Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

griepprik..!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• griepprik..!

is er in België ook een (gratis) griepprik.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Re: griepprik..!

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    grt,bouk.
    Ja.
    (Maar ik heb nooit eentje gehad)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

grt,bouk.
      Ja, maar ik krijg daar de griep van, dus ik neem 'm niet.
      Groetjes,
      Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
        Ja, maar ik krijg daar de griep van, dus ik neem 'm niet.
        onzin:
        Het vaccin bestaat uit dode stukjes van virussen. Je kunt er geen griep van krijgen.
        grt,bouk.

Comment

onzin:
          Het vaccin bestaat uit dode stukjes van virussen. Je kunt er geen griep van krijgen.
          grt,bouk.
          Het is toch niet abnormaal dat je er de dagen na de prik toch wat van voelt, vorig jaar was dat bij mij toch zo.
          Maar je krijgt er geen griep van, de symptomen zijn veel minder erg dan wanneer je echt griep krijgt.
          Bij ons wordt dat via het werk geregeld, maar je bent niet verplicht (vrijdag krijgen we weer zo'n spuitje, hopelijk heb ik er nu geen last van).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

heb er nog nooit last van gehad en krijg het op medische gronden/reden.
            was alleen nieuwsgierig of dat in België ook bestond.
            grt,bouk.

Comment

onzin:
              grt,bouk.
              Tja, toeval of niet.
              Bij mij wordt dat ook aangeboden door de werkgever. Normaal neem ik 'm nooit, maar een aantal jaren geleden toch eens gedaan.
              3 dagen later had ik de griep en ben een week thuis moeten blijven.
              Nu alweer een jaar of 3 geleden, geen meer genomen en ook geen griep meer gehad.
              Groetjes,
              Dominic

Comment

Dat je van een griepprik de griep kan krijgen is klinkklare onzin, je kan misschien een reactie voelen maar dat is je lichaam dat reageert en op die manier antistoffen aanmaakt, indien je toch de griep krijgt betekent dat eenvoudigweg dat je besmet bent geraakt door een variant van het griepvirus die niet in het vaccin zat, en waarvoor je dus geen bescherming had. Ieder jaar is het ook een beetje gokken welke varianten er in het vaccin gestoken worden, er bestaan honderden varianten en die kunnen niet allemaal in 1 vaccin gevat worden.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Klopt, van de griepprik krijgt men de griep en de NSA doet er nog een extraatje bij: http://www.conspiracy.itgo.com/custom.html

Precies zoals Franciskine zegt, het is totale onzin te veronderstellen dat je de griep kan krijgen door de vaccinatie en het is voorlopig nog niet mogelijk een vaccin te krijgen die een bescherming biedt tegen elke griepmutatie. Eén of twee weken geleden was er echter een bericht dat men in de UK een vaccin aan het testen is die met een eenmalige vaccinatie je kan beschermen tegen elke mutatie/string en dit levenslang. Laat ons hopen zou ik zeggen.

Comment

grt,bouk.
                    Het griepvaccin neem ik al jaren. Soms een lichte reactie op de plaats op de arm waar die wordt gezet. Een lichte drukgevoeligheid of stijfheid, verder niks. Maar hier is die prik wel niet gratis, je moet die bij de apotheker halen en betalen en nadien door je huisarts laten zetten en die moet ook zijn ereloon krijgen. Maar dit is voor ons geen probleem als het je maar vrij van griep houdt.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                      Tja, toeval of niet.
                      Bij mij wordt dat ook aangeboden door de werkgever. Normaal neem ik 'm nooit, maar een aantal jaren geleden toch eens gedaan.
                      3 dagen later had ik de griep en ben een week thuis moeten blijven.
                      Nu alweer een jaar of 3 geleden, geen meer genomen en ook geen griep meer gehad.
                      Idem hier, mijn lijf reageerde daar niet goed op op die griepprik, daarom nooit van mijn leven nog een griepprik... Ook ooit op de tetanusprik heel ziek gereageerd.
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik heb vorig jaar het gewoonweg vergeten resultaat ik heb de griep gehad
                        Deze keer niet met mij dokter komt morgen de prik geven ze

Comment

onzin:
                          grt,bouk.
                          De vaccins bestaan helemaal niet meer uit dode stukjes virussen.

Edit : Toch niet volgens mijn huisarts die daar een heel verhaal over kon vertellen.
                          Last edited by VerSeg; 4 november 2013, 01:57.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Klopt, die dode virussen, da's inderdaad al een tijdje geleden.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

On topic:
                              Het griepvaccin in België is voor bepaalde risicogroepen gratis.
                              Het gebeurt evenwel dat bepaalde werkgevers het vaccin gratis aanbieden aan hun personeel, maar dat heeft het bedrijf dan wel voor hen betaald.

Off Topic:
                              Als diabeet zit ik in de risicogroep en op het werk krijg ik ook de mogelijkheid er eentje te nemen. Doe ik dus al jaren. Dit jaar voor de eerste maal ziek geweest (niet om thuis te blijven, maar niet 100%) en heb ik er een twee weken lopende verkoudheid aan over gehouden.
                              Komt dit door het vaccin ? Neen, ik zla voordien al besmet geweest zijn. het vaccin zorgt echter wel dat je lichaam antistoffen moet aanmaken en dus ben je in lichte mate besmet. Helaas kan je lichaam nooit alle besmettingen teglijk à là 100% aanvechten. Krachten moeten verdeeld worden en vandaar die opstuw van de verkoudheid. Die besmetting heeft in feite gebruik gemaakt van de verzwakking die door het vaccin tijdelijk op treedt.
                              Ook zonder dat vaccin zou ik die verkoudheid hebben gehad, maar misschien minder hevig. Dus, neen, het vaccin was wel niet de oorzaak.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
                              X