Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telefoon phishing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telefoon phishing

    Net een vrouw aan de lijn gehad die belde namens Microsoft Support met de mededeling dat de licentie van onze Windows PC ging verlopen. Ik rook direct onraad en heb gezegd dat ik haar niet geloofde en heb haar een fraud genoemd. Ze wou nog tegenpruttelen maar na nog een paar keer "fraud" te herhalen legde ze uiteindelijk in.

    <zucht>

    Ik kan me voorstellen dat goedgelovige mensen hier braafjes op ingaan...

  • #2
    Re: Telefoon phishing

    Ik hoop om die ook eens aan de lijn te krijgen. Waarschijnlijk zal het gesprek een beetje lopen zoals in dit filmpje.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Telefoon phishing

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Ik hoop om die ook eens aan de lijn te krijgen. Waarschijnlijk zal het gesprek een beetje lopen zoals in dit filmpje.
      Heel amusant Maar dat zou niks voor mij zijn. Ik kan zo lang mijne cool niet bewaren

      Comment


      • #4
        Re: Telefoon phishing

        Heb er net ook eentje gekregen en het was lachen geblazen want ik hoor niet goed en stotter daarbij ook nog. 'k Ben op slag m'n frustratie's van de voorbije dagen kwijt !
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Telefoon phishing

          Bij mij was het prijs vorige zaterdag om 7:30 's morgens... Mijn dochtertje sliep toen toevallig bij de grootouders dus toen de telefoon zo vroeg ging dacht ik natuurlijk dat er iets gebeurd was ofzo...
          Ik spurt dus naar de telefoon, uiteraard nog niet goed wakker, en het was een man van zogezegde Windows service... Hij vroeg expliciet naar mijn vrouw, vrouwen zijn waarschijnlijk goedgeloviger op dat gebied.
          Ik had hem gelukkig direkt door en heb de telefoon kwaad dichtgesmeten...
          Tommy
          My homepage : www.digitalviolence.be

          Comment


          • #6
            Re: Telefoon phishing

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Ik hoop om die ook eens aan de lijn te krijgen. Waarschijnlijk zal het gesprek een beetje lopen zoals in dit filmpje.
            Hilarisch! Maar ik vraag me toch af, wordt daar nu echt niets tegen ondernomen??? Internetpolitie, dat bestaat toch? Je hebt de indruk dat ze met alles wegkomen...

            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: Telefoon phishing

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              wordt daar nu echt niets tegen ondernomen??? Internetpolitie, dat bestaat toch? Je hebt de indruk dat ze met alles wegkomen...
              Er is weinig tegen te doen. Het is een internationaal probleem waarbij je al moet proberen te weten te komen waar de scammers effectief zitten (Rusland, India... ) en dan moet je de overheden daar nog warm krijgen om er iets aan te doen. Als je dan ziet dat "advanced fee" scams en "kopers" op sites als Kapaza en 2ehands "items" naar Nigeria laten sturen waar deze oplichting al bijna de grootste bron van inkomsten is van het land dan gaan ze daar lokaal niet veel aan doen.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Telefoon phishing

                Ik zou ook de mensen aan de draai houden.

                Maar dat heel filmke is gewoon in scène gezet voor de show.
                Die man zit op dat telefoontje te wachten en dan wordt dat gefilmd voor dat die gast belt.
                Het is wel grappig, maar "not real".

                Comment


                • #9
                  Re: Telefoon phishing

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Ik hoop om die ook eens aan de lijn te krijgen. Waarschijnlijk zal het gesprek een beetje lopen zoals in dit filmpje.
                  Dat kan je doen als je een privé nummer hebt, anders hebben ze je ook je adres. De kans is vrij klein als het een internationale scam is, maar ik zou toch liever geen risico lopen.

                  Comment

                  Working...
                  X