Voor diegenen die zich geroepen voelen:
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Hdr
Collapse
X
-
-
Re: Hdr
Een oud zeer. Ik gebruik HDR alleen als ik een situatie niet afdoende kan belichten met één foto.
Dan neem ik drie foto's in bracketing en voeg die samen (hdr).
Hoe meer onzichtbaar het is, dat het een hdr is, hoe liever ik het heb.
Voor mij is dit hdr.
Dus voor mij geen hdr, gewoon om de hdr, maar enkel uit noodzaak.
Maar het zou erg zijn mochten er geen andere meningen naar voor komen.
GroetjesLast edited by Guest17; 10 november 2013, 17:46.
-
Die andere mening zal alvast niet van mij komen . Ooit was ik er ook door geobsedeerd maar lang heeft dat niet geduurd. Inmiddels is het al meer dan 2 jaar geleden dat ik er nog één gemaakt heb.
Zeker in Urbexmiddens is het aandeel HDR zum kotzen. Ik heb ooit iemand ontmoet die zijn bracketing voor iedere (!) foto op 7 (zeven) stuks zette.
Merkwaardig ook om te zien is hoe mensen een bepaalde locatie aandoen en 's anderendaags de foto's al op de site hebben staan. Default HDR dus. Ook voor foto's waar HDR echt NIKS fundamenteel bijdroeg tenzij die speciale kleuren.
Ik zat me uren te ergeren aan één HDR foto en tegelijk wist ik niet echt wat ik aan het doen was met die schuivertjes.
Neeneen, de liefde is over, op mijn Mac staat zelfs geen Photomatix en ik mis hem niet ook.
Niks mis met natuurlijk licht zeg ik.
Comment
-
Uit een artikel van Scott Kelby: ( allen welbekend )
If someone shows me a great HDR image, I’m like “Wow!”
If they show me a few more, I’m like, “Those are good.”
If they show me a book of them, after about the eighth page,
I’m dying to see a regular un-HDR’d image.
The novelty can wear off fast on me.Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
Comment
-
Comment