Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Medion beeldscherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Medion beeldscherm

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    So what? .. een body van een jaar oud van een middenklasse dSLR, geraakt ge ook niet kwijt aan de straatstenen .. en dan?? PC's (en stuff) en fotogear zijn sowieso "weggegooid" geld, als men dat nog niet wist .. bij deze dus!
    Straffe uitspraak en wat kort door de bocht.
    Mijn PC's zijn nog nooit weggegooid geld geweest. Ze besparen mij veel tijd voor het uitoefenen van mijn job en ik zie mij niet meer terug gaan naar het analoog tijdperk wat dat betreft.
    En als fotoapparatuur ook al weggegooid geld is, dan heb ik er al zeer veel weggegooid..., maar ik heb het mij toch niet beklaagd. Ik slaag er zelfs in mijn gerief regelmatig te updaten met normaal afschrijvingsverlies.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Straffe uitspraak en wat kort door de bocht.
      Mijn PC's zijn nog nooit weggegooid geld geweest. Ze besparen mij veel tijd voor het uitoefenen van mijn job en ik zie mij niet meer terug gaan naar het analoog tijdperk wat dat betreft.
      En als fotoapparatuur ook al weggegooid geld is, dan heb ik er al zeer veel weggegooid..., maar ik heb het mij toch niet beklaagd. Ik slaag er zelfs in mijn gerief regelmatig te updaten met normaal afschrijvingsverlies.
      Dit is tegelijk warm en koud blazen ... definieer "normaal afschrijvingsverlies"? ergo je koopt nieuwe dSLR bodies, tenminste, alle 3 jaar? en je krijgt er 250€/stuk voor?
      Ga eens kijken op de 2e handse markt hoeveel je nog krijgt voor een I7-3770 of erger voor een I7-2600 PC ... en ga eens kijken op de klassieke 2e handse web sites hoeveel er geboden wordt op een dSLR body ...
      Heck verkoop eens een body van bvb 1000€ na 1 jaar en vraag 75% van de aankoopprijs, wedden dat ge over de kopers struikelt? mooi niet!
      De depreciatie van dit soort "goederen" is gigantisch dus is het eigenlijk "weggegooid" geld. Heck2 ik heb 10 jaar geleden mijn eerst digitale cam verkocht voor 80€ en ik was content dat iemand 'm wou kopen voor dat geld, het ding kostte toen nieuw 650€ ... waarschijnlijk geen "normaal afschrijvingsverlies" maar eerder "pompen of verzuipen" ...
      FYI ik verkoop nooit mijn PC's .. als ze naar het containerpark gaan zijn ze "opgeleefd" .... enfin, hoop doet leven ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Dit is tegelijk warm en koud blazen ... definieer "normaal afschrijvingsverlies"? ergo je koopt nieuwe dSLR bodies, tenminste, alle 3 jaar? en je krijgt er 250€/stuk voor?
        Ga eens kijken op de 2e handse markt hoeveel je nog krijgt voor een I7-3770 of erger voor een I7-2600 PC ... en ga eens kijken op de klassieke 2e handse web sites hoeveel er geboden wordt op een dSLR body ...
        Heck verkoop eens een body van bvb 1000€ na 1 jaar en vraag 75% van de aankoopprijs, wedden dat ge over de kopers struikelt? mooi niet!
        De depreciatie van dit soort "goederen" is gigantisch dus is het eigenlijk "weggegooid" geld. Heck2 ik heb 10 jaar geleden mijn eerst digitale cam verkocht voor 80€ en ik was content dat iemand 'm wou kopen voor dat geld, het ding kostte toen nieuw 650€ ... waarschijnlijk geen "normaal afschrijvingsverlies" maar eerder "pompen of verzuipen" ...
        FYI ik verkoop nooit mijn PC's .. als ze naar het containerpark gaan zijn ze "opgeleefd" .... enfin, hoop doet leven ...
        Bijvoorbeeld een Nikon 17-55mm 2.8 van 9 jaar, mijn toenmalige standaardlens, voor 450€ kunnen verkopen vind ik persoonlijk niet slecht.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Bijvoorbeeld een Nikon 17-55mm 2.8 van 9 jaar, mijn toenmalige standaardlens, voor 450€ kunnen verkopen vind ik persoonlijk niet slecht.
          Dan hebben we het over objectieven, en dat is een heel ander verhaal.
          een pessimist is een optimist met ervaring.
          Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
          Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

tja dat is logisch hè.
            omdat de DSLR beter is geworden door de jaren heen, komt ook deze lens veel beter tot zijn recht.
            deze lens was nl zijn tijd ver vooruit.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              tja dat is logisch hè.
              omdat de DSLR beter is geworden door de jaren heen, komt ook deze lens veel beter tot zijn recht.
              deze lens was nl zijn tijd ver vooruit.
              grt,bouk.
              Trouwens heb de bewuste lens nog gekocht aan een illustere Nederlander die ze aan huis kwam afleveren tegen een bakkie koffie. De man is echter al lange tijd van de radar verdwenen en werkte meestal met exemplaren van andere continenten, met soms bepaalde gevolgen vandien. Maar zijn prijzen waren in elk niet te evenaren en elk belegen BD'er heeft er ooit wel iets aan gekocht.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb in de analoge tijd camera body's gehad die tweedehands opbrachten van wat ik er nieuw voor betaald had omdat de modellen toen veel langer op de markt bleven en ze nieuw sterk in prijs bleven stijgen.
                In deze digitale tijd is het andersom, de afschrijving komt niet door slijtage maar tikt per minuut af zelfs al haal je hem niet uit de verpakking. Ze veranderen om de haverklap en een camera die je nu koopt is morgen alweer achterhaald, dat is overigens met alle elektronica of het nu een pc, een beeldscherm of software is. Doe net als bij een auto: laat dat deukje niet voor honderden euro repareren want je krijgt er bij inruil geen euro meer voor terug.

Comment

Trouwens heb de bewuste lens nog gekocht aan een illustere Nederlander die ze aan huis kwam afleveren tegen een bakkie koffie. De man is echter al lange tijd van de radar verdwenen en werkte meestal met exemplaren van andere continenten, met soms bepaalde gevolgen vandien. Maar zijn prijzen waren in elk niet te evenaren en elk belegen BD'er heeft er ooit wel iets aan gekocht.
                  Die is hier ooit ook een paar keer aan de deur geweest om spullen te leveren.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Working...
                  X