Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opslagmappen in mailprogramma, help!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opslagmappen in mailprogramma, help!

Live Mail is eigenlijk nooit mijne favoriet geweest en wil daarom nu overstappen naar de webmail van Telenet.
    De Contacten ex- en importeren is geen probleem maar de Opslagmappen....?
    Google en de "Veelgestelde" vragen bij Telenet geven geen uitleg daarom mijn vraag:
    Hoe kan je de opslagmappen van Live Mail overzetten naar de webmail van Telenet?
    Iemand?
    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
    debruri.be

Re: Opslagmappen in mailprogramma, help!

Niet...
    Om de webmail te gebruiken zoals live-mail, moet je IMAP gebruiken. Maar jij hebt geen rechtstreekse toegang tot de files op hun webserver (gelukkig maar...). Nieuwe emails zijn uiteraard geen probleem...
    In principe zou je al je oude emails kunnen versturen naar je eigen telenet-adres, maar dat lijkt me toch niet bijster praktisch.

Zelf gebruik ik geen webmail. Thuis heb ik outlook, en zorg dat de emails 3 weken blijven staan als ze afgehaald worden via POP3. Dan kan ik ze nog 3 weken bekijken op mijn smartphone via IMAP. Oudere emails dan dat heb ik toch niet mobiel nodig.
    Groeten,

Polleke

Comment

Had zo'n stil vermoeden dat dit niet zou lukken, alleen via omweg......monnikenwerk van al die bewaarde mails door te sturen
      Heb geprobeerd die berichten/map te exporteren, dat lukt (.eml extensie?) en dan in webmail die map te aan te maken.....
      maar dan krijg ik die daar niet geïmporteerd (of ook weer een voor een)....grrrr!
      Zal naar iets anders moeten uitzien
      debruri.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
        Live Mail is eigenlijk nooit mijne favoriet geweest
        Door een speciale reden? Misschien eens overwegen om bvb Thunderbird te gebruiken.

Comment

Foutje
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
            Door een speciale reden? Misschien eens overwegen om bvb Thunderbird te gebruiken.
            Mijn grootste reden is dat als je een reeks foto's met bijhorende teksten onder elkaar zet
            geeft live mail dit door als diavoorstelling! en dan, bij de ontvanger, staan die teksten daar mooi met een leeg veld eronder of erboven.
            Windows is baas en maakt er vmbm een zootje van, zie maar Win 8 (alles wat ik niet nodig heb )Tegenwoordig moet je voor alles al een account hebben!
            Heb een paar jaartjes terug, in de XP tijd, met de gratis outlook Express gewerkt maar dat is mij te duur nu.
            Wat er voor mij belangrijk is, is hetgeen ik hier boven vermeld plus het gemakkelijk overzetten van contacten én opslagmappen.
            Weet niet of dit bij Thunderbird in de mogelijkheden zit?
            Last edited by Debruri; 21 december 2013, 17:19.
            debruri.be

Comment

Working...
            X