Ik heb bij de bijwerking van de software update van mijn iPad en iPhone mij laten vangen om een toegangscode aan te nemen. Hoe kan ik die weer verwijderen want ik wil daar weer vanaf geraken. Voor mijn gebruik is dit alles behalve een goed idee, zo'n code.Bedankt bij voorbaat.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Toegangscode iPhone, iPad
Collapse
X
-
-
Re: Toegangscode iPhone, iPad
Ben iets te voorbarig geweest en ondertussen de code weer kunnen verwijderen via "Instellingen".
Maar vinden jullie dat allemaal gebruiksvriendelijk? Persoonlijk heb ik daar een hekel aan. OK, ik begrijp dat het een beveiliging is voor onbevoegden, maar persoonlijk vind ik dat toch allemaal overbodig. En vooral als je ogen beginnen achteruit te gaan. Als je telkens nog een leesbril moet nemen om je toegangscode goed in te geven, dan is in sommige gevallen de trein al lang weg hé...Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Ik ken dat probleem ook en moest er ook aan wennen, vroeger nooit een code en nu wel ... als ge ziet hoeveel van die spullen ontvreemd worden (of verloren) en hoeveel persoonlijke gegevens ja daar onbewust inzet.
Nu ja, het is en blijft een last zoals een alarm in je huis ... dat heb je ook alleen geplaatst voor anderen die binnen willen komen maar zelf moet je er steeds aan denken.
Ieder moet dit voor zich uitmaken, maar persoonlijk vind ik een paswoord (code) op een draagbaar toestel toch net iets veiliger.
En het altijd op zak hebben is geen zekerheid, ze sleuren het soms gewoon uit je handen terwijl je er mee bezig bent (station, trein, metro, straat, ...).
Eigenlijk triestig dat een mens alles moet beveiligen voor een ander.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
In verband met verlies of ontvreemding is dit uiteraard goed dat het kan ingesteld worden. Maar ik heb vooral een probleem met het feit dat ik telkens ik mijn iphone op -pad aanzet of uit zijn slaap haal, opnieuw die code moet ingeven. Dat is er toch wat over. En ja een mens zal binnenkort voor alles en nog wat een beveiligingscode moeten hebben.. Triestige wereld, als je het mij vraagt.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Ik weet het ... ken het probleem en zou liever ook geen code gebruiken, maar het is de enige bescherming van je gegevens.
Triestig in elk geval dat je de medemens niet altijd kan vertrouwen ... vaak je eigen collega's niet op het werk.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Ik heb op mijn Android tablet ook een pincode opgezet. Als ik bij klanten ben laat ik veel mijn laptop en tablet onbeheerd achter in hun bureau en mijn laptop kan ik gemakkelijk sluiten en voor een tablet is dit dus ook de enige manier om er een pincode op te zetten. Ook verlies in het achterhoofd zoals Freddy hier al aanhaalde is een reden om een pincode op de tablet te zetten. Bij reizen durf ik heel regelmatig mijn tablet in een valies te steken, ik ben er 99% zeker van dat deze niet gestolen zal worden (afhankelijk van de bestemming uiteraard ) maar die 1% indachtig zijnde ...
Comment
-
Heb je het al kunnen vinden? Je kunt het instellen bij Instellingen>Algemeen>Automatisch slot/Codeslot/Beperkingen/Vergrendel-ontgrendel... Bij iOS 7(0.3 sinds deze morgen).
Ah, ik zie dat je het intussen al gevonden hebt.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Op toestellen die je buitenshuis gebruikt lijkt zo'n code me inderdaad vrij essentieel maar voor mijn iPad die altijd thuis blijft heb ik de code vanmorgen ook afgeschakeld..... en naar die instelling heb ik te lang moeten zoeken. Hier en daar is iOS toch een even groot rommeltje als Android.Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Comment
-
@LesC: misschien weet jij dat...
Op een iPhone / iPod / iPad moet je een 4 cijferige code ingeven, maar op een Androïd toestel moet je een bepaald patroon over het scherm swypen. Je ziet 3 rijen van 3 dots en daarin moet je in één keer een patroon vegen.
Is dat niet een beetje gemakkelijker dan die code ?
Misschien bestaat er voor de iPad wel zo'n "app" ?
"DRAW PATTERN TO UNLOCK"”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk berichtAl gevonden:
Secret Apps Lite
Schermslot
Ik ken ze niet, maar je kan ze altijd eens proberen.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
Comment