Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gaat Konijn ook spammen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gaat Konijn ook spammen?

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Er zijn dus werkelijk legale manieren om adressen te verkopen.
    Steeds alles lezen en afklikken indien nodig.

Het is mij nog nooit overkomen en door gebruik te maken van unieke adressen per contact/site zou de "dader" van het verkopen snel bekend zijn.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Kwestie van een mug een olifant maken.
      Met 1 klik belanden al deze mails in de spam folder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Ik heb er geen probleem mee als je je zonder meer door een paar klikken kan uitschrijven.
        Langs ene kant ik ook niet, maar langs de andere kant dan weer wel.
        Als je specifiek keuzes kan maken om geen te ontvangen, dan moet je niet uitschrijven nadien.
        Nu kan er door een verkeerd gelopen upgrade altijd eens iets fout gaan en die keuze per toeval veranderd worden, hiervoor nog alle respect.
        Maar er zijn bedrijven waar dit om de 3 maand terug voorkomt.

De mannen van Coyote zijn daar straf in, heb altijd aangegeven geen mailings te willen ontvangen en hoe vaak ik ook een gelukte uitschrijving doe, hoe meer mailings ze sturen heb ik de indruk.
        Is nu al een paar jaar dat ik daar niet vanaf geraak, net als Pixum.

Nu is er ook wel de wet ... maar er zijn dan weer uitzonderingen waarmee ze toch iets kunnen sturen.
        Zo kunnen ze de vermelding maken : "Dit is een uitzonderlijke mededeling, u bent daarom niet ingeschreven op mailings ... onze excuses als u deze liever niet had ontvangen" (zoiets in die genre) ... de laatste tijd een weer veelgebruikt excuus.

En verder hebben we nog steeds de Delete-toets.
        Als het ook maar één keer voor komt, dan ga ik daar ook niet over klagen ... negeren of uitschrijven is sneller gedaan.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

elke "spam..." mail die ik aankrijg stuur ik ne mail terug waarin ik hen dik uitsch.. , en dat ik nu gegarandeerd, zelfs al had ik zo een artikel nodig, ik het zou kopen bij hen wegens hunne spam, en dan vraag of ze ne rol wc papier van mij willen kopen, voor 20 euro . En ik weet niet hoe het komt, ( ik hou die mails bij om te zien of... ) en ik heb nooit meer ne mail van hen gehad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Steeds alles lezen en afklikken indien nodig.

Het is mij nog nooit overkomen en door gebruik te maken van unieke adressen per contact/site zou de "dader" van het verkopen snel bekend zijn.
            Je hebt dus in 2009 een e-mail adres aangemaakt om iets te kopen bij konijn en nu in 2013 krijg je daar 1 mailtje in waar je niet om gevraagd hebt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Je hebt dus in 2009 een e-mail adres aangemaakt om iets te kopen bij konijn en nu in 2013 krijg je daar 1 mailtje in waar je niet om gevraagd hebt?
              en daar dan zo kwaad over wordt, volgens mij ga je dan zwaar door het leven.
              en hoeveel e-mail adressen heb je dan als je overal een uniek adres voor aanmaakt.

@Scherpie, vele mails zijn no-reply zodat je mail nooit aankomt maar alleen maar meer bandbreedte inneemt. al is dat geen probleem meer tegenwoordig.
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

En het probleem is?

Feit: UCE sturen mag niet
                Feit: Ik geef altijd aan dat ik GEEN mails wens te ontvangen. Als ik iets vraag mogen ze dat adres gebruiken om te antwoorden. That's it. Niet meer, niet minder.
                Feit: Konijn stuurt toch UCE.
                Feit: Ik denk wel twee keer na om er nog iets te kopen.
                bye, Maurice
                Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                  en hoeveel e-mail adressen heb je dan als je overal een uniek adres voor aanmaakt.
                  100-den. Komen allemaal in mijn catchall box terecht behalve de adressen die ik redirect naar een van mijn "echte" mailboxen.
                  bye, Maurice
                  Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                    @Scherpie, vele mails zijn no-reply zodat je mail nooit aankomt maar alleen maar meer bandbreedte inneemt. al is dat geen probleem meer tegenwoordig.
                    Denkt ge nu echt dat ik geen email adres van den afzender meer kan lezen ??? en als het een no reply is, dan verander ik die in info.... en ik heb tot hiertoe nog maar 1 mail terug gehad (Y) , dus ik denk dat mijne lol werkt, maar dat mijn wc papier iets te duur is 20 euro voor 1 rolletje, iemand suggesties over een betere prijs? Neen , ge moet zo,n manen die spam versturen dircet afblaffen, en zeggen dat ge nu zekers nooit meer bij hen koopt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                      Denkt ge nu echt dat ik geen email adres van den afzender meer kan lezen ??? en als het een no reply is, dan verander ik die in info.... en ik heb tot hiertoe nog maar 1 mail terug gehad (Y) , dus ik denk dat mijne lol werkt, maar dat mijn wc papier iets te duur is 20 euro voor 1 rolletje, iemand suggesties over een betere prijs? Neen , ge moet zo,n manen die spam versturen dircet afblaffen, en zeggen dat ge nu zekers nooit meer bij hen koopt...
                      hahahaha, ja dat is slim. zo had ik het nog niet bekeken. misschien 1 kopen 1 gratis.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

100-den. Komen allemaal in mijn catchall box terecht behalve de adressen die ik redirect naar een van mijn "echte" mailboxen.
                        waarom dan zoveel unieke maken? lijkt mij eerder meer gedoe als iets anders.
                        Ik heb1 adres dat ik gebruik voor forums.
                        1 adres dat ik gebruik voor prive gedoe
                        en 1 spam adres (als het verplicht wordt om mail adres te geven, terwijl je feitelijk verder weinig interesse hebt )

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                        Veel bedrijven werken al lang niet meer met een info@...
                        bij ons bedrijf bestaat de info@ niet meer, bij ons programmeurs ook niet, bij leveranciers ook niet...
                        en ik denk dat de gemiddelde mens die je mail dan ontvangt eerder zal lachen...
                        (zoals ik onlangs in een survey las op een website van ons:
                        wat zoekt u op ons website:
                        Beste ik was in de hoop bij jullie een chocolade vrouw te vinden,
                        die alle voordelen heeft van een echte vrouw.
                        Het spaart mij de moeite om naar durex met chocolade smaak te zoeken.)

je adres staat in een lijst, een lijst naar waar automatisch uitgestuurd wordt...
                        feit dat je maar één keer ontvangt zal eerder andere dingen betekenen.
                        maar als ge u der beter door voelt moet ge dat zeker doen!
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

maar als ge u der beter door voelt moet ge dat zeker doen!
                          Dat is het !!!! Ik voel me beter als ik zo iemand nen blaf brief kan terug sturen
                          en die info.. werkt toch nog meestal ( het catch all adres : zie dat den domeinnaam juist is.) En als ik ne mail terug krijg ( is 1 keer gebeurt, dan google ik tot ik een geldig adres heb, en krijgen al hun adressen die mail.
                          Maar nogmaals, ik voel me beter, als ik na hun ongevraagde spam, ik terug kan spammen, en zoals hierboven ergens : vanaf nu : 20 euro voor ne rol wc papier, en bij een bestelling binnen de week, ne rol gratis

Comment

waarom dan zoveel unieke maken? lijkt mij eerder meer gedoe als iets anders.
                            Je hebt blijkbaar geen idee...
                            Ik heb mijn eigen domein en dus is een e-mailadres "aanmaken" gewoon bij registratie "iets" invullen. Je mag mij mailen met gelijkwat@mijndomein en dat komt in de catchall. Ik moet daar NIETS voor doen, ik moet sowieso een adres invullen bij registratie.
                            Catchall is een mailbox waar niet bestaande adressen van een domein in terechtkomen het is dus niet zo dat ik steeds een mailbox met paswoord moet aanmaken. Enig verschil is als ik met een nieuw adres wil mailen, dan kopieer ik in mijn mailprg een standaard mailconfig (2 muisclicks) en edit ik even het verzend/reply-to adres. Even van identity (adres) wisselen is ook gewoon 2 clicks. Geen moeite dus.
                            bye, Maurice
                            Nikon D7500

Comment

En het probleem is?

Feit: UCE sturen mag niet
                              Feit: Ik geef altijd aan dat ik GEEN mails wens te ontvangen. Als ik iets vraag mogen ze dat adres gebruiken om te antwoorden. That's it. Niet meer, niet minder.
                              Feit: Konijn stuurt toch UCE.
                              Feit: Ik denk wel twee keer na om er nog iets te kopen.
                              Er is geen probleem. Ik wou de dingen gewoon in perspectief zetten. Ik denk dat konijn blij mag zijn als je beslist om daar niet meer te gaan kopen

Comment

Er is geen probleem. Ik wou de dingen gewoon in perspectief zetten. Ik denk dat konijn blij mag zijn als je beslist om daar niet meer te gaan kopen
                                Ik denk toch van niet, na het voorval dat ik gehad heb met hen, al moet ik het in china gaan kopen : ik zal daar ook nooit meer iets gaan kopen, dus 2.. en ik denk dat die toch liever verkopen, dan..??
                                ik koop alles nu in Berlaar, prima uitleg, en prima service.

Comment

Working...
                                X