Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gaat Konijn ook spammen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gaat Konijn ook spammen?

Hoewel ik nooit inschrijf op newsletters krijg ik vandaag voor de eerste keer een reclamemail van Konijnenberg. Het e-mailadres dat ik speciaal gebruikte bij aanschaf van mijn camera (2009) werd daarvoor gebruikt. De wet zegt in België dat je alleen newsletters (of andere aanbiedingen) mag ontvangen als je INschrijft om deze te ontvangen (opt-in).

Bij deze alweer uitgeschreven maar ik ben niet opgezet met UCE, ook niet van winkels waar ik al iets kocht. Het zou niet de eerste zijn waar ik niets meer koop na zo'n "fantasietje".
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Re: Gaat Konijn ook spammen?

Moet eerlijk zeggen dat ALLE winkels waar ik ooit een email heb gestuurd voor het een of ander (in veel gevallen was dat een bestelling...), me ook geregeld reclame sturen. Persoonlijk heb ik daar eigenlijk geen problemen mee. Net zoals ik geen problemen heb dat er zelfs winkels zijn die durven reclamebladen in mijn bus droppen, zelfs als ik daar nog nooit geweest ben. En de meeste durven dat dan nog wekelijks te doen ook .
    Via email heeft het dan nog het voordeel dat het niet milieu-belastend is...
    Ik heb wel problemen met gasten die nog blijven emails sturen, nadat je gevraagd hebt om dat niet meer te doen. Maar van die soort heb ik er nog niet veel gehad.
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Moet eerlijk zeggen dat ALLE winkels waar ik ooit een email heb gestuurd voor het een of ander (in veel gevallen was dat een bestelling...), me ook geregeld reclame sturen. Persoonlijk heb ik daar eigenlijk geen problemen mee. Net zoals ik geen problemen heb dat er zelfs winkels zijn die durven reclamebladen in mijn bus droppen, zelfs als ik daar nog nooit geweest ben. En de meeste durven dat dan nog wekelijks te doen ook .
      Via email heeft het dan nog het voordeel dat het niet milieu-belastend is...
      Ik heb wel problemen met gasten die nog blijven emails sturen, nadat je gevraagd hebt om dat niet meer te doen. Maar van die soort heb ik er nog niet veel gehad.
      Ik krijg zeer weinig reclame (spam, no matter what dus). Ik geef uitzonderlijk e-mail adressen in winkels. Bij een webshop kan je natuurlijk niet anders. Ik gebruik voor elke shop, forum, website... een uniek adres en bijna nooit misbruik.
      Twee hardleerse (Belgische) shops zijn mij kwijt als klant en eentje (moderator van een forum die de leden spamde voor zijn zaak en mij dan nog een ban gaf om op het forum de bron van zijn adreslijst bekend te maken) heeft een klacht bij zijn ISP en bij E-cops gehad. Zover ik weet heeft die daar nogal wat last mee gehad.
      bye, Maurice
      Nikon D7500

Comment

Ik heb er geen probleem mee als je je zonder meer door een paar klikken kan uitschrijven.
        Heel veel vroeger had je bij vele winkels een geschreven klantenkaart waar jouw gegevens op stonden en die stuurden dan reclame per post.
        Nu doen ze het via email en sparen ze nog enkele bomen . Niks verkeerd mee volgens mij.
        Nog beter is het als je, zoals bij velen toch, bij jeon-line- bestelling reeds kan aan- of uitvinken of je al dan niet reclame wenst te ontvangen, maar velen vergeten dit uit te vinken. Voor het gemak van de winkel is het meestal reeds aangevinkt .
        Groetjes

Comment

Heb er ook geen last van.
          Het stoort mij niet.
          "del del del" en 't is vergeten
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Ik heb er geen probleem mee als je je zonder meer door een paar klikken kan uitschrijven.
            Heel veel vroeger had je bij vele winkels een geschreven klantenkaart waar jouw gegevens op stonden en die stuurden dan reclame per post.
            Nu doen ze het via email en sparen ze nog enkele bomen . Niks verkeerd mee volgens mij.
            Nog beter is het als je, zoals bij velen toch, bij jeon-line- bestelling reeds kan aan- of uitvinken of je al dan niet reclame wenst te ontvangen, maar velen vergeten dit uit te vinken. Voor het gemak van de winkel is het meestal reeds aangevinkt .
            Groetjes
            Dat is niet alleen beter, dat is wettelijk verplicht.
            Binnenkort komt er zelfs een dubbele bevestiging (eerst door het vinkje, en dan een bevestigingsmail waar je een link zal moeten klikken).
            In sommige landen is de dubbele bevestiging reeds verplicht.

indien je reclame krijgt zonder ergens toestemming te geven, dan kan je gaan klacht indienen.
            Als je je ergens wilt uitschrijven, en dat lukt/werkt niet, kan je gaan klacht indienen.
            (al kan je eerst proberen contact te zoeken).
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Last is een groot woord maar als op mijn brievenbus een "geen reclame" sticker hangt dan verwacht ik dat dit gerespecteerd wordt. Gezien men alleen reclamemails mag sturen na inschrijving en ik dat nooit doe verwacht ik dat ik geen reclame in mijn mailbox krijg.

"del del del" en 't is vergeten is als een kind dat zijn ogen sluit en denkt dat je het dan niet meer ziet.

Bij EU webshops is het verboden (EU regelgeving) om het vinkje "ja ik wil reclame ontvangen" op aan te zetten. De EU werkt met opt-in, niet met opt-out.

Reeds van mijn eerste stappen op internet (1995) heb ik er een punt van gemaakt om spam niet zo maar aan mij te laten voorbijgaan. In die periode kreeg je nog mails terug van de providers "accout has been suspended", nu is dat nog sporadisch hoewel sommige ISPs toch nog (automatisch) reageren en uitzonderlijk nog een follow-up mailen.
              Alle spam wordt hier geforward naar spamcop.net zodat de nodige info naar de blacklists kan gaan.

Ik heb op mijn hosting trouwens zelf nogal wat filters ingesteld zodat op het hele domein/alle mailboxen de meeste spam naar de junkbox gaat. De filters bevatten trefwoorden en ook enkele domeinnamen.
              bye, Maurice
              Nikon D7500

Comment

Ik geloof niet dat Konijnenberg spamt, maar er kan altijd iets door glippen.
                Ik heb wel een poos E-mail ontvangen van hen maar dat kwam omdat ik me er voor had aangemeld, toen ik me later afmeldde heb ik geen E-mail meer van hen ontvangen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  Ik geloof niet dat Konijnenberg spamt, maar er kan altijd iets door glippen.
                  Ik wel. Ik heb mij namelijk nooit aangemeld. Dus: Unsolicited Bulk E-mail (=spam)
                  bye, Maurice
                  Nikon D7500

Comment

Vandaag kreeg ik een mailtje met reclame over trappen, gisteren, waren het zonneboilers, vorige week zonnepanelen, ik heb met geen enkele van deze bedrijven ooit iets te maken gehad.
                    Ze hebben mijn e-mail adres wel ergens vandaan gehaald...
                    Gewoon deleten, dat is de simpelste oplossing.

Ik krijg ook wel eens telefoontjes met een vriendelijke stem aan de andere kant om te proberen mij iets aan te smeren, maar dan laat ik al meteen weten dat ik geen interesse heb in wat ze willen verkopen (dan ben ik er het snelst vanaf).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Vandaag kreeg ik een mailtje met reclame over trappen, gisteren, waren het zonneboilers, vorige week zonnepanelen, ik heb met geen enkele van deze bedrijven ooit iets te maken gehad.
                      Ze hebben mijn e-mail adres wel ergens vandaan gehaald...
                      Yup. Op een illegale manier

Gewoon deleten, dat is de simpelste oplossing.
                      Ik weiger de gemakkelijkste oplossing te kiezen want dan wordt het steeds erger.

Ik krijg ook wel eens telefoontjes met een vriendelijke stem aan de andere kant om te proberen mij iets aan te smeren, maar dan laat ik al meteen weten dat ik geen interesse heb in wat ze willen verkopen (dan ben ik er het snelst vanaf).
                      Bij telefoontjes durf ik mij al eens te laten gaan Ze mogen eerst zeggen van waar ze mijn contactgegevens hebben en als ik tijd heb volgt dit. Jammer voor het slachtoffer dat meent zijn kost te moeten verdienen met mensen op de meest onmogelijke momenten lastig te vallen.

Professioneler kan ook
                      bye, Maurice
                      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Yup. Op een illegale manier
                        Dat is zeker en vast niet altijd waar.
                        Je moet maar één keer een formulier invullen, en de optin aanduiden waar instaat dat jouw gegevens mogen verkocht worden aan derden.
                        En dan is het al helemaal niet...

Oh, en die melding dat dat mag, staat meestal vrij goed verborgen, de zogenaamde "kleine letterkes".
                        en verkoop van zo'n lijsten is dagelijkse kost...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Je moet maar één keer een formulier invullen, en de optin aanduiden waar instaat dat jouw gegevens mogen verkocht worden aan derden.
                          Noem het een hobby, maar bij elk formulier is dat net iets waar ik op let.

Als men een klantenkaart aanbiedt moet je maar nalaten van e-mail, geboortedatum e.d. in te vullen. Meestal dringt men wat aan om alles in te vullen maar het formulier teruggeven met een "laat dan maar" is meestal genoeg om tovch een kaart te verkrijgen. Goed lezen en niets invullen wat je niet kwijt wil.
                          bye, Maurice
                          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Noem het een hobby, maar bij elk formulier is dat net iets waar ik op let.

Als men een klantenkaart aanbiedt moet je maar nalaten van e-mail, geboortedatum e.d. in te vullen. Meestal dringt men wat aan om alles in te vullen maar het formulier teruggeven met een "laat dan maar" is meestal genoeg om tovch een kaart te verkrijgen. Goed lezen en niets invullen wat je niet kwijt wil.
                            Het mag je hobby zijn, maar omdat jij er niet mee akkoord gaat, kan je het niet zomaar illegaal noemen.
                            Er zijn dus werkelijk legale manieren om adressen te verkopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Heb er ook geen last van.
                              Het stoort mij niet.
                              "del del del" en 't is vergeten
                              slechts 2 x DEL hé Theo; rechtstreeks naar de SPAM folder (1ste DEL) en daarna prullenbak (2de DEL).
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Working...
                              X