Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Browsers en processorbelasting

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Browsers en processorbelasting

Deze maand in CT magazine: de grote browsertest.

Een heel goed lnag artikel samenvatten: op nummer 1 Chrome wegens snelste, ook het rigoureus volgen van de programmeerstandaarden, ...
    De minst snelle browsers zijn de OS eigen en met name IE en Safari.

Chrome wordt ook positief vermeldt voor zijn beschikbaarheid over alle OS'en heen en de settings netjes overneemt van het ene toestel naar het andere.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Deze maand in CT magazine: de grote browsertest.

Een heel goed lnag artikel samenvatten: op nummer 1 Chrome wegens snelste, ook het rigoureus volgen van de programmeerstandaarden, ...
      De minst snelle browsers zijn de OS eigen en met name IE en Safari.

Chrome wordt ook positief vermeldt voor zijn beschikbaarheid over alle OS'en heen en de settings netjes overneemt van het ene toestel naar het andere.
      Maar dergelijke tests lopen niet altijd correct, of de resultaten zijn niet altijd eerlijk weergegeven.
      Men vergelijkt een andere browser zonder plug-ins met IE welke de meeste plug-ins standaard in verwerkt heeft.
      Op die andere browsers gaan de meesten bij gewoon gebruik nog wat extra plug-ins installeren om een vergelijkbaar gebruik te kunnen bekomen ... die zitten dan niet in vergelijkende tests.
      Als men dan de vergelijking zou maken, dan zou het resultaat al helemaal anders zijn.

Soms gebruik ik ook eens Chrome om te vergelijken maar dit is zeker niet mijn standaard browser op een Windows machine.
      En ook al vinden sommigen het tegengestelde ... ik heb nog steeds de beste ervaring met IE.

Het gebruik hangt verder ook af van je eigen voorkeur, de ene heeft liever deze layout, de andere liever een andere layout.
      En de keuze dat iemand maakt kunnen we moeilijk veroordelen, ieder maakt voor zich uit wat hij liefst gebruikt.

Wat settings overnemen betreft is het inderdaad in het voordeel van enkele andere browsers maar ook dat loopt niet altijd vlot.
      Ik heb Chrome daarom eens zodanig ingesteld op verschillende draagbare toestellen en de favorieten en zo komen toch niet overal overeen ... die neemt een gedeelte over en anderen vergeet hij, op elk toestel is de lijst trouwens ook anders.
      Het werkt dus, maar het werkt niet volledig correct.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Even geprobeerd: Chrome had iets meer processor nodig dan IE, maar geen wereld van verschil hier. Wat wel opmerkelijk was is dat het laden van websites een stuk trager was met Chrome (soms meer dan 2s verschil!). Ik prefereer ook IE (niet die IE8 en eerder brol, maar IE10 en 11), vroeger ook steeds Firefox, een tijde Chrome en nu bijna uitsluitend IE11.
        Bij mij zijn ook alle plug-ins uitgeschakeld, dit maakt een groot verschil in snelheid.

Comment

Het is soms ook eens interessant om exotische browsers te proberen in de plaats van de zaken die je opgedrongen wordt vanuit commercieel oogpunt.
          Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid Maxthon en wissel deze soms wel eens af met Opera. Beide met een laag systeemverbruik, en Opera is razendsnel sinds dat ze de browser afgesplitst hebben van de mailclient.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Maar dergelijke tests lopen niet altijd correct, of de resultaten zijn niet altijd eerlijk weergegeven.
            Men vergelijkt een andere browser zonder plug-ins met IE welke de meeste plug-ins standaard in verwerkt heeft.
            Op die andere browsers gaan de meesten bij gewoon gebruik nog wat extra plug-ins installeren om een vergelijkbaar gebruik te kunnen bekomen ... die zitten dan niet in vergelijkende tests.
            Als men dan de vergelijking zou maken, dan zou het resultaat al helemaal anders zijn.

Soms gebruik ik ook eens Chrome om te vergelijken maar dit is zeker niet mijn standaard browser op een Windows machine.
            En ook al vinden sommigen het tegengestelde ... ik heb nog steeds de beste ervaring met IE.

Het gebruik hangt verder ook af van je eigen voorkeur, de ene heeft liever deze layout, de andere liever een andere layout.
            En de keuze dat iemand maakt kunnen we moeilijk veroordelen, ieder maakt voor zich uit wat hij liefst gebruikt.

Wat settings overnemen betreft is het inderdaad in het voordeel van enkele andere browsers maar ook dat loopt niet altijd vlot.
            Ik heb Chrome daarom eens zodanig ingesteld op verschillende draagbare toestellen en de favorieten en zo komen toch niet overal overeen ... die neemt een gedeelte over en anderen vergeet hij, op elk toestel is de lijst trouwens ook anders.
            Het werkt dus, maar het werkt niet volledig correct.
            Klopt, ik neem bepaalde tests met een korrel of 2 zout maar kan je enkel aanraden dit magazine eens te proberen, de tests zijn van een ander niveau dat wat je in menig ander magazine ziet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Klopt, ik neem bepaalde tests met een korrel of 2 zout maar kan je enkel aanraden dit magazine eens te proberen, de tests zijn van een ander niveau dat wat je in menig ander magazine ziet.
              De beste test is die dat je zelf doet, door dagelijks gebruik en ervaring wat bij jouw profiel best past.
              Ik kan zo een browser installeren op aanraden van "xyz", maar bij de eerste site al vastlopen omdat die enkel ondersteuning biedt voor IE ... het is allemaal hoe je het maar beziet.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Interessant draadje.

Eigenlijk zou men moeten weten waarom men een bepaalde browser nodig heeft, of welke browser waarvoor best gebruikt wordt.

Ik had ooit verschillende browsers geïnstalleerd om de CSS te testen van websites, omdat die toen in verschillende browsers anders ging renderen, ook al maak je standaard W3C-CSS.

*Ik heb graag Opera omdat hij elegant oogt.
                *Ik heb graag FireFox omdat het open source is (althans vroeger toch, weet niet of daar verandering in is gekomen sindsdien).
                *Internet Explorer gebruik ik voornamelijk op 't werk, omdat we daar VBScript in kunnen draaien, connecties met andere applicaties kunnen maken zoals bijvoorbeeld Excel. Echter, in de komende versie (IE11) zullen VBScripts niet meer ondersteund worden. Nadeel bij IE is ook dat je geen oudere versies kan herinstalleren. Je kan wel terugschakelen naar oudere versies vanuit de nieuwe, maar bij IE11 zal dat ook niet meer het geval zijn.
                *Chrome, nog maar 1 keer gebruikt, maar ik zag de meerwaarde niet echt tov FF of Opera.

Mijn dagelijks gebruik thuis is nog steeds FF.

Comment

Working...
                X