Tja, een raar voorval.
Ik heb hier een relatief goedkope horlogeband liggen, van het type "mesh" of ook wel "milanaise" genoemd.
Deze banden zitten enorm comfortabel en ik heb er daar wel enkele van.
Een klein nadeel is dat ze moeilijk te reinigen zijn.
Gisteren toch eens eentje in een sopje gestoken. Daarna gespoeld en gedroogd. Maar dan nog eens met "Brasso" gepolijst, en dat maakt dan weer een smurrie. ( Ha ha, ik had misschien beter onmiddellijk met de Brasso begonnen. )
Soit, geen probleem, want wat supervuil is, gaat bij mij de ultrasoon in.
Bandje er 2 keer in. Eerst met reinigingsproduct, dan met zuiver water. Afgespoeld, afgedroogd en weer aan het horloge gemonteerd. En binnen de 2 seconden had ik ( gelukkig) de horlogekast weer in mijn hand !
De "endlink" van de band ( waar de pushpins in zitten ) was gewoon losgekomen van het uiteinde van de band.
Nu vraag ik mij af:
1) Hoe werd die verbinding gemaakt ? ( zie foto )
2) Kan het trillen van de ultrasoon dit loskomen bewerkstelligen ?
Nogmaals, het is een relatief goedkope band, dus geen Breitling band van 900 euro of zo.
Dus de technieken zullen wellicht ook niet de beste/allerduurste zijn.
Maar het is toch schrikken dat die band gewoon "in 2 " valt....
Met de band zit ik niets in, maar mocht het horloge gevallen zijn, dat was erger....
Ik heb hier een relatief goedkope horlogeband liggen, van het type "mesh" of ook wel "milanaise" genoemd.
Deze banden zitten enorm comfortabel en ik heb er daar wel enkele van.
Een klein nadeel is dat ze moeilijk te reinigen zijn.
Gisteren toch eens eentje in een sopje gestoken. Daarna gespoeld en gedroogd. Maar dan nog eens met "Brasso" gepolijst, en dat maakt dan weer een smurrie. ( Ha ha, ik had misschien beter onmiddellijk met de Brasso begonnen. )
Soit, geen probleem, want wat supervuil is, gaat bij mij de ultrasoon in.
Bandje er 2 keer in. Eerst met reinigingsproduct, dan met zuiver water. Afgespoeld, afgedroogd en weer aan het horloge gemonteerd. En binnen de 2 seconden had ik ( gelukkig) de horlogekast weer in mijn hand !
De "endlink" van de band ( waar de pushpins in zitten ) was gewoon losgekomen van het uiteinde van de band.
Nu vraag ik mij af:
1) Hoe werd die verbinding gemaakt ? ( zie foto )
2) Kan het trillen van de ultrasoon dit loskomen bewerkstelligen ?
Nogmaals, het is een relatief goedkope band, dus geen Breitling band van 900 euro of zo.
Dus de technieken zullen wellicht ook niet de beste/allerduurste zijn.
Maar het is toch schrikken dat die band gewoon "in 2 " valt....
Met de band zit ik niets in, maar mocht het horloge gevallen zijn, dat was erger....
Comment