Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met binnenshuis-IP bewakingscamera's ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand ervaring met binnenshuis-IP bewakingscamera's ?

Zoek zo iets te kopen dat ik met de iPhone of de iPad kan raadplegen.

Buiten D-link zie ik in feite geen evenwaardige prijs/kwaliteits - alternatieven.

Last edited by Alfa Centauri; 23 november 2013, 20:03.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Ik heb iets dergelijks gehad, werkte perfect met Android. Helaas is de camera eens gevallen en ik heb voorlopig nog geen nieuwe aangekocht. Merk was ook D-link.
    Kijk ook eens op de site van Coolblue.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Re: Iemand ervaring met binnenshuis-IP bewakingscamera's ?

heb hier zo'n Wanscam draaien en doet wat ik er van verlang.
      Kan via iPhone/iPad benaderd en bediend worden.

gaat om dit type welke ik ooit €39 heb betaald.

Komen af en toe nog eens voorbij op iBood of 1dayFly
      My flickr space

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ik heb iets dergelijks gehad, werkte perfect met Android. Helaas is de camera eens gevallen en ik heb voorlopig nog geen nieuwe aangekocht. Merk was ook D-link.
        Kijk ook eens op de site van Coolblue.
        En gaf die een scherp beeld ? Want zoals ik het begrijp moet je die op een "gemiddelde" afstellen en kan je op afstand niet scherpstellen.

Comment

Meer dan scherp genoeg, was ook min of meer breedbeeld, ik kon vanop afstand wel de camera besturen.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Als je iets beters wilt:

Foscam FI9831W

Mooi beeld, pan en tilt, en werkt prima op IOS.
            Beetje rondkijken 120€

Grtzzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Als je iets beters wilt:

Foscam FI9831W

Mooi beeld, pan en tilt, en werkt prima op IOS.
              Beetje rondkijken 120€

Grtzzz
              Hallo Rudy,

Heb je nog andere soft moeten aankopen ? Op de site van Coolblue is er iemand die BlueIris zou aanraden....
              De thuiscomputers werken hier onder Windows 8 en onderweg heb ik steeds mijn iPhone bij.

Viel de installatie een beetje mee ?

Comment

ik ben er dit ogenblik mee bezig.
                Intern werkt alles suoer, alleen het port-forwarden lukt me niet, er is een conflict tussen tussen mijn airport extreme en telelenet modem, ben daarmee nog aan het experimenteren.
                Software nog niet moeten kopen, voorlopig kan ik alles met free soft ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  ik ben er dit ogenblik mee bezig.
                  Intern werkt alles suoer, alleen het port-forwarden lukt me niet, er is een conflict tussen tussen mijn airport extreme en telelenet modem, ben daarmee nog aan het experimenteren.
                  Software nog niet moeten kopen, voorlopig kan ik alles met free soft ;-)
                  THX, sinds je reply van 24/11 heb ik er eens serieus op gegoogeld en inzake beeldscherpte lijkt hij stukken beter dan de D-link.
                  De prijs valt ook best mee.
                  Gebruik je hem draadloos, of steekt er een UTP-kabel in ?

Comment

Kan je hier geen hulp vinden ?

Comment

Pfffff......zware twijfels:

1. D-LINK DCS 5222L : uit user reviews lijkt vooral de gebruiksvriendelijkere setup, maar minder scherpe beelden.

2. FOSCAM FI 9831W: geen eenvoudige setup, maar wel scherpe beelden. Ik lees echter nog veel over software-bugs.

En hoe zit het met de beveiliging van de software ? Ik lees dat die ook niet veel soeps is....

Als ik mijn woonkamer op mijn iPhone bekijk, wil ik wél de enige zijn die dat kan hé.....
                      ( buiten de NSA natuurlijk )

Comment

NSA kan je niet buitenhouden, voor de rest zul je altijd moeten vertrouwen op de software/ paswoorden.
                        De beelden zijn ongelooflijk scherp! echt niet normaal.
                        En de boel werkt ook lekker vlot. Maar momenteel loop ik nog tegen de telenet beperkingen, moet nog verder uitzoeken. Het is ook een spikslinternieuw model met hoge resolutie, er zijn inderdaad nog wat bugs.
                        Maar je gaat toch geen minderwaardig beeld van een d-link accepteren? Dan liever wat langer experimenteren.
                        Ik had ook in de apstore eentje kunnen kopen, iets duurder, en eenvoudig in setup, maar de beelden?

Comment

Ok, ik doe mee
                          Er zijn voor die prijs echt geen goede alternatieven.
                          Morgen leveren ze de Foscam

Comment

Naar aanleiding van deze topic heb ik de FOSCAM FI 9831W gekocht.
                            Ik vind het beeld zeer goed en ook de belichting omstandigheden. (zonder IR)

Vandaag leveren ze de 2de Cam voor de achtertuin

Wat instellingen aangaat wel ff moeten zoeken.
                            Voor de Cam's gebruik ik vaste IP adressen vanaf 192.168.1.240

Instellen doe ik met kabel en daarna gewoon via WPS ff verbinden met de router.
                            Hier werken ze dus draadloos.WiFi verbinding is vrij goed.
                            Last edited by w00ha; 3 december 2013, 07:22.

Comment

@ w00ha: welke Cam heb je gekozen voor uw achtertuin? is dit voor buiten?
                              (ik zoek ook systeem van 1 à 3 cams voor buiten)

Thanks,

Senn

Comment

Working...
                              X