Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple Ipad Mini laadprobleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Apple Ipad Mini laadprobleem

Ik ervaar het volgende probleem met mijn Ipad Mini :

Opladen met het originele 220V laadadaptertje + USB kabel werkt normaal.
    In de auto aangesloten op de USB adapter, komt er op het multimedia-scherm van de auto : "USB apparaat aangesloten" , maar de Ipad Mini laadt niet op.
    Via hetzelfde kabeltje de Ipad Mini van mijn kleindochter aangesloten : deze laadt wél op in mijn auto.
    Mijn Ipad3 en Iphone 4 laadt ook normaal op, wanneer hij aangsloten is op de USB aansluiting van de auto.
    De Ipad Mini laadt ook normaal op wanneer hij aangesloten is op de USB uitgang van mijn laptop.

Nu vraag ik mij af waarom mijn auto wél mijn Ipad 3, Iphone4 en de Ipad Mini van mijn dochter oplaadt, terwijl hij weigert om mijn Ipad Mini op te laden.

Ik weet niet of het zin heeft om dit aan Apple te vragen, vermits de originele Apple lader het goed doet. Zij zullen wel zeggen dat mijn auto geen origineel Apple onderdeel is.

Iemand die bekend is met dit fenomeen ?

Re: Apple Ipad Mini laadprobleem

Heb ook een opladertje voor de wagen en heb geen problemen met mijn Ipad Mini.
    Is inderdaad heel vreemd.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Als ik mijn oldtimer iPad1 aansluit op mijn computer, dan staat er ook aangesloten, en opladen uit.
      Maar als ik die een paar uur laat liggen, dan laadt die wel bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Heb ook een opladertje voor de wagen en heb geen problemen met mijn Ipad Mini.
        Is inderdaad heel vreemd.
        Is dat een adapter die je in de sigarettenaansteker steekt ? Misschien een goed idee om zoiets te proberen. Via de USB aansluitng van mijn auto lukt het toch niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Is dat een adapter die je in de sigarettenaansteker steekt ? Misschien een goed idee om zoiets te proberen. Via de USB aansluitng van mijn auto lukt het toch niet.
          Je moet eens kijken hoeveel stroom die USB van de wagen kan geven, in de meeste wagens is dat enkel voldoende voor kleine toestellen maar lukt het niet altijd voor een groter toestel dat meer vraagt.
          Elk toestel heeft een detectie om te zien dat er voldoende stroom geleverd kan worden en schakelt het laden al dan niet in ... misschien is het ene toestel wat gevoeliger daaraan dan het andere?
          Dit in het geval er aan het toestel niets scheelt natuurlijk.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Elk toestel heeft een detectie om te zien dat er voldoende stroom geleverd kan worden en schakelt het laden al dan niet in ... misschien is het ene toestel wat gevoeliger daaraan dan het andere?
            Dit in het geval er aan het toestel niets scheelt natuurlijk.
            Lijkt me een logische verklaring, vermits ik via dezelfde USB aansluiting probleemloos mijn Ipad, Iphone en een andere Ipad Mini (van mijn dochter) kan opladen.

Comment

Lijkt me een logische verklaring, vermits ik via dezelfde USB aansluiting probleemloos mijn Ipad, Iphone en een andere Ipad Mini (van mijn dochter) kan opladen.
              Op één van mijn PC's heb ik dat ook ... ik kan alles laden uitgezonderd één toestel en op mijn andere PC kan ik dat wel laden.
              Het moet niet veel zijn ... 1% verschil is soms al genoeg om dit te veroorzaken.
              Best eigen lader gebruiken, dan kom je nooit in de problemen tenzij defect natuurlijk.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Dat is het inderdaad.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                X