Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test je taal-IQ

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Test je taal-IQ

slechts lager technisch onderwijs gedaan en dat meer dan 45 jaar geleden en ik zou dus hoger of universitair moeten aankunnen. Ga er toch niet meer aan beginnen hoor.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
      Hier score 97%. Maar wat me verbaast is het feit dat zoveel eerstejaarsstudenten maar 60 à 70% halen...
      Die hebben niet geprobeerd of deze test waterdicht is.

De eerste keer was mijn resultaat niet naar wens (drie laatste vragen gemist).
      Daarom even opnieuw gedaan.

>75% U scoort zeer goed op de Taal-IQ-test. Uw taalvaardigheidsniveau sluit aan bij wat er verwacht wordt in het hoger onderwijs. Nu nog goed studeren!
      100% en ruim binnen de tijd.

Gelieve vanaf nu de statistieken met een zak zout te nemen.
      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

93%, maar als ik tijdens de lessen eens rondkijk en luister, vind ik 60 à 70% nog veel klinken...
        In mijn eerste jaar moesten we 3x een spellingstest afleggen, enkel en alleen werkwoorden (vooral DT).
        De lat lag al niet erg hoog, van de 3 testen moest je slechts op 1 slagen.
        De helft (!) van mijn jaar heeft die cursus niet gehaald...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Die hebben niet geprobeerd of deze test waterdicht is.

De eerste keer was mijn resultaat niet naar wens (drie laatste vragen gemist).
          Daarom even opnieuw gedaan.

>75% U scoort zeer goed op de Taal-IQ-test. Uw taalvaardigheidsniveau sluit aan bij wat er verwacht wordt in het hoger onderwijs. Nu nog goed studeren!
          100% en ruim binnen de tijd.

Gelieve vanaf nu de statistieken met een zak zout te nemen.
          Zoals altijd.

Dit soort testen dient tot niks als ze niet dubbelblind worden gecontroleerd.
          Er zijn mensen met dyslexie die hierop onderuit gaan en die vervolgens cum laude afstuderen in informatica of wiskunde.
          Alsof deze test informatie zou kunnen geven over je slaagkansen in Fysica of Chemie, waar de denkpatronen compleet anders zijn. Zelfs tussen deze twee disciplines is er nog een groot verschil. Organische chemie werkt met een veel grotere intuïtiefactor dan Fysica. Pffff, ik heb mijn sporen verdiend, met die test doen ze wat ze willen zolang er geen test aan gekoppeld is iets als probleemoplossend denken.

Dus ik geef Jos gelijk.

En het verschil tussen inductie en deductie, who cares. Ik heb zo in het begin nog bezoek gehad van wat ze toen een inspecteur noemden en het ging daar wel over zeker. Ik heb op het juiste moment ja of nee geknikt maar ik weet begot niet waar hij het over had. Het mooiste was dat hij het zelf niet door had. Mijn collega chemie heeft een doctoraat farmacie en is de schrik van alle inspecteurs. Hij is een geestesgenoot en sindsdien laten ze ons gerust.
          Werner is theoretisch sterker maar is praktisch niks, dat is mijn gebied. Onze oudleerlingen halen prima resultaten aan de univ, laat ze daar eens een studie over maken.

In het kort : ik ga deze test NIET doen. KUL of geen KUL.
          Last edited by Guest2; 5 november 2013, 19:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            ... In het kort : ik ga deze test NIET doen. KUL of geen KUL.
            Door de tekst onder de startknop heb ik een metamorfose ondergaan.
            Privacy
            Bij het klikken op 'start de test' kan informatie (anoniem) worden weggeschreven in een database voor journalistiek, wetenschappelijk en didactisch gebruik.
            Ik werd ineens een 21 jaar jonge vrouw, met een Master (in de flauweKUL) en woonachtig in Tsjechoslowa-schalkhoven.
            Dat wordt een mooie kluif voor de journalisten. De wetenschappelijke en didactische waarde daarvan kan moeilijk onderschat worden.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
            X