Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

griepprik..!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: griepprik..!

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    On topic:
    Het griepvaccin in België is voor bepaalde risicogroepen gratis.

Off Topic:
    Als diabeet zit ik in de risicogroep .......
    dat bedoelde ik eigenlijk.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Neen Purlut na een griepinenting ben je NIET LICHT BESMET, je lichaam maakt zelf antistoffen aan maar er vindt absoluut geen besmetting met een virus of andere plaats.
      Dat zijn fabeltjes zoals ook het fabeltje dat je door een vaccinatie griep kan krijgen.

Comment

Geen gratis griepprik voor iedereen in België, behalve dacht ik voor sommige risicogroepen.
        Heb de griepprik op het werk gekregen (door de interne medische dienst). Arm was toch pijnlijk en stijf voor twee dagen, en mijn hartslag lag de dag na de prik een stuk hoger dan normaal bij het joggen. Toeval of niet, ik weet het niet.

Comment

Is voor iedereen die 50+ is gratis en de risicogroepen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            Geen gratis griepprik voor iedereen in België, behalve dacht ik voor sommige risicogroepen.
            Heb de griepprik op het werk gekregen (door de interne medische dienst). Arm was toch pijnlijk en stijf voor twee dagen, en mijn hartslag lag de dag na de prik een stuk hoger dan normaal bij het joggen. Toeval of niet, ik weet het niet.
            Ik ook voor de eerste keer , geen last gehad .
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Nog nooit een griepprik gehad, en ik kan mij zelfs niet meer herinneren wanneer ik de laatste keer de griep heb gehad. Ik geloof dat ik toen nog naar school ging en dat is al meer dan 20 jaar geleden.

Ik moet zeggen, is ondertussen ook al weer bijna 3 jaar geleden dat ik nog eens ziek ben geweest.

Maar moest die prik ooit uitkomen, die je beschermd tegen alle variaties en eventuele mutaties, dan zou ik er wel voor gaan. Alhoewel ik toch twijfel heb of ze je wel tegen alle mutaties kunnen beschermen. Een kleine verandering in het virus, tot daar en toe, maar een serieuze mutatie is toch niet op te vangen denk ik. Al zou het natuurlijk wel goed zijn indien het toch zo was.
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                  Neen Purlut na een griepinenting ben je NIET LICHT BESMET, je lichaam maakt zelf antistoffen aan maar er vindt absoluut geen besmetting met een virus of andere plaats.
                  Dat zijn fabeltjes zoals ook het fabeltje dat je door een vaccinatie griep kan krijgen.
                  Lees aub wat er staat. Ik zeg nergens dat ik griep kreeg door het vaccineren.
                  Ook zonder dat vaccin zou ik die verkoudheid hebben gehad, maar misschien minder hevig. Dus, neen, het vaccin was wel niet de oorzaak

Sorry, maar je lichaam maakt enkel antistoffen indien het getriggerd wordt om die te maken. Door het drinken van koffie ga je geen antistoffen aanmaken tegen griep ...
                  De verzwakte cellen die worden ingespoten zijn zoals het woord zegt, ziektekiemen maar die zo zwak zijn dat ze niet genoeg sterkte hebben om de lichtste afweer van je lichaam tegen te werken. Je lichaam is gerpikkeld en maakt dan volop antistoffen aan.
                  Ik heb ooit zware anti-afstotingsmedicijnen moeten nemen en dan het krijgen van een griepvaccin compleet iuit den boze, gewoon omdat je dan geen minste reactie meer had en helemaal geen antistoffen kon aanmaken. Het geringste kontakt dat je dan had was voldoende.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

Er worden geen ziektekiemen ingespoten (en al helemaal geen cellen want die hebben virussen niet...) - wél antigenen, met name hemagglutinine & neuraminidase. Dat zijn eiwitten.

Dat je geen vaccin krijgt wanneer je op immuunsuppressiva staat is logisch omdat je dan geen adequate respons zult krijgen... Je gaat er niet ziek(er) van worden.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                      Er worden geen ziektekiemen ingespoten (en al helemaal geen cellen want die hebben virussen niet...) - wél antigenen, met name hemagglutinine & neuraminidase. Dat zijn eiwitten.

Dat je geen vaccin krijgt wanneer je op immuunsuppressiva staat is logisch omdat je dan geen adequate respons zult krijgen... Je gaat er niet ziek(er) van worden.
                      zie #21.
                      grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        onzin:
                        Het vaccin bestaat uit dode stukjes van virussen. Je kunt er geen griep van krijgen.
                        grt,bouk.
                        Ik heb er eentje genomen toen onze dochter op komst was. Dat heeft goed geholpen, maar ik heb er toch een paar dagen last van gehad. Het jaar erna weer eentje genomen, maar ik voelde me niet 100% en ben dus ziek geworden. Voorlopig neem ik er geen meer. Misschien dat ik er weer eens mee begin vanaf 55 of zo. Wij kunnen via het werk een prikje krijgen.

Comment

Ik heb er tot ik 55 was nooit ééntje laten zetten en heb nooit de griep gehad.
                          Mijn huisdokter had me toen aangeraden : als je er nog nooit één liet zetten en je hebt nog nooit de griep gekregen, laat er dan ook nooit één zetten.
                          Tijdens en na mijn ziekte kwam ik in de 'risicogroep' te zitten en heeft mijn dokter me aangeraden er toch maar elk jaar één te laten zetten.
                          Ik ben telkens een paar dagen lichtjes koortsig na de griepprik, maar helemaal niet erg. De griep zelf krijg ik niet. Ik dacht een tijdje terug dat ik de griep had, maar het was een bijna longonsteking.
                          Qua prijs : ik denk dat de spuit op zich gratis is (betalen bij apotheek maar achteraf terugkrijgen van de mutualiteit) maar je blijft natuurlijk met het doktersbezoek dat je moet betalen (waarvan je echter ook het grootste deel terugbetaald krijgt).
                          Bij sommige bedrijven is er wel een volledig kosteloze prik te krijgen. Hier hebben de bazen waarschijnlijk het kostenplaatje gemaakt en gezien dat een massale griepvaccinatie minder kost dan een aantal werknemers die de griep krijgen en enkele dagen afwezig zijn.
                          Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            ....... maar je blijft natuurlijk met het doktersbezoek dat je moet betalen ...
                            waarom..?
                            is dat in België anders dan in Nederland.?
                            grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              waarom..?
                              is dat in België anders dan in Nederland.?
                              grt,bouk.
                              Blijkbaar wel. Wij laten met twee een griepprik zetten en betalen dus tweemaal een doktersbezoek van 24 euro/persoon en krijgen hier via de mutualiteit 20,15 euro/persoon van terugbetaald.
                              Wat de spuiten zelf betreft, daar betaalden we vorig jaar 6,50 euro/stuk voor bij de apotheek en kregen 3,25 euro/stuk terugbetaald via de mutualiteit.
                              De griepprik kost ons dus 7,10 / persoon. Het kost dus maar een "prikkie", maar gratis kan het toch niet noemen hé .
                              Groetjes

Comment

Hier staat alle info: http://www.griepvaccinatie.be/

Comment

Working...
                                X