Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto Marta

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Auto Marta

Kennen jullie dit :"Goede dag, uw wagen interesseert ons. Als u hem wil verkopen, nu of later, neem dan contact op met ons. Wij kopen cash aan goede prijs, zelfs zonder technische controle of beschadigd."
    Met als naam : Auto Marta en een gsm nummer.
    Na wat googelen op auto marta : niets te vinden op internet, ook de gsm nr niet gekend.
    Dan maar even, nieuwsgierig als ik ben, het nummer bellen (natuurlijk gsm op nr. onderdrukken) : gehijg aan de telefoon ; ok mss niet goed gehoord dus teruggebeld maar weer hetzelfde.

Met dien verschil dat het kaartje niet op mijn auto maar in mijn brievenbus steekt???
    Is er iemand die auto marta kent of kan bevestigen dat hiet hier om een louche bende gaat...die nu al in onze brievenbussen gaat neuzen?

(Pittig detail : weet niet of het een met het ander te maken heeft maar de bank heeft mij een nieuwe Creditcard per post opgestuurd 2 weken geleden, en die is nog steeds niet gearriveerd, of wel.... Ondertussen de bank gebeld en zij hebben de kaart onmiddellijk geblokkeerd.)

Ben ik te wantrouwig of achterdochtig?
    Alvast bedankt!
    Mvg, Tin_tin
    Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Re: Auto Marta

Zo'n briefjes&kaartjes vind ik ook af en toe.
    Die verdwijnen in de vuilbak
    (of bij het oud papier)

De betere "deal" doe je in de garage waar je jouw nieuwe wagen (eventueel) koopt imho.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Je bent gezond wantrouwig en/of achterdochtig.
      Liever iets te voorzichtig dan later denken : had ik maar......
      Ga even langs bij je wijkagent, met het kaartje, en leg hem/haar uit wat je weet.

Want: stel dat dat kaartje van mij komt dan kan ik nu inschatten hoe laat je thuis komt.

VAndaag terug iets raars in "De Standaard".
      " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

dat laatste is niks nieuws hé. Jaren geleden kregen we zelfs regelmatig zulke mails. Dat sommige mensen daar op n gaan kan ik niet begrijpen.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
          ....

Dan maar even, nieuwsgierig als ik ben, het nummer bellen (natuurlijk gsm op nr. onderdrukken) : gehijg aan de telefoon ; ok mss niet goed gehoord dus teruggebeld maar weer hetzelfde.

.....
          U wordt dan doorverbonden met een nummer in Jakamakka waarvoor U betaald en zij ontvangen...
          perman
          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Kennen jullie dit :"Goede dag, uw wagen interesseert ons. Als u hem wil verkopen, nu of later, neem dan contact op met ons. Wij kopen cash aan goede prijs, zelfs zonder technische controle of beschadigd."
            Met als naam : Auto Marta en een gsm nummer.
            Na wat googelen op auto marta : niets te vinden op internet, ook de gsm nr niet gekend.
            Verschillende mogelijkheden.
            Men steekt kaartje en voelt ondertussen of de deuren vast zijn (valt niet op)
            Men steekt een kaartje en kijkt later of het er nog zit (sommige auto's staan dagen geparkeerd zonder wegrijden)
            Men steekt een kaartje en als je hen contacteert krijg je een te lage prijs of betaalt men men ongedekte/valse cheques
            In uitzonderlijke gevallen gaat het niet om de drie bovenstaande gevallen en kan je je auto verkopen zonder problemen.

Een tijd geleden waarschuwde de politie al voor de "kaartjesmannen". (artikel in De Standaard)
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

@ perman : ga ik in het oog houden, maar denk het niet. Wanneer je nr. een gsm in het buitenland belt, betaal je tot aan de grens en zij de rest.
              @ on4bam : het kaartje stak wel in mijn brievenbus, niet op mijn auto.
              Heb nog wat gegoogeld en blijkbaar is dit een echte plaag op grote parkings. http://www.nieuwsblad.be/article/det...21203_00390637
              Toch maar opletten geblazen, het gaat weer naar eindejaar toe ...
              Mvg, Tin_tin
              Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

ik heb vroeger mijn oude Nissan Sunny verkocht. Dat kopen ze op voor export.
                Als je goed kan onderhandelen krijg je toch aardig wat terug.
                En die mannen interesseert het ook niet of er blutsen in zijn, als die motor nog maar technisch OK is.

Comment

mijn oude mondeo ook zo verkocht hoor.
                  contractje opgemaakt en cash betaald, platen eraf en weg was ie.
                  niet veel voor gehad, 500 euro. maar auto was er erg aan toe hoor.
                  350000 km, deuren gedeukt, airco defect, iets met wielophanging rechts voor en zo nog een paar kleine dingen.
                  het was sloop of dat. van al die defecten niets vermeld uiteraard. hij starte nog direct.
                  voordat hij hem kwam halen nog wel de nieuwe accu eruit gehaald, zat er net een half jaar in. hihi.
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                    U wordt dan doorverbonden met een nummer in Jakamakka waarvoor U betaald en zij ontvangen...
                    Soms kom je per ongeluk in bijvoorbeeld Afghanistan terecht.
                    Het landnummer voor de telefoon is 0093

Als je naar een nummer in zone Gent belt (09) waar het nummer verder gaat met een 3 en je draait per ongeluk ergens een getalletje te veel, dan kom je soms in Afghanistan terecht.
                    Zone Gent: 09 311 22 33
                    Afghanistan: 0093 112 23 30 ...

Het moet natuurlijk al lukken dat je zo'n nummer draait, maar ik kan me inbeelden dat iemand dat ooit al heeft voorgehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Vandaag terug iets raars in "De Standaard".
                      Dat is toch ronduit hilarisch en triest tegelijk. Dat er echt mensen zijn die daar intrappen om een witwasmachine te kopen om die zwarte briefjes.... man man

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Dat is toch ronduit hilarisch en triest tegelijk. Dat er echt mensen zijn die daar intrappen om een witwasmachine te kopen om die zwarte briefjes.... man man
                        Er zijn er veel waar "het licht uit gaat" als ze denken "een zaak" te kunnen doen. De "is deze winkel betrouwbaar" topic nog niet gelezen? En uiteraard ligt er een pak miljoenen op je te wachten als je maar even dat bedrag wil "vrijkopen". Respect voor de Nigerianen en Kameroener die met dit "spel" begonnen zijn.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

Comment

Niks van aantrekken, ik vind bijna dagelijks dat soort briefjes op mijn wagen.
                          Ik kan me wel voorstellen dat ze dan bij het briefjesteken ook even aan de deur voelen, of kijken wat er in de wagen ligt.

Maar helaas voor hen is mijn auto altijd gesloten, en ligt er niets in - zelfs geen papieren

Comment

....

Ben ik te wantrouwig of achterdochtig?
                            nee dat niet maar, zou wel een andere bank nemen.
                            welke zichzelf respecterende bankt stuurt er nou een creditkaart per post..?
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              nee dat niet maar, zou wel een andere bank nemen.
                              welke zichzelf respecterende bankt stuurt er nou een creditkaart per post..?
                              grt,bouk.
                              Fortis

Comment

Working...
                              X