Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eens of oneens..?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: eens of oneens..?

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    Euh, niet altijd mee eens ...
    Ik ontvang veel liever van de belastingen dan aan de belastingen te geven...
    Ik niet. Als je terugkrijgt van de belastingen, dan heb je ze gedurende ca 2 jaar een renteloze lening gegeven.

Comment

Als ik iets ontvang van de belastingen is dat niet omdat ik teveel heb gegeven, maar omdat ze teveel hebben gepakt, genomen. Ik geef zo wie zo niets aan de belastingen.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Als ik iets ontvang van de belastingen is dat niet omdat ik teveel heb gegeven, maar omdat ze teveel hebben gepakt, genomen. Ik geef zo wie zo niets aan de belastingen.
        Haha, zo kan je het ook bekijken natuurlijk.
        Groetjes,
        Dominic

Comment

Ik geef het minimum van wat wettelijk mogelijk is.
          Verder hanteer ik naar een paar vrienden het principe van ereschuld die in natura verrekend wordt. De vriendin die de rits van mijn tent heeft gepareerd, de velcro's van mijn Goretex heeft vervangen vroeg gisterenavond als ik een paar 100 dia's wou kopiëren. Ik vraag normaal al niet veel maar dit zal gratis zijn.
          Een jaar of vier geleden heeft mijn zoon zonder mijn medeweten de vijver afgemaakt toen ik op reis was. Heb hem mijn D2x met 17-55 en een 18-200 cadeau gedaan (en zelf een D3 gekocht ).
          Deze zomer de zoon van de dorpsonderwijzer door zijn ingangsexamen geneeskunde gehaald (chemie). De persoon die was aangesproken voor wiskunde en fysica rekende, ik niet, alleen al niet omdat dit geen waarborgen bood.
          Toen de jongen er door was kwamen ze hier met een bak trappist van de abdij van Westfleteren (de echte). Deze waarde was een fractie van de gepresteerde uren maar ik heb het veel liever zo. Deze mensen hebben moeite gedaan.

Ik wou dat de wereld wat meer op deze leest was geschoeid en niet op het besef dat je een schuld altijd met geld kan af kopen. Ik ben niet te koop. Die bijlessen heb ik gegeven omdat ik het wilde doen (niet de eerste keer trouwens). Ik heb ooit nog meegemaakt dat mensen lastig werden omdat ik geen geld wou aanvaarden. Je zadelt ze dus op met een schuld die ze niet in natura kunnen vereffenen, ritsel-ritsel is veel makkelijker. Hun probleem, niet het mijne. Zeg het door : de dag dat ik van dit principe afwijk ben ik oud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            het is beter te geven dan te ontvangen.
            grt,bouk.
            Ik ben het daar niet mee eens.
            Het geven dat wel maar dat ontvangen neen dank je
            Want ik geef de staat mijn belastingbrief en ontvang na verloop van tijd een rekening en moet nog extra betalen
            Dus ik geef iets wat ik beter niet had gegeven en ontvang iets wat ik zeker niet wilde ontvangen .ppppffff ben ik er nu uit ????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Ik geef het minimum van wat wettelijk mogelijk is.
              Verder hanteer ik naar een paar vrienden het principe van ereschuld die in natura verrekend wordt. De vriendin die de rits van mijn tent heeft gepareerd, de velcro's van mijn Goretex heeft vervangen vroeg gisterenavond als ik een paar 100 dia's wou kopiëren. Ik vraag normaal al niet veel maar dit zal gratis zijn.
              Een jaar of vier geleden heeft mijn zoon zonder mijn medeweten de vijver afgemaakt toen ik op reis was. Heb hem mijn D2x met 17-55 en een 18-200 cadeau gedaan (en zelf een D3 gekocht ).
              Deze zomer de zoon van de dorpsonderwijzer door zijn ingangsexamen geneeskunde gehaald (chemie). De persoon die was aangesproken voor wiskunde en fysica rekende, ik niet, alleen al niet omdat dit geen waarborgen bood.
              Toen de jongen er door was kwamen ze hier met een bak trappist van de abdij van Westfleteren (de echte). Deze waarde was een fractie van de gepresteerde uren maar ik heb het veel liever zo. Deze mensen hebben moeite gedaan.

Ik wou dat de wereld wat meer op deze leest was geschoeid en niet op het besef dat je een schuld altijd met geld kan af kopen. Ik ben niet te koop. Die bijlessen heb ik gegeven omdat ik het wilde doen (niet de eerste keer trouwens). Ik heb ooit nog meegemaakt dat mensen lastig werden omdat ik geen geld wou aanvaarden. Je zadelt ze dus op met een schuld die ze niet in natura kunnen vereffenen, ritsel-ritsel is veel makkelijker. Hun probleem, niet het mijne. Zeg het door : de dag dat ik van dit principe afwijk ben ik oud.
              Een gouden regel. Ook ik hanteer die. Gevolg, velen staan bij mij zogezegd in het krijt. Geen financieel krijt en in feite helemaal geen krijt. Het is niet omdat ik iets doe dat ik hoop op een tegengeste. Dit is in feite de betekenis van: "iIn nood kent men zijn vrienden"...
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

Een gouden regel. Ook ik hanteer die. Gevolg, velen staan bij mij zogezegd in het krijt. Geen financieel krijt en in feite helemaal geen krijt. Het is niet omdat ik iets doe dat ik hoop op een tegengeste. Dit is in feite de betekenis van: "iIn nood kent men zijn vrienden"...
                Het is idd niet moeilijker dan dit.
                Moeilijk om te bewijzen omdat het geval zich toch niet zal voordoen maar als ik écht iets niet wil doen dan mogen ze met om het even hoeveel briefjes zwaaien, nog altijd doe ik het NIET.
                Principes zijn principes, briefjes zijn maar briefjes en tijd en gezondheid is toch niet te koop.

Comment

Working...
                X