Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop naar fabrikant voor herstelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop naar fabrikant voor herstelling

    Betreft de laptop van mijn broer: een Thinkpad W530 - heb hier de hele namiddag zitten testen en ben er nu 100 procent zeker van zeker van dat het een hardwarefout is.

    De fingerprintreader is stuk.
    Heb een backup teruggezet. Zelfs een bootschijf met Win7 geprobeerd. Met de huidige schijf een systeemherstel geprobeerd. Drivers opnieuw geïnstalleerd... alles.
    In het BIOS de fingerprint-reader te trachten RESETTEN, en dan krijgen we volgende boodschap:

    NO FINGERPRINTREADER IS ATTACHED.

    In vrees dat de laptop terug naar de fabrikant moet. Het is niet superduidelijk of ie een garantie on-site heeft of een carry-in, maar laten we van het slechtste scenario uitgaan.

    Nu mijn vraag:

    - Hier zullen wellicht toch nog wel mensen zijn die eens een laptop voor herstel hebben binnengebracht.

    Breng je dan de complete laptop binnen, of verwijder je de disk(s) ?

    Als het een 100% hardware-fout is moet dat toch zonder disks kunnen ?

    Ik bedoel: dat ding staat vol wachtwoorden ( ah ja, om op te starten moet je al een wachtwoord hebben ) én vol vertrouwelijke informatie !

    Ik vind het absoluut niet veilig om dat zomaar in een technische dienst neer te zetten.....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Laptop naar fabrikant voor herstelling

    Maak een copy van je HD op een externe HD. En wis de HD van uw Laptop.
    Normaal moet je vertrouwelijk informatie (als wachtwoorden) altijd op een externe schijf zetten: wanneer ze je laptop stelen kunnen de boeven ook overal bij.

    Comment


    • #3
      Re: Laptop naar fabrikant voor herstelling

      Altijd eerst een backup. De kans dat ie leeg terugkomt is vrij groot.

      Comment


      • #4
        Re: Laptop naar fabrikant voor herstelling

        Backup hebben we, maar kunnen ze hun plan niet trekken zonder harddisk ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Laptop naar fabrikant voor herstelling

          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Maak een copy van je HD op een externe HD. En wis de HD van uw Laptop.
          Normaal moet je vertrouwelijk informatie (als wachtwoorden) altijd op een externe schijf zetten: wanneer ze je laptop stelen kunnen de boeven ook overal bij.
          Ben zo geen expert, maar om in je Windows 8 te geraken vraagt de computer toch de inlog van je hotmail-adres ?
          Je kan toch niet gewoon je wachtwoord van je hotmail account meegeven ?
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Laptop naar fabrikant voor herstelling

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            maar kunnen ze hun plan niet trekken zonder harddisk ?
            Een deftig merk maakt daar geen probleem van.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Laptop naar fabrikant voor herstelling

              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Maak een copy van je HD op een externe HD. En wis de HD van uw Laptop.
              Normaal moet je vertrouwelijk informatie (als wachtwoorden) altijd op een externe schijf zetten: wanneer ze je laptop stelen kunnen de boeven ook overal bij.
              De HD van de laptop wissen ????

              Gaan die mannen er dan terug een Windows op plaatsen ?????
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Laptop naar fabrikant voor herstelling

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Een deftig merk maakt daar geen probleem van.
                Wel, dat dacht ik ook. Het is een Lenovo Thinkpad W(orkstation) , denk niet dat ze al ceel beter hebben bij Lenovo....
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop naar fabrikant voor herstelling

                  Bij een professionele laptop, neem je normaal toch de 3 jaar business garantie next day on site ? Dan heb je daar allemaal geen problemen mee : de herstellingen gebeuren de volgende dag bij jou. Zelfs het vervangen van een moederbord. Het is duur, maar dan heb je ook wat.
                  Die gevoelige informatie zou ik gewoon backuppen en verwijderen : die gasten gaan zich echt niet bezighouden met een recuva'tje te draaien om te kijken wat er in de verwijderde bestanden staat...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laptop naar fabrikant voor herstelling

                    Asus laptop van onze zoon binnengebracht bij Asus, viel net buiten de garantie, maar te duur om zomaar weg te gooien. Hadden geen wachtwoord nodig, HD zat er gewoon in (ook geen gevoelige info). Moet een nieuw moederbord in.
                    Alleen......afgeleverd op 14-10-2013>>>>Prijsopgave 15-10-2013>>>>Bericht ontvangen op 21-10-2013 dat de laptop het reparatieproces ingaat>>>>>>Vandaag bericht ontvangen dat het te vervangen onderdeel 2-01-2014 misschien geleverd wordt.
                    Misschien was het met een wachtwoord sneller gegaan
                    Misschien ook maar eens eerst vragen hoelang het duurt...(bij Asus normaal 7 tot 10 dagen)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laptop naar fabrikant voor herstelling

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                      Asus laptop van onze zoon binnengebracht bij Asus, viel net buiten de garantie, maar te duur om zomaar weg te gooien. Hadden geen wachtwoord nodig, HD zat er gewoon in (ook geen gevoelige info). Moet een nieuw moederbord in.
                      Alleen......afgeleverd op 14-10-2013>>>>Prijsopgave 15-10-2013>>>>Bericht ontvangen op 21-10-2013 dat de laptop het reparatieproces ingaat>>>>>>Vandaag bericht ontvangen dat het te vervangen onderdeel 2-01-2014 misschien geleverd wordt.
                      Misschien was het met een wachtwoord sneller gegaan
                      Misschien ook maar eens eerst vragen hoelang het duurt...(bij Asus normaal 7 tot 10 dagen)
                      Beetje het nadeel van een laptop he Mullie.
                      Bij een desktop lijkt me dit gemakkelijker.
                      ALS je het kent & weet, dan kan je zelf ingrijpen&herstellen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Laptop naar fabrikant voor herstelling

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Een deftig merk maakt daar geen probleem van.
                        Een beetje merk wil je een volledige service bieden en testen of alles werkt naar behoren.
                        Hoe kunnen ze dit als jij alles gaat beveiligen met een paswoord?
                        Ze kunnen daar inderdaad voorlopig een andere HD in steken om te testen, maar als er dan ook een software-aanpassing nodig is?

                        Maar er is maar één correct antwoord op de vraag van TS dat wij kunnen geven ...

                        Vragen over levering van service (hardwareondersteuning) +32(0)2-339-3611

                        En vooral : ftp://public.dhe.ibm.com/systems/sup...3-12_us_US.pdf

                        Your Additional Responsibilities
                        c.
                        where applicable, before service is provided:
                        (1)
                        follow the service request procedures that IBM or its subcontractor or its reseller provides;
                        (2)
                        backup and secure all programs, data, and funds contained in the Machine; and
                        (3)
                        inform IBM or its subcontractor or the reseller of changes in the Machine's location;
                        d.
                        to provide IBM or its subcontractor or the reseller with sufficient and safe access to your facilities to permit IBM to fulfill its obligations;
                        g.
                        to securely erase from any Machine you return to IBM for any reason all programs not provided by IBM with the Machine, and data, including without limitation the following: 1) information about identified or identifiable individuals or legal entities ("Personal Data"); and 2) your confidential or proprietary information and other data. If removing or deleting Personal Data is not possible, you agree to transform such information (e.g., by making it anonymous or encrypting it) so that it no longer qualifies as Personal Data under applicable law. You also agree to remove all funds from Machines returned to IBM. IBM is not responsible for any funds, programs not provided by IBM with the Machine, or data contained in a Machine that you return to IBM.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Laptop naar fabrikant voor herstelling

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Beetje het nadeel van een laptop he Mullie.
                          Bij een desktop lijkt me dit gemakkelijker.
                          ALS je het kent & weet, dan kan je zelf ingrijpen&herstellen.
                          Dit is voornamelijk het probleem voor consumentenlaptops. Bij de pro-modellen (en die betere garantie) gebeurt de rotatie trager, en zijn herstellingen makkelijker.
                          Toen ik mijn 1e laptop kocht was de eerste vraag van de verkoper niet : wat ga je ermee doen, maar is het voor professioneel of ander gebruik. En het doel van die vraag lag enkel in die garantievoorwaarden... Als zelfs de winkels op die manier reageren, dan weet je hoe laat het is...
                          Het is zelfs zo dat een consumentenlaptop niet mag hersteld worden door de winkel tijdens de garantie. Moet moet naar de hersteldienst van het merk zelf. Als je dan dagelijks je laptop nodig hebt, kan dat wel een probleem vormen : want die laptop is niet terug op 1 week tijd...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Laptop naar fabrikant voor herstelling

                            Ik heb in elk geval mijn vorige laptop al eens binnengegeven voor herstelling zonder HD (op aangeven van de verkoper nadat ik hem die vraag stelde).

                            Ik zou wel duidelijk de fout vermelden (de melding: NO FINGERPRINTREADER IS ATTACHED), ik denk dat ze dan voldoende weten.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Laptop naar fabrikant voor herstelling

                              Hier werkte de fingerprintreader van 1 van onze Dell laptops niet meer nadat we enkele softwareupgrades hadden doorgevoerd (Win8, nieuwe bios, alle nieuwste drivers,...).
                              Was eerder compatibiliteitsprobleem dan een hardwareprobleem. Even gebruik gemaakt van onze same-day on-site garantie: 's morgens gebeld, om 2 uur een expert die het probleem oplostte door wat code aan te passen in de driversoftware van de fingerprintreader.
                              Was identiek hetzelfde als bij u: er werd geen fingerprintreader gedetecteerd.

                              Comment

                              Working...
                              X