Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat betekent of wat is een afspraak nog waard??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat betekent of wat is een afspraak nog waard??

Gisteren doe ik een bestelling VOOR 15:00 uur (NIET bij Coolblue).
    Bij deze voorwaarde wordt 's anderendaags geleverd, dus vandaag vrijdag.

Ik betaal bovendien extra voor een levering tussen 17:00 en 21:00 uur (doet niets ter zake).
    Van de transportfirma krijg ik een bericht dat de levering PAS op maandag 9 december zal gebeuren.
    Ik stuur een bericht naar de transportfirma en vraag naar de vertraging.

En ik stuur ook een bericht naar de verkoper en vraag waarom.

Die transportfirma vertelt mij dat de order PAS vandaag vrijdag, om 14:15 uur werd door gegeven en ze verwijzen naar de opdrachtgever of de verkoper.
    In feite heb ik ook totaal niets te maken met die transportfirma.
    De verkoper is verantwoordelijk.
    Ik weet nu wel hoe de zaken staan.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Wat betekent of wat is een afspraak nog waard??

Niet teveel rekenen op stiptheid van pakjes diensten Theo. Heb ook al van alles meegemaakt.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Verkoper is ook niet altijd in fout hé, transportfirma's houden zich vaak niet aan de regels als er te weinig leveringen zijn in een regio.
      Dat de verzender te laat was maakt niet uit, als die transportfirma een contract heeft om snel te leveren moeten ze dat ook doen.
      Als je bij Coolblue om 23u59 iets bestelt staat het de dag nadien ook nog 's morgens aan uw deur en dan hadden ze nog veel minder tijd om te leveren.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Verkoper is ook niet altijd in fout hé, transportfirma's houden zich vaak niet aan de regels als er te weinig leveringen zijn in een regio.
        Dat de verzender te laat was maakt niet uit, als die transportfirma een contract heeft om snel te leveren moeten ze dat ook doen.
        Als je bij Coolblue om 23u59 iets bestelt staat het de dag nadien ook nog 's morgens aan uw deur en dan hadden ze nog veel minder tijd om te leveren.
        Correct!
        Maar het was niet Coolbleu in dit geval.
        Ik heb wel de goede ervaring zoals je beschrijft in jouw laatste zin.
        Intussen bericht gehad van de verkoper dat ze het morgen gaan uitzoeken.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Niet teveel rekenen op stiptheid van pakjes diensten Theo. Heb ook al van alles meegemaakt.
          Dat begrijp ik
          Het kan zijn dat de verkoper en ik de dupe zijn.
          Dezelfde transporteur werkt ook voor Coolblue en vertrekt uit... Woerden
          (maar Coolblue was NIET de verkoper in dit geval)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ik heb twee keer op een week tijd een pakje van Art&Craft ontvangen via hun Nederlandse transporteur. De dag na de bestelling waren ze ter plaatse. Ze houden wel hun eigen marge tussen 9 en 17u en dat is nogal eens lastig als je geen ganse dag aanwezig bent. Daarentegen heb ik onlangs een probleem gehad met den e-commerce dienst van Ralph Lauren. Bijna 14 dagen voor een levering. Ze beloven 3 dagen, maar dat mag je dus vergeten. Zij werken met UPS, maar volgens mij ligt de traagheid bij de distributor (Italië) van RL zelf. Wat ik ook niet altijd apprecieer is dat de pakjes dienst jou bestelling gelijk waar in de buurt kan afgeven. De voorlaatste bestelling stond er een naam op het document van aflevering die ik nog nooit had gehoord. Bleek na wat opzoek werk dat het pakketje in een café in de buurt werk afgelegd. De persoon die voor ontvangst had getekend kende ik in het geheel niet. En ik ben die zelf op het spoor moeten komen via via. Het bewuste café is dan nog meer toe dan open. Toen ik na enkele dagen uiteindelijk het café open vond, lag het pakje zo maar op de toog te grabbelen. OK, de verantwoordelijke is diegene die aftekent, maar begin dan maar eens te reclameren als er iets fout gaat, en dan nog in jou buurt.
            En toevallig was er deze morgen een programma op de radio waar het probleem van de pakjes diensten werd aangekaart. Blijkt dat, als de leverancier van het pakje dit niet aan de één of andere persoon kwijt geraakt, hij niet wordt betaald, aangezien hij per afgeleverd stuk wordt gehonoreerd. De jungle van de pakjes diensten schijnt dus ook een echte uitbuiting te zijn van zijn personeel. Zeer vele uren kloppen met als gevolg grote risico's nemen op de baan. We kennen allen het verschijnsel van de witte camionettes op de weg.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb twee keer op een week tijd een pakje van Art&Craft ontvangen via hun Nederlandse transporteur. De dag na de bestelling waren ze ter plaatse. Ze houden wel hun eigen marge tussen 9 en 17u en dat is nogal eens lastig als je geen ganse dag aanwezig bent. Daarentegen heb ik onlangs een probleem gehad met den e-commerce dienst van Ralph Lauren. Bijna 14 dagen voor een levering. Ze beloven 3 dagen, maar dat mag je dus vergeten. Zij werken met UPS, maar volgens mij ligt de traagheid bij de distributor (Italië) van RL zelf. Wat ik ook niet altijd apprecieer is dat de pakjes dienst jou bestelling gelijk waar in de buurt kan afgeven. De voorlaatste bestelling stond er een naam op het document van aflevering die ik nog nooit had gehoord. Bleek na wat opzoek werk dat het pakketje in een café in de buurt werk afgelegd. De persoon die voor ontvangst had getekend kende ik in het geheel niet. En ik ben die zelf op het spoor moeten komen via via. Het bewuste café is dan nog meer toe dan open. Toen ik na enkele dagen uiteindelijk het café open vond, lag het pakje zo maar op de toog te grabbelen. OK, de verantwoordelijke is diegene die aftekent, maar begin dan maar eens te reclameren als er iets fout gaat, en dan nog in jou buurt.
              En toevallig was er deze morgen een programma op de radio waar het probleem van de pakjes diensten werd aangekaart. Blijkt dat, als de leverancier van het pakje dit niet aan de één of andere persoon kwijt geraakt, hij niet wordt betaald, aangezien hij per afgeleverd stuk wordt gehonoreerd. De jungle van de pakjes diensten schijnt dus ook een echte uitbuiting te zijn van zijn personeel. Zeer vele uren kloppen met als gevolg grote risico's nemen op de baan. We kennen allen het verschijnsel van de witte camionettes op de weg.
              Nu begrijp ik iets meer.
              (Dynalogic dus)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Correct!
                Maar het was niet Coolbleu in dit geval.
                Ik heb wel de goede ervaring zoals je beschrijft in jouw laatste zin.
                Intussen bericht gehad van de verkoper dat ze het morgen gaan uitzoeken.
                Dat het niet Coolblue is had ik wel gelezen Theo, maar ik gaf maar een voorbeeld.
                Onlangs zelf iets besteld met de voorwaarde dat het de volgende werkdag geleverd zou worden.
                Niets gezien dus zoals bij u, verkoper gecontacteerd en die beweerde dat het vertrokken was.
                Dan maar de transporteur gecontacteerd en die zei dat ze geen zending hadden gekregen van deze verkoper.
                Uiteindelijk heeft het drie dagen geduurd voor het toch geleverd werd en toen ze kwamen stond op de leveringsbon "eerste aanbieding" met een datum (die dat eerst beloofd werd) en de opmerking "niemand aanwezig".
                Toen vroegen we aan de chauffeur hoe dat kon ... "er was niemand thuis" was het antwoord.
                En toen maakten we de bemerking "weet u waar u nu staat ... dit is een bedrijf met een receptie open van 07u00 tot 19u00" en op de bon stond dat er om 15u00 niemand was.
                Na wat discussie met de chauffeur gaf die zelf toe dat die wat laat was met de ronde en dus nooit langsgekomen was, ze vullen dan maar in "niemand thuis" omdat ze zo voldoen aan de voorwaarden om het op een bepaalde dag aan te bieden.
                Er wordt meer mee gefoeffeld als wat anders, heb er niets tegen maar het zijn vaak buitenlanders met een ander kleurtje die daarmee rondbollen en dat zijn mensen die enorm onder druk gezet worden door hun werkgever en dus alles doen om maar rond te komen.
                De fout ligt eigenlijk bij de werkgever van die chauffeur, die eisen gewoon te veel leveringen per dag en als het niet lukt beginnen ze te foeffelen.
                P.S. Ook niet Coolblue.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Moderne slavernij dus, alleen het woord mag niet meer gebruikt worden.
                  Nu ja, hebben we er met zijn allen zelf niet een beetje (veel) schuld aan ? We bestellen iets en we MOETEN het de volgende dag in handen hebben, en liefst nog zonder verzendingskosten. De online-winkel die niet meedraait in die slavenhandel-ratrace kan de boeken sluiten.
                  Last edited by nete; 7 december 2013, 08:43.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Moderne slavernij dus, alleen het woord mag niet meer gebruikt worden.
                    Nu ja, hebben we er met zijn allen zelf niet een beetje (veel) schuld aan ? We bestellen iets en we MOETEN het de volgende dag in handen hebben, en liefst nog zonder verzendingskosten. De online-winkel die niet meedraait in die slavenhandel-ratrace kan de boeken sluiten.
                    Ik was hetzelfde aan het denken Nete, maar je was me voor.
                    Ik kan gerust nog een dagje langer wachten hoor. Het is alleen wel vervelend als je er op die dag afspraken voor afzegt en het blijkt dan helemaal niet te komen.
                    Zij maken ook een afspraak dat ze er zullen zijn. Tja....
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Hier absoluut ook geen must om 's anderendaags een levering binnen te krijgen. Ik ben al tevreden als het binnen de week gebeurt. Maar inderdaad, door de druk op de chauffeurs maken die wel eens foutjes voor hun eigen bestwil. Het hierboven aangehaalde geval van een chauffeur die er niet meer geraakt en maar als 'niet thuis' bestempeld, heb ik ook al voor gehad.
                      De reden waarom ik aan e-commerce meedoe is omwille van de immense keuze en aanbod, de soms interessante prijzen en het gemak om het thuis te ontvangen. Als ik mij met de wagen ver moet verplaatsen kost het mij ook wat aan tijd en benzine.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                        Ik kan gerust nog een dagje langer wachten hoor. Het is alleen wel vervelend als je er op die dag afspraken voor afzegt en het blijkt dan helemaal niet te komen.
                        Een dagje langer wachten is inderdaad geen probleem maar deze thread gaat daar ook niet over, wel over de belofte op een zeker tijdstip te leveren en dat niet na te komen.

Een paar maanden terug had ik een bestelling gedaan bij Coolblue, volgende dag met 3 personen thuis. 12;00u niets gehoord en niets in de bus, een half uur later niets gehoord en een briefje in de bus dat we niet thuis waren bij aanbieding pakje...
                        Ik neem zo nu en dan ook pakjes aan voor een buur 2 huizen verder en zie dat het daar ook meestal "white van drivers" zijn met getinte huid (niet dat dat verschil maakt) en die kunnen ook niet snel genoeg weer weg zijn. De druk is enorm om toch maar veel leveringen te doen en met de hedendaagse files zou ik niet in hun plaats willen zijn. Het loon zal ook niet bijzonder zijn denk ik.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                          En als ze afspraken maken en ze komen ze niet na?
                          Toch ook niet goed voor de commercie niet?

Andere online verkopers beloven niks wat de levering betreft.
                          Maar dan kan ik wel de ganse dag thuis blijven en wachten tot de bel gaat (dat is mijn probleem).
                          Er zijn genoeg winkels in mijn buurt, dus als ik bij hun ga kopen heb ik geen wachttijden

Stel dat ik de beste aankoopprijs vind bij een online winkel en een winkel met een goede reputatie.
                          Het prijsverschil is meer dan 120 euro. Het betreft wel een actie van dat product.
                          Plus als ik voldoe aan HUN voorwaarden?

Wat gebeurt er nog en het is weer iets wat we allemaal kennen, denk ik toch.
                          De klant gaat naar de winkel en informeert zich.
                          De verkoper bedient de klant op zijn wenken maar de klant koopt niets.
                          Die klant gaat naar huis, start zijn pc en zoekt de beste aankoopprijs online en plaatst zijn bestelling.
                          Online kan je zelfs reviews lezen van klanten die hetzelfde product kochten.
                          In de winkel kan je enkel in vertrouwen kopen of je baseren wat de verkoper zegt en dan moet je dat nog geloven.
                          En daarover kan iedereen wel iets vertellen uit eigen ervaringen

Slavernij? Ja, die bestaat zeker.
                          Ik kan je wel hier en nu zeggen dat ik gerust 20 euro zou laten vallen van mijn relatieve 120 euro winst, als dit een verschil zou maken.

Slavernij? Ja; die bestaat zeker.
                          En 't is weer de fout van de klanten?
                          Iedereen heeft de mond vol van de vrije markt.
                          't Gaat tegenwoordig nergens anders over dan geld, economie en vrije markt.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

De druk bij de chauffeurs ligt inderdaad zeer hoog. Zelf ben ik altijd vrachtwagenchauffeur geweest en dat is in die wereld net hetzelfde. Mijn vriendin werk momenteel als chauffeur bij zo'n pakjesdienst... Ongelofelijk hoeveel stops ze soms moet doen op een dag en wat de represailles zijn wanneer ge iets niet geleverd hebt...Het is ook maar normaal dat de klant de druk verhoogd, ook mede door beloftes van sommige websites, alles moet nu en niet morgen! We zijn teveel gewend, waar is de tijd dat het nog weken duurde eer ge iets kon ontvangen uit het buitenland... Dat is dan geeneens zo lang geleden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wandelende Tak Bekijk bericht
                              De druk bij de chauffeurs ligt inderdaad zeer hoog. Zelf ben ik altijd vrachtwagenchauffeur geweest en dat is in die wereld net hetzelfde. Mijn vriendin werk momenteel als chauffeur bij zo'n pakjesdienst... Ongelofelijk hoeveel stops ze soms moet doen op een dag en wat de represailles zijn wanneer ge iets niet geleverd hebt...Het is ook maar normaal dat de klant de druk verhoogd, ook mede door beloftes van sommige websites, alles moet nu en niet morgen! We zijn teveel gewend, waar is de tijd dat het nog weken duurde eer ge iets kon ontvangen uit het buitenland... Dat is dan geeneens zo lang geleden...
                              Heb ik alle begrip voor.

Maar hier op BD mag je nooit over "vroeger" praten of het zit er tegen

In mijn geval gaat het over een prima winkel met een prima reputatie.
                              Waarschijnlijk zijn die winkel en ik de dupe?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X