Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is jullie gedacht van deze laptop.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat is jullie gedacht van deze laptop.

Surface 2 met type keyboard kost 500 euro, dan heb je tenminste een zeer goed gemaakt product dat supersnel is voor de prijs (de meeste laptops van 500 euro zijn van plastic en hebben meestal een HDD wat veel trager is). Als je toch zaken als photoshop wil runnen, moet je naar de Pro versie gaan, maar voor surfen is dit 1 van de toppers (met ook veel app's, games,...).

PS: mij ga je nooit meer met een 15" laptop zien tenzij voor op een tafel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Surface 2 met type keyboard kost 500 euro, dan heb je tenminste een zeer goed gemaakt product dat supersnel is voor de prijs (de meeste laptops van 500 euro zijn van plastic en hebben meestal een HDD wat veel trager is). Als je toch zaken als photoshop wil runnen, moet je naar de Pro versie gaan, maar voor surfen is dit 1 van de toppers (met ook veel app's, games,...).

PS: mij ga je nooit meer met een 15" laptop zien tenzij voor op een tafel.
      En daar gaat hij ook voor dienen.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Indien enigszins mogelijk zou ik toch voor een IPS scherm kiezen.

Mijn vader heeft een laptop van Aldi - op zich wel een goed toestel, maar het scherm is zwaar ondermaats.
        Je hebt een comfortabele kijkhoek van slechts enkele graden.

Mijn ervaring is dat een groot deel van de prijs in het scherm kruipt.

Probeer wat je koopt toch eens "werkend" te zien.

ASUS heeft zeer goede laptops met IPS schermen en nog in een goede prijs/kwaliteit.

Persoonlijk ben ik nog al een grote Thinkpad-aanhanger, maar niet alle Thinkpad-schermen zijn even goed.
        Momenteel werk ik op een 17 inch Dell - absoluut niet "draagbaar", maar het allerbeste scherm dat ik hier ooit heb gezien.

En verder...tja, zonder SSD zou ik niet meer kunnen leven.
        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Indien enigszins mogelijk zou ik toch voor een IPS scherm kiezen.

Mijn vader heeft een laptop van Aldi - op zich wel een goed toestel, maar het scherm is zwaar ondermaats.
          Je hebt een comfortabele kijkhoek van slechts enkele graden.

Mijn ervaring is dat een groot deel van de prijs in het scherm kruipt.

Probeer wat je koopt toch eens "werkend" te zien.

ASUS heeft zeer goede laptops met IPS schermen en nog in een goede prijs/kwaliteit.

Persoonlijk ben ik nog al een grote Thinkpad-aanhanger, maar niet alle Thinkpad-schermen zijn even goed.
          Momenteel werk ik op een 17 inch Dell - absoluut niet "draagbaar", maar het allerbeste scherm dat ik hier ooit heb gezien.

En verder...tja, zonder SSD zou ik niet meer kunnen leven.
          Het gaat er bij mij ook niet in dat men zo graag op een klein scherm zit te turen
          Misschien heeft het met mijn leeftijd en ogen te maken.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Het gaat er bij mij ook niet in dat men zo graag op een klein scherm zit te turen
            Misschien heeft het met mijn leeftijd en ogen te maken.
            17 inch is toch niet klein, Theo ?

Mijn ogen zijn ook niet al te best maar op mijn 17 inch Dell kan ik perfect mijn plan trekken.
            Je zit daar toch ook relatief dicht bij ?
            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              17 inch is toch niet klein, Theo ?

Mijn ogen zijn ook niet al te best maar op mijn 17 inch Dell kan ik perfect mijn plan trekken.
              Je zit daar toch ook relatief dicht bij ?
              Juist.
              17" is redelijk ok
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Misschien kleine toevoeging ivm schermgrootte:
                Ik heb een 12 inch en een 17 inch laptop en werk regelmatig met een 15 inch macbook pro retina.
                De 12 en 17 inch zijn beide 1080x 1920, de macbook is iets van 2700 an de langste zijde.
                De 12 inch is veeel scherper dan de 17 inch en is beter leesbaar van een normale laptopafstand (als dat al een woord is dat bestaat ).
                Het verschil tussen de 15" met hogere resolutie en de 12" is niet zo groot, maar het is toch merkbaar dat tekst net iets duidelijker is bij de 12".
                Ik werk dus liever op een klein scherm met hoge PPI, dan een enorm scherm met lage PPI.
                Natuurlijk als je zicht niet optimaal is, zal een groter scherm wel beter zichtbaar zijn dan een kleiner.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                  De vis hangt aan de haak .Kenners en " Deze " in vergelijking met #11
                  Dus kenners willen jullie eens kijken wat voor jullie de beste is want daar zal het tussen gaan.Alvast bedankt voor de hulp.
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Zware overkill laptops voor jou, maar van die twee is de Acer eigenlijk de betere.
                    Betere keuze is een i5-processor van vierde generatie, en zeker een SSD. Zelfde totaalbedrag dan met de i7, maar je gaat er meer aan beleven!

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      De cpu's al vergeleken
                      Om wat te surfen en foto's te bekijken is die toch meer dan voldoende zeker, of niet?
                      En eigenlijk heeft Marc met zijn eerste voorstel al voldoende, alleen komt een Acer bij mij niet meer over de vloer.
                      Mijn eerste laptop, een Acer, na één jaar kapot en mijn tweede, nochtans een Dell, na één week de HDD om zeep en een paar dagen later drie toetsen van mijn toetsenbord kapot.
                      Ok, alles gratis en voor niks hersteld, maar toch.
                      Twee jaar geleden een Asus laptop voor mijn schoonzus en overbuur besteld en, ik hou hout vast, nog 0,0 problemen mee gehad en die hebben beiden een heel mooi scherm.
                      Daarom mijn voorstel voor een Asus.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Mijn 17 inch Packard Bell is 7 jaar oud en begint slijtageverschijnselen te vertonen (heeft de eerste 3 jaar 16 h/dag gewerkt).
                        Ik ben nu op zoek naar een nieuwe 17 inch, enkel voor internet en foto's bekijken. Foto's bewerken hoeft niet want dat doe ik op de desktop.
                        Ik dacht aan een i3 processor, maar wat me verveelt is dat ze allemaal met Windows 8 worden geleverd. Ik heb niet veel zin om weer eens met een nieuw OS te gaan werken. Zouden er nog laptops leverbaar zijn met Windows 7 ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Mijn 17 inch Packard Bell is 7 jaar oud en begint slijtageverschijnselen te vertonen (heeft de eerste 3 jaar 16 h/dag gewerkt).
                          Ik ben nu op zoek naar een nieuwe 17 inch, enkel voor internet en foto's bekijken. Foto's bewerken hoeft niet want dat doe ik op de desktop.
                          Ik dacht aan een i3 processor, maar wat me verveelt is dat ze allemaal met Windows 8 worden geleverd. Ik heb niet veel zin om weer eens met een nieuw OS te gaan werken. Zouden er nog laptops leverbaar zijn met Windows 7 ?
                          Verschil met windows 7 is niet zo groot dat het een compleet nieuw OS is. Je startmenu is nu veel uitgebreider met meer mogelijkheden, je kan nu van overal naar je applicaties gaan en er zijn een hoop nieuwe features (dat je niet moet kennen om met het OS om te gaan trouwens). Alle mensen dat ik ken dat van 7 naar 8 zijn gegaan, waren er na 1 uur volledig mee weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Zouden er nog laptops leverbaar zijn met Windows 7 ?
                            Hier staan er bij de HP's nog diverse met Windows 7.
                            En Windows 8.1 met ClassicShell = 99% Windows 7.
                            Last edited by nete; 25 november 2013, 07:36. Reden: Link geactiveerd
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Hier staan er bij de HP's nog diverse met Windows 7.
                              En Windows 8.1 met ClassicShell = 99% Windows 7.
                              En zonder ClassicShell is dat 98 % ...

Die verhalen over merken en betrouwbaarheid neem ik trouwens behoorlijk met een korrel zout. Packard Hell was zowat het voorbeeld voor slechte computers, en toch lezen we hier ene die er al 7 jaar mee werkt zonder problemen. HP zou ook zo'n ramp zijn, de mijne is nu 5 jaar oud, die van mijn zus ongeveer hetzelfde, zonder 1 enkel mankement... Dus als voor jou die Acer de beste keuze is, dan moet je niet twijfelen. Uiteraard zal ene met een IPS scherm beter zijn voor fotobewerken, ene met SSD veel sneller opstarten, en ene met snelle processor en meer ram ook sneller zijn. Maar aan alles hangt een prijskaartje. En je moet zelf beslissen wat je eraan wil uitgeven. Ik weet wat ik zou willen, maar dat hoeft (gelukkig maar...) niet jou keuze te zijn...
                              Mensen zouden ook mogen beginnen weten, dat de meeste laptop uit dezelfde fabrieken komen, waar een HP en Macbook pro gewoon naast elkaar van de band rollen...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X