Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook Pro ? Wat is de nieuwste versie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Macbook Pro ? Wat is de nieuwste versie?

Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
    Dan maar de vraag 15-inch: 2,0-GHz Retina-display of 15-inch: 2,3-GHz Retina-display

Natuurlijk wel weer even 500 euro duurder, maar ik lees wel dat er veel meer in zit aan geheugen etc.
    Dan zou je denken dat het in verhouding beter is om de 2,3 versie te kopen. Die zal langer up to date zijn? Of zie ik dat verkeerd?
    Als je het kan betalen, zonder twijfel voor de 2.3 GHz gaan.
    Deze heeft een echte grafische kaart aan boord en zal het bewerken van foto's aangenamer maken.
    Daarnaast heeft hij ook meer geheugen en opslag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenBeke Bekijk bericht
      Als je het kan betalen, zonder twijfel voor de 2.3 GHz gaan.
      Deze heeft een echte grafische kaart aan boord en zal het bewerken van foto's aangenamer maken.
      Daarnaast heeft hij ook meer geheugen en opslag.
      Bedankt voor je advies!
      Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Nieuwste generatie MB Pro retina is nog geen twee maand op de markt (allemaal retina nu, behalve de 13" nog te verkrijgen zonder retina) hebben de Intel HD 5100 graphics, de vorige generatie had de HD4000, volgens mij te zwak om een retinascherm aan te sturen. Laat je dus niet verleiden tot een afgeprijsd model van de vorige generatie, de korting die ze aanbieden is sowieso belachelijk...
        Let op : mocht je dit nodig hebben, geen enkele Apple laptop beschikt nog over een optische drive, met uitzondering van het instapmodel van de 13" MB Pro (1280x800 res).
        Kijk daar kan ik wat mee. Dan weet ik waaraan ik kan herkennen dat ik niet genept wordt en een "oud" model in mijn tas mee krijg
        Ps. Waarom is de korting belachelijk? En wat is de functie van de optische drive....domme vraag waarschijnlijk, maar ik ben technisch voor geen meter als het om computers gaat...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
          Kijk daar kan ik wat mee. Dan weet ik waaraan ik kan herkennen dat ik niet genept wordt en een "oud" model in mijn tas mee krijg
          Ps. Waarom is de korting belachelijk? En wat is de functie van de optische drive....domme vraag waarschijnlijk, maar ik ben technisch voor geen meter als het om computers gaat...
          De ouderwetse DVD of bluray-brander. Normaal heb je die dingen niet veel meer nodig. Maar ik heb het onlangs nog gebruikt om mijn audio-CD's te rippen naar mijn NAS...
          Groeten,

Polleke

Comment

Thanks

Comment

Was vandaag in het shoppingcenter en wou ook eventueel een macbook pro retina 15" aanschaffen.... enkel de ene winkel zegt dat het retina scherm niet goed is voor fotobewerking en de andere zegt dat het heel goed is....(??)
              Ook meer dan 8gb is overkill zei men...

Kan je het scherm kalibreren en is het dan goed genoeg voor hobby gebruik?

Comment

Het retinascherm is zeker een fantastisch scherm!
                Ik denk dat die verkoper liever Samsung of Sony verkoopt...

Voor hobby gebruik moet je niet calibreren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  Was vandaag in het shoppingcenter en wou ook eventueel een macbook pro retina 15" aanschaffen.... enkel de ene winkel zegt dat het retina scherm niet goed is voor fotobewerking en de andere zegt dat het heel goed is....(??)
                  Ook meer dan 8gb is overkill zei men...

Kan je het scherm kalibreren en is het dan goed genoeg voor hobby gebruik?
                  Niks van geloven, ze moeten van hun voorraad af geraken. Hier toch 8Gig. intern en dat is zeker niet teveel.
                  Ik bewerk zelfs mijn foto's op de MacBookPro.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Vorig week dinsdag speciaal naar Roosendaal gereden om de macbook pro 13" retina van 256gb versie van herfst 2013.
                    Het is een qwerty, terwijl ik al heel mijn leven op azerty werk, ben ik het nu volledig gewoon.
                    Het is dan ook mijn allereerste macbook of osx pc. Na 1 dag was ik al volledig mee met het besturingssysteem.
                    Waarom ik tot Roosendaal gereden ben, wel jah, hier in België vond ik hem totaal niet, was overal al reeds uitverkocht.
                    Dus na een beetje zoekwerk, de macbook gevonden bij amac in Nederland en Roosendaal was het dichtst bij om hem te kopen.

Je kunt ook meteen merken of je de nieuwe versie koopt of een oudere versie begin dit jaar. Als je naar de grafische kaart kijkt en je ziet Intel Iris Graphics, dan ben je 100% zeker dat je de laatste nieuwe hebt. Alsook weet je dan dat je de macbook pro hebt met een Hasswel processor (laatste generatie van Intel)

Retina scherm is echt super, dus dikke zever dat we zeggen dat het niet goed is voor fotobewerking, dus totaal niet geloven wat ze zeggen.
                    Retina is gewoon de kwaliteit van je scherm, maw je kunt nu kleinere schermen hebben 13" maar met HD resolutie, dit is dus retina.
                    Ik heb de 13" gekozen omdat ik de 15' te groot en te duur vond, 13" is voor mij echt perfect en je kunt heel goed foto's mee bewerken.

Over het geheugen, RAM geheugen kan je echt nooit te weinig hebben, beter om te veel te hebben en dat je binnen de 3 jaar nog steeds de laatste OS kunt
                    gebruiken, dan na een jaar alweer een nieuwe pc moet kopen. Hoe meer RAM je hebt, hoe sneller ook je computer (windows, osx, linux) gaat werken. RAM is echt van doen als je meerdere programma's naast elkaar draait, bijvoorbeeld Photoshop, Illustrator, Lightroom, Premiere, webbrowser, nog andere soft, als je deze allemaal tegelijkertijd laat draaien, dan ga je echter smeken om meer RAM, maar momenteel is 8Gb meer dan genoeg!

De nieuwe macbook's van herfst 2013, bevatten dus ook de laatste generatie intel processor, de Haswell. Dit is dus ook heel goed, want de Haswell is bekend dat hij minder verbruikt, tegenover zijn vorige generatie's.

Over de SSD kan ik dus ook totaal niet klagen, alles werkt snel, snelle opstart, programma's starten snel op. 128Gb is totaal geen aanrader voor fotografie, je zit er heel snel aan je 128Gb. Dus neem toch minimum de 256Gb versie. Daarna kan je kijken voor een cloudopslag, netwerkopslag, ect.

Dus ik kan de laatste macbook pro (herfst 2013) zeker aanraden!!
                    Last edited by Darky135; 30 december 2013, 17:50.
                    Sony SLT-A65V 18-55mm - Sony DT 50mm F1.8 SAM - Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro
                    GoPro Hero 3 Black edition

Comment

Bedankt voor de reakties... Het was trouwens iemand van switch die zei dat de kleuren niet overeenkomen voor fotobewerking....
                      Ik ga het nog wat laten bezinken

Comment

De keuze retina-gewoon was voor mij zeer simpel.
                        Ik had een USB-tje meegenomen naar de Apple Store (Easy-M Herentals) en een Hi-Res foto geopend op 2 macbooks die naast elkaar stonden.
                        Zo kon ik mooi de vergelijking maken, en ben ik voor retina gegaan (wel 15", 13" is te klein voor mij).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                          De keuze retina-gewoon was voor mij zeer simpel.
                          Ik had een USB-tje meegenomen naar de Apple Store (Easy-M Herentals) en een Hi-Res foto geopend op 2 macbooks die naast elkaar stonden.
                          Zo kon ik mooi de vergelijking maken, en ben ik voor retina gegaan (wel 15", 13" is te klein voor mij).
                          Het retina schem is inderdaad fantastisch knap maar als de kleuren niet overeenkomen of niet deftig gecalibreerd kan worden heeft het toch geen nut om hierop foto's te bewerken met b.v. lightroom?

Comment

Retina oogt mooi en ideaal om je werk te presenteren ( slideshow,... ) vanwege ondermeer het contrast, MAAR kan tot gevolg hebben dat je foto's er te "plat" gaan uitzien op een "gewoon" scherm of in print.

Comment

Is dit niet op te lossen met scherm-calibratie? (heb een datacolor spyder elite)? of werkt dit niet goed voor de macbook?
                              Ik heb gelezen dat het scherm 100% srgb kan weergeven, wat voor hobby toch sowieso het beste is??

Iemand al gedaan?

Comment

Working...
                              X