Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onkruid brander

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Onkruid brander

prachtig, zo zouden er meer mensen moeten zijn, nuja toegegeven, onze tuin is ook nog voor verbetering vatbaar, maar daar werken we aan. Iemand de documentaire More than honey gezien? http://www.youtube.com/watch?v=Wh_IRrBeu-0

Schitterende beelden, jammer dat deze dieren het zo moeilijk hebben door de pesticiden!

Comment

In de moestuin mogen ze deze winter hun ding doen. De stalkaarsen, doornappel, koningskaarsen en zo verplant ik naar het wilde gedeelte. De kippen houden momenteel de serre proper en in het voorjaar ga ik het onkruid in de tuin te lijf met de roofingbrander.
      Wat Monsanto zegt over hun roundup klopt toch niet. Vernietigen tot in de wortel ? Mijn voeten.
      Ieder jaar steriliseer ik behoorlijk wat tomaten en bonen, het hete water gebruik ik telkens om op de oprit te gieten tegen het onkruid.
      Winwin.

Tegen de oprukkende heggewinde vanuit het maisveld hiernaast is er evenwel geen kruid gewassen, zelfs hetgeen waar de boer mee sproeit brengt geen oplossing.
      Wie me een milieuvriendelijke oplossing kan bieden zegt maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeeDee Bekijk bericht
        prachtig, zo zouden er meer mensen moeten zijn, nuja toegegeven, onze tuin is ook nog voor verbetering vatbaar, maar daar werken we aan. Iemand de documentaire More than honey gezien? http://www.youtube.com/watch?v=Wh_IRrBeu-0

Schitterende beelden, jammer dat deze dieren het zo moeilijk hebben door de pesticiden!
        Dat is nu één van de weinige dingen die ik nog niet heb geprobeerd.
        Bijen houden.
        Maar die maiswoestijn naast mijn deur vraagt er nu ook niet meteen om.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Ik zou toch het woordje alle maar vervangen door de meeste of sommige.
          Je moet bvb. maar eens het éénjarig onkruid 'vogelmuur' in de gaten houden 's winters .
          En er zullen er wellicht nog zijn.
          Groetjes
          Klopt, maar is er economische schade door het onkruid ? Welke onkruiden ga je bestrijden ?
          Wat kan het je nu schelen dat die vogelmuur 3 maanden vroeger afsterft ? Met een beetje geluk valt er sneeuw op, en zie je niets meer.
          Vroeger spoot ik mijn onkruiden ook net voor de winter, tot je er achter komt dat de meesten ook wel afsterven zonder toedoen van de mens.
          Je kan ze evengoed maaien met een sikkel.(bloemen verwijderen, geen zaad) / algemeen gezien.
          Daar wilde ik je over laten nadenken.
          Door altijd in te grijpen, blijven alleen de hardnekkige over...

Nb: Zouden de vogels de plant nog lusten in de winter ? (vogelmuur, levert mooie plaatjes op)
          Last edited by Dirk007; 18 november 2013, 23:29.

Comment

Bloemenweide aanleggen en éénmaal per jaar maaien. Goed voor de natuur en ook voor je portemonnaie.
            (Volgend jaar ga ik waarschijnlijk stukje bloemenweide aanleggen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
              Bloemenweide aanleggen en éénmaal per jaar maaien. Goed voor de natuur en ook voor je portemonnaie.
              (Volgend jaar ga ik waarschijnlijk stukje bloemenweide aanleggen)
              Man, man, ik heb hier reeds meer dan 800 m˛ tuin (moestuin, siertuin, fruitbomen, bessenstruiken. kippen, vijver .....) te onderhouden en nu zou jij me met nog meer werk opzadelen..... .

PS Mijn zoon heeft bij hem thuis een klein stukje (8 x 2 m) ingezaaid met 'zaad voor bloemweide' en drie jaar later zie je nog één soort, in mijn ogen onkruid, staan .

Comment

Man, man, ik heb hier reeds meer dan 800 m˛ tuin (moestuin, siertuin, fruitbomen, bessenstruiken. kippen, vijver .....) te onderhouden en nu zou jij me met nog meer werk opzadelen..... .

PS Mijn zoon heeft bij hem thuis een klein stukje (8 x 2 m) ingezaaid met 'zaad voor bloemweide' en drie jaar later zie je nog één soort, in mijn ogen onkruid, staan .
                Ik heb dat ook meerdere keren gedaan en wat je zegt klopt. Een mogelijkheid is om zaad te verzamelen maar dat is veel werk.
                Waar ik wel veel deugd van heb is het daslook, een mooie voorjaarsbloeier waar we voor de bloei de blaadjes van verzamelen om pesto van te maken. Even lekker als de basilicumpesto maar hij heeft het voordeel dat hij groen blijft en het proper maken van de blaadjes gaat 10x sneller dan bij basilicum.

Comment

Klagen over tuin onderhoud, u kan natuurlijk ook ruilen met iemand die in een appartement woont.
                  Ik woon naast een groot braakliggend terrein dat wanneer het nu geen bouwcrisis was er een woonwijk van 1000 woningen zou staan. Op dit voormalige sportpark staan er van maart tot november tal van bloeiende planten die u onkruid noemt.
                  Wat Sennheiser zegt is helemaal niet zo gek: wij met onze groengroep uit de wijk doen dat ook in het buitengebied, de weide aan de bosranden met zaadmengels inzaaien ook de wegbermen. Het is goede bemesting van de grond en het trekt vele soorten vogels. Het is een feest zo mooi die bloeiende planten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Klagen over tuin onderhoud, u kan natuurlijk ook ruilen met iemand die in een appartement woont.
                    Ik woon naast een groot braakliggend terrein dat wanneer het nu geen bouwcrisis was er een woonwijk van 1000 woningen zou staan. Op dit voormalige sportpark staan er van maart tot november tal van bloeiende planten die u onkruid noemt.
                    Wat Sennheiser zegt is helemaal niet zo gek: wij met onze groengroep uit de wijk doen dat ook in het buitengebied, de weide aan de bosranden met zaadmengels inzaaien ook de wegbermen. Het is goede bemesting van de grond en het trekt vele soorten vogels. Het is een feest zo mooi die bloeiende planten.
                    Uw promotie ten spijt......maar ik blijf branden dat het een lieve lust is .
                    En wij gaan zéker in een appartement wonen wanneer het wat te veel wordt.

Comment

Naar mijn wetenis het onkruid wieden op regenachtigedagen of mlet natte grond het best

Grtz
                      Heb geen ervaring maar al doende leert men

https://www.facebook.com/DegrooteSeb...ografie?ref=hl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door digifot Bekijk bericht
                        Naar mijn wetenis het onkruid wieden op regenachtigedagen of mlet natte grond het best

Grtz
                        Zal wel kloppen voor wie het niet aan zijn rug/knieën heeft.
                        Groetjes

Comment

ja dan is het idd niet zo gemakkelijk he ;-)
                          Heb geen ervaring maar al doende leert men

https://www.facebook.com/DegrooteSeb...ografie?ref=hl

Comment

Ik heb me nu een onkruid(ver)brander aangeschaft, met als eerste idee, dan kan ik ook 's winters de onkruiden verdelgen, want voor de meeste chemische onkruidverdelgers heb je een temperatuur van minimum 15° nodig, en het is meteen ook milieuvriendelijker. Tot ik begon na te denken over het verbranden van het gas, dat in de gaspatronen zit.
                            Nu vraag ik me af, aangezien ik nu gas verbrand, is dit niet even milieubelastend als chemische onkruidverdelgers ?
                            Ben ik nu beter of slechter bezig ?????
                            Groetjes
                            Ik zou zeggen dat gas minder schadelijk is, je stoot uiteindelijk niet zo belachelijk veel co2 uit en de belasting is globaal. Bij chemische verdelgers dump je relatief slecht biologisch afbreekbare stoffen de grond in, die lokaal vervuild geraakt. Dat dringt mogelijk door in de grond en kan het water verontreinigen. Veel hangt natuurlijk af van de herbicide in kwestie, maar over het algemeen wordt voor de productie ervan toch ook vaak wel wat co2 uitgestoten.

Comment

Die herbiciden vallen in mijn ogen nog mee. Als ze beginnen met insekticiden is dat een ander verhaal. Malathion en parathion zijn zenuwgif, mag dat eigenlijk nog ?????

Comment

Dit draadje even afstoffen en peilen naar de effectiviteit van Djivans brander.
                                Wat is het resultaat tot nog toe ? Tevreden van je aankoop en 'verbruik' van je brandstof ? Hoeveel keer moet je pyromaantje spelen vooraleer je succes boekt ? Gebruiksgemak ? Wat type / merk heb je aangeschaft ?
                                Kortom, graag een feed-back van een ervaringsdeskundige want deze jongen is het pleit aan het verliezen tegen heermoes aka paardenstaarten. Echt hartsgrondig beu en het is geen zicht op de grindweg langs het huis wat dan weer voor wrevel zorgt bij de buren en dus ook bij mij. Mijn parking - met grind - is haast ook niet bij te houden. Alle fysieke inspanningen ten spijt ...

Tjerri

Comment

Working...
                                X