Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerstmarkt Aken - Waanzin?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kerstmarkt Aken - Waanzin?

Er valt iets te verdienen door de verkopers op zo'n kerstmarkt.

Een standplaats kost 1.500 tot 15.000 euro.

De omzet (in 2012) aan Gluhwein van zo één kraam > 16.000 liter. Onvoorstelbaar.
    Kostprijs een glas Gluhwein = 2,5 euro.

Ganse autobussen met Belgen, Nederlanders en ook Fransen bezoeken die markt in Aken.
    Op 22 november wordt de markt geopend
    Last edited by theokus; 20 november 2013, 15:05.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Kerstmarkt Aken - Waazin?

Niet aan mij besteed.
    Rondlopen op een markt waar ze vettige worst, en slechte wijn verkopen in een artificieel sfeertje tussen de kerstrommel....

Ik zag overlaatst nog een kerstcruise. Met de boot op 4 dagen die je 4 kerstmarkten langs de rijn mag ik aannemen.
    Er moeten toch liefhebbers voor bestaan... Als ik het ooit doe, steek me dan maar in een goed gekkenhuis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Niet aan mij besteed.
      Rondlopen op een markt waar ze vettige worst, en slechte wijn verkopen in een artificieel sfeertje tussen de kerstrommel....

Ik zag overlaatst nog een kerstcruise. Met de boot op 4 dagen die je 4 kerstmarkten langs de rijn mag ik aannemen.
      Er moeten toch liefhebbers voor bestaan... Als ik het ooit doe, steek me dan maar in een goed gekkenhuis.
      Ik zie dat graag Tommie
      Motorcross of veldrijden ook.
      Liefst met veel modder of ander opspattend slijk.
      Dat zie ik graag.... op tv.

Al dat volk, al dat getreuzel.

Nu, het maakt mijn persoonlijke kerstsfeer niet kapot hoor.
      Last edited by theokus; 19 november 2013, 19:36.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Kostprijs een glas Gluhwein = 2,5 euro.
        Je moet daar wel de "pfand" nog aftrekken hé Theo.

Mijn winterbanden liggen erop, binnenkort weer een paar keer op en af richting Duitsland om jawel, kerstmarkten te doen.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Die van Aachen moet zeker niet onderdoen voor die van Köln vind ik.
          Ook meer sfeer en gezelligheid in Aachen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Is Waazin een deelgemeente van Aken?
            Via 'tinternet' kom ik bij de Arabieren terecht. Schenken die ook glühwein?
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Is Waazin een deelgemeente van Aken?
              Via 'tinternet' kom ik bij de Arabieren terecht. Schenken die ook glühwein?
              Alcoholvrije glühwein Jos.
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Die van Aachen moet zeker niet onderdoen voor die van Köln vind ik.
                Ook meer sfeer en gezelligheid in Aachen.
                Ik heb ze ongeveer allemaal gedaan, mijn favorieten zijn; Düsseldorf, Trier, Bernkastel-Kues, Braunschweig, Kempten.

Comment

Kirsten, ik ging er altijd met de trein naartoe, 1 x per jaar een gratis ticket voor de DB.
                  Menen >-< Aachen of Köln was al 8 uur of meer met de trein in die tijd.
                  De steden die u vernoemd konden we niet op dezelfde dag heen en terug afleggen.
                  En eigenlijk is er wat kraampjes betreft weinig verschil, alleen is er een verschil in ambiance.
                  In Aachen eens een kraampje gezien die wondermooie handgeblazen glazen kerstballen verkocht alleen............. die kosten toen tussen 55,00 en 125,00 DM (dat was in de tachtiger jaren).
                  Veel heb ik er niet zien verkopen hoor, hang uw kerstboom maar eens vol met zulke ballen.......

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

geen waanzin hoor, kom gerust eens langs:

grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Düsseldorf en Essen genieten mijn voorkeur.

Comment

De 'ge(be)kendste' Kerstmarkten zijn zó waanzinnig groot geworden dat de gezelligheid totaal zoek is.
                        Trouwens de glühwein die ze er verkopen is veel glüh, maar weinig wein.....
                        Daarom trekken wij er nooit meer naar toe.
                        Geef ons maar de kleine maar fijne en gezellige bvb. Monschau, Hahnenklee, Mittelberg, Altglashütten, Alpirsbach, Mittelberg......(er zullen er nog honderden zijn, maar dit zijn deze die wij reeds bezochten tijdens onze wintervakanties).
                        Je kan er wel geen dag op rondlopen, hoogstens een uurtje of een paar uurtjes, en dat is reeds meer als voldoende voor mij.
                        Groetjes
                        Last edited by Guest17; 20 november 2013, 09:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          .....
                          Geef ons maar de kleine maar fijne en gezellige bvb. Monschau, Hahnenklee, Mittelberg, Altglashütten, Alpirsbach, Mittelberg......(er zullen er nog honderden zijn, maar dit zijn deze die wij reeds bezochten tijdens onze wintervakanties).
                          Je kan er wel geen dag op rondlopen, hoogstens een uurtje of een paar uurtjes, en dat is reeds meer als voldoende voor mij.
                          zie #10.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            zie #10.
                            grt,bouk.
                            Inderdaad, dit zal er ook wel zo ééntje zijn, maar.......wij gaan niet meer op vakantie 's winters, tenzij je einde februari nog bij de winter rekent, maar dan zijn er natuurlijk geen kerstmarkten meer, en dan gaan wij naar......... waar het iets warmer is .
                            Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Kirsten, ik ging er altijd met de trein naartoe, 1 x per jaar een gratis ticket voor de DB.
                              Menen >-< Aachen of Köln was al 8 uur of meer met de trein in die tijd.
                              De steden die u vernoemd konden we niet op dezelfde dag heen en terug afleggen.
                              En eigenlijk is er wat kraampjes betreft weinig verschil, alleen is er een verschil in ambiance.
                              In Aachen eens een kraampje gezien die wondermooie handgeblazen glazen kerstballen verkocht alleen............. die kosten toen tussen 55,00 en 125,00 DM (dat was in de tachtiger jaren).
                              Veel heb ik er niet zien verkopen hoor, hang uw kerstboom maar eens vol met zulke ballen.......
                              Met de wagen zijn de afstanden inderdaad makkelijker te overbruggen, op een paar uurtjes (mits niet al teveel files en druk verkeer) sta je vanuit Kalfort in het centrum van Düsseldorf.

Er is zeker een verschil in ambiance; zo kan je bijvoorbeeld de sfeer in Düsseldorf totaal niet vergelijken met die van Braunschweig. Totaal andere mentaliteit en dialect ook.
                              De hand geblazen glazen kerstballen waarover jij "spreekt" zijn nog steeds verkrijgbaar hoor, in Düsseldorf staat een handelaar (kraampje) die ze verkoopt.
                              Kostprijs varieert tussen de 15 en 45€ per stuk.

Heb me vorig jaar toch laten verleiden om één exemplaar te kopen, en schoon dat ie hangt tussen mijn vintage kerstballen.

Comment

Working...
                              X