Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanslagbiljet personenbelasting ZOOMIT

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanslagbiljet personenbelasting ZOOMIT

Vrijdagmorgen een mailtje gekregen dat het aanslagbiljet van mijn belastingen beschikbaar was via ZOOMIT van de FOD Financiën.
    Ingelogd op mijn bankrekening, codeprocedure doorlopen, mailadres opgegeven enz.
    Tot nu nog niets terug ontvangen. Geen idee of ik moet betalen of (hopelijk) wat terugkrijg.

Iemand van jullie die ook op vrijdag een copy van zijn aanslagbiljet heeft opgevraagd per mail ? Al antwoord ontvangen ontvangen ?

Re: Aanslagbiljet personenbelasting ZOOMIT

Je krijgt dat aanslagbiljet niet per mail, je krijgt enkel een mail om te zeggen dat het in Zoomit klaar staat.

Ik zie ook niet waar jij je e-mailadres ingegeven hebt, tenzij je Zoomit nog nooit gebruikte.
    In Zoomit kan je dus wel een e-mailadres opgeven waar je de berichten van Zoomit op ontvangt dat er iets klaar staat.

Hetgeen jij nu moet doen is inloggen op Zoomit via je banksoftware en gaan kijken of er iets klaar staat.
    Normaal staat dat in Zoomit tussen ontvangen documenten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Hetgeen jij nu moet doen is inloggen op Zoomit via je banksoftware en gaan kijken of er iets klaar staat.
      Normaal staat dat in Zoomit tussen ontvangen documenten.
      Dat heb ik gedaan en het aanslagbiljet van FOD stond erbij, maar om het document te ontvangen moest ik mijn email adres opgeven. Dat heb ik vrijdagmorgen om 10h gedaan, maar nog niets ontvangen. De vertraging wordt waarschijnlijk dus veroorzaakt door mijn bank.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Dat heb ik gedaan en het aanslagbiljet van FOD stond erbij, maar om het document te ontvangen moest ik mijn email adres opgeven. Dat heb ik vrijdagmorgen om 10h gedaan, maar nog niets ontvangen. De vertraging wordt waarschijnlijk dus veroorzaakt door mijn bank.
        Je was dus nog nooit ingeschreven op Zoomit als ik het goed begrijp?

Normaal als je daar één keer bevestigt dat je deze afzender aanvaardt en dat alles geconfigureerd is, dan zou het document er direct moeten staan in PDF formaat.
        Als het document er niet staat is er iets fout bij je bank.
        Nu moet ik wel zeggen dat zelfs ik het via Zoomit ontvangen heb, ze toch ook nog een kopij per post gestuurd hebben een week of twee later.

Een e-mailadres opgeven in Zoomit is enkel om verwittigingen te krijgen als er een document klaar staat, een document uit Zoomit wordt nooit via e-mail toegestuurd.
        Die documenten moet je steeds in Zoomit downloaden.
        Probeer nog maar eens terug te gaan naar Zoomit en raadpleeg het document daar.

Mvg,
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Inderdaad, dit was de eerste mail die ik ooit van zoomit kreeg om te zeggen dat er een bericht klaar stond. Zoomit kent dus mijn email adres van met de belastingsaangifte bij FOD.
          Ik heb dan ingelogd bij mijn bank en zoomit geselecteerd. Daar stond het bericht dat mijn aanslagbiljet beschikbaar was. Toen ik het bericht opvroeg, moest ik 2x mijn email adres opgeven waar ze het naartoe moesten sturen. Inderdaad nogal vreemd want ik krijg minstens 1 keer per week een mail van mijn bank om allerlei verzekeringen, hypotheken en andere zaken te kopen. Daar voor kennen ze mijn email adres wél !
          Ik zal de procedure nog eens doorlopen.

Comment

Eerste poging : Ingelogd op mijn bankrekening en van daaruit naar Zoomit. Bericht opgevraagd en kreeg de melding :

Dit bericht is niet bestemd voor "mijn naam + naam echtgenote" maar voor "mijn naam + naam echtgenote" . U hebt dit bericht ten onrechte ontvangen. Gelieve de dienst FOD te verwittigen.
            Waarom versturen ze het dan naar mij als ze weten voor wie het wél bedoeld is. In dit geval is degene waar het wél voor bestemd is, dezelfde als voor wie het niet bestemd is. Een vleugje Kafka ?

Tweede poging : nogmaals ingelogd en procedure doorlopen. Deze keer lukte het wél. Kon mijn aanslagbiljet downloaden en afprinten.
            Ik krijg 229,97€ terug. "Dit bedrag wordt in principe eind december 2013 overgeschreven op het rekeningnummer"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Toen ik het bericht opvroeg, moest ik 2x mijn email adres opgeven waar ze het naartoe moesten sturen. Inderdaad nogal vreemd want ik krijg minstens 1 keer per week een mail van mijn bank om allerlei verzekeringen, hypotheken en andere zaken te kopen. Daar voor kennen ze mijn email adres wél !
              Uw bank biedt de diensten van Zoomit aan via hun elektronisch bankieren maar Zoomit is niet van de bank (uw bank alleen).
              Het is dan ook volledig logisch dat je bij het eerste gebruik van Zoomit uw e-mailadres moet bevestigen zodat ze naar dat e-mailadres de berichten kunnen sturen dat er een document klaar staat.
              Het is niet omdat uw bank uw e-mailadres kent dat u daarom ook op dat e-mailadres de berichten van Zoomit wil ontvangen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Working...
              X