik krijg voor de dieren.
                    Terwijl mensen toch ook gewoon dieren zijn hoor. Achterhaald: het idealiseren van de dieren, hoort thuis waar ook de mythe van de nobele wilde resideert.

Walter
                    D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
                      Wat is dan 'the next best thing'? Ze laten afknallen waar ze nog leven of bepaalde organisaties het initiatief laten nemen om er nog een paar te redden?
                      Je doet alsof dit de enige keuzes zijn.

De beste keuze is de dieren, en de bevolking die met hen samenleeft, ter plaatse te steunen. Sorry dat ik in herhaling val, maar da's eco-toerisme hee.

Wil je een peterschap van een dier nemen, waarom dan hier in een zoo. Kies een cheetah bij CCF (organisatie in Namibië die ze opvangt en weer rehabiliteert), of een neushoorn bij Sanparks (Zuid-Afrika). Voorbeelden te over.
                      http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        nou..ik denk dat vele armen het ook wel willen, alleen die hebben het geld er niet voor.
                        dus...vind ik deze aantijging niet juist.
                        grt,bouk.
                        Armen zullen tevreden zijn met een fleece uit de action/zeeman/...
                        de rijken willen iets exclusiefs... dat tijgervel zal niet voor de warmte dienen, maar voor "ziet keer, ik kan het betalen".

klein verschil niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Dit lees je elke keer wanneer een hond personen aanvalt.
                        Van die uitleg ligt al lang niemand meer wakker, en ik als dierenliefhebber zeker niet.
                        Maar ik ben je in feite geen verdere uitleg verschuldigd, daarom krijg je die ook niet.
                        Waarom nog reageren als je toch niemand verder wilt uitleg geven?
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Voor wie wat tijd over heeft tijdens deze rustige eindejaarsdagen; een mooie film over Gorongosa in Mozambique. Het bewijs dat ecotoerisme werkt.

This is "Gorongosa Rising- English version" by Max Miller on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.
                          http://www.theafricabug.com

Comment

De J-curve voor de mensensoort MOET ooit instorten, enkel in de wiskunde gaan die verder naar oneindig.
                            In de natuur storten alle J-curven in. Ik ben alleen benieuwd wanneer en hoe het gaat gebeuren.

Niet zo lang geleden heeft de BBC een documentaire gemaakt met 5 rampscenario's, deze dus

Veel plezier (?) , let vooral op wat de wetenschappers op het einde van elk scenario zeggen : the question is not "if", the question is "when".
                            Het laatste scenario is het meest onwaarschijnlijke, hoewel onheilsprofeten er anders over dachten.

De krachtigste tuigen waarover de mens de beschikking heeft zijn H-bommen, de Russen hebben het record met een exemplaar van 60 Mton (dit wil zeggen dat je 60 miljoen ton dynamiet nodig hebt om ze te evenaren) maar de natuur speelt op een nog veel grotere schaal. Een jaar of 30 geleden heeft de BBC een fictieve documentaire gebracht waarin een 1Mton bom wordt gedropt boven de koepel van St Pauls in London. Waaraan kan je je verwachten en wat kan je doen om je overlevingskansen te verbeteren? Het is ontnuchterend.
                            De filmkwaliteit is om bij te huilen maar goed...deze dus

Comment

Working...
                            X