Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

raar fenomeen geluid boxen in auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• raar fenomeen geluid boxen in auto

Laat ik beginnen om te stellen dat ik in mijn suzuki swift gewoon de boxen heb die al in de auto zaten (neem ik aan) en geen super dure autoradio. Maar de laatste tijd lijken mijn boxjes totaal geen bastonen meer aan te kunnen (getril, vibratietoon) maar als er heel veel bas is hoor ik knallen Ik heb het idee dat dit van de bedrading komt, het klinkt een beetje alsof er een steen tegen je auto of ruit knalt.. iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Dit is niet iets wat vanaf het begin zo is geweest.

Re: raar fenomeen geluid boxen in auto

Condensatoren in de eindversterker versleten ? hoe oud is de auto ?

Comment

Probeer eens of het probleem aan beide kanten zit (balans eerst naar de ene kant, daarna naar de andere).
      Als dat zo is, dan zit de fout waarschijnlijk in de eindtrap van de radio, als dat maar aan 1 kant is, dan is het mogelijk dat de luidspreker defect is (draadje dat naar de spoel gaat kan gebroken zijn, luidsprekerconus gescheurd).
      Maar de eindtrap kan natuurlijk ook op 1 kanaal defect zijn (dan zal je een andere luidspreker moeten gebruiken om te testen waar het probleem zit).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Geklak en trillingen in de speakers bij veel lage tonen komt in de meeste gevallen door doorkloppen van de speaker omdat hij het niet aan kan of omdat de speaker het begeven heeft (eventueel gescheurde ophanging).
        Wat geeft het als je in de toonregeling de lage tonen op minimum zet en de hoge op maximum?
        Heb je het dan nog zo snel?
        Een defecte eindtrap kan klikken veroorzaken maar geen trillingen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

de heren van de Suzuki garage hebben met het inbouwen van deze radio mijn handleiding kwijtgemaakt, ik kan dus helaas niks meer aan de tonen veranderen want heb geen idee waar dit zit.
          Ik heb het idee dat het vooral links zit black b@andit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
            de heren van de Suzuki garage hebben met het inbouwen van deze radio mijn handleiding kwijtgemaakt, ik kan dus helaas niks meer aan de tonen veranderen want heb geen idee waar dit zit.
            Ik heb het idee dat het vooral links zit black b@andit.
            Handleidingen voor de meeste dingen kan je gewoon op het internet vinden. Dus met wat geluk...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Geklak en trillingen in de speakers bij veel lage tonen komt in de meeste gevallen door doorkloppen van de speaker omdat hij het niet aan kan of omdat de speaker het begeven heeft (eventueel gescheurde ophanging).
              Wat geeft het als je in de toonregeling de lage tonen op minimum zet en de hoge op maximum?
              Heb je het dan nog zo snel?
              Een defecte eindtrap kan klikken veroorzaken maar geen trillingen.
              Dat is het
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Working...
              X