Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe smoelenbak iemand ervaring met 8000 reeks philips

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe smoelenbak iemand ervaring met 8000 reeks philips

Je moest eens weten hoeveel winkels ik al gedaan heb. Deze week nog in de makro naar zo een Samsung UE46F8000 zitten kijken. Er speelde een bluray van Avater op. Ik vroeg de verkoper of hij het schijfje eens op de Philips 46PFL8008 wou afspelen. Ik zag geen verschil. Enige wat wel opviel, als je een beetje vanaf een hoek keek, dus niet recht voor het scherm zit dat de kleuren anders zijn op de Philips. Met de Samsung had je dat niet. In de media markt ook eens gekeken beide naast elkaar zien spelen. Daar valt het op dat de mensen hun gezicht iets geler zijn. Ook het wit zand van was iets geler op de de Philips.

Die ambi light zie ik dan weer als een meerwaarde. Enige punt , mijn muur achter de tv is niet wit maar donker en licht grijs. Dus ik weet niet of die ambilight daar goed tot zijn recht zal op komen.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Je moest eens weten hoeveel winkels ik al gedaan heb. Deze week nog in de makro naar zo een Samsung UE46F8000 zitten kijken. Er speelde een bluray van Avater op. Ik vroeg de verkoper of hij het schijfje eens op de Philips 46PFL8008 wou afspelen. Ik zag geen verschil. Enige wat wel opviel, als je een beetje vanaf een hoek keek, dus niet recht voor het scherm zit dat de kleuren anders zijn op de Philips. Met de Samsung had je dat niet. In de media markt ook eens gekeken beide naast elkaar zien spelen. Daar valt het op dat de mensen hun gezicht iets geler zijn. Ook het wit zand van was iets geler op de de Philips.

Die ambi light zie ik dan weer als een meerwaarde. Enige punt , mijn muur achter de tv is niet wit maar donker en licht grijs. Dus ik weet niet of die ambilight daar goed tot zijn recht zal op komen.

mir
      Ok mir
      Mijn muur achter de tv is ook licht grijs.
      De kijkhoek bij elke LED is niet goed. Plasma heeft een betere kijkhoek.
      Bij een goot huisgezin, 10 kinderen die op een rij voor de tv zitten, kan dat wel een rol spelen
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        De stap van 46 naar 55 is niet echt groot mir.), omdat het de lengte van de diagonaal is.
        Toch niet bij een tv met een dun randje rond het beeldscherm.
        Het is toch 9", 9*2,5=22,5 centimeter (ongeveer)
        Dat is toch een lap meer hoor Theo
        Toch zeker op 3,5 mtr.
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
          Het is toch 9", 9*2,5=22,5 centimeter (ongeveer)
          Dat is toch een lap meer hoor Theo
          Toch zeker op 3,5 mtr.
          Sorry dat ik je even laat wachten: ben naar de Japanse voetballes aan 't kijken

Ja het scheelt wel iets.
          Ik had ook al geteld hoor

Het nadeel van een groter scherm op dezelfde afstand van 3,5m zie ik niet echt zo.
          Zeker toch niet bij een mooi en scherp beeld.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            De kijkhoek bij elke LED is niet goed. Plasma heeft een betere kijkhoek.
            Bij een goot huisgezin, 10 kinderen die op een rij voor de tv zitten, kan dat wel een rol spelen
            Sorry Theo maar onze LED tv heeft een veel betere kijkhoek dan onze plasma ervoor.
            En bij de plasma hadden we overdag heel veel last van reflecties en moesten we gordijnen altijd dicht doen ... bij de LED is dat helemaal niet nodig, ook geen reflecties of last van schuin lichtinval.
            Ik zit hier nu op dit moment van in de eetplaats zowat op een kijkhoek van +-70° te kijken zonder last van verminderde beeldkwaliteit.
            Nu ja, er rechter voor zitten is natuurlijker wel beter want nu is het nogal wat in perspectief te kijken.

En wat Ambilight betreft ... ook al heeft onze Samsung een heel goed beeld dat aan onze verwachtingen voldoet, toch missen we soms Ambilight, maar beeldkwaliteit is nog altijd belangrijker.
            Ambilight is wel goed om in een donkerdere plaats naar TV te kijken ... is een heel goede achtergrondverlichting en het werkt ook op wat donkerdere muren, ook al raden ze bleke muren aan.
            Maar voor de rest zou ik de Samsung niet ruilen voor een andere.
            Last edited by VerSeg; 22 november 2013, 02:10.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Sorry Theo maar onze LED tv heeft een veel betere kijkhoek dan onze plasma ervoor.
              En bij de plasma hadden we overdag heel veel last van reflecties en moesten we gordijnen altijd dicht doen ... bij de LED is dat helemaal niet nodig, ook geen reflecties of last van schuin lichtinval.
              Ik zit hier nu op dit moment van in de eetplaats zowat op een kijkhoek van +-70° te kijken zonder last van verminderde beeldkwaliteit.
              Nu ja, er rechter voor zitten is natuurlijker wel beter want nu is het nogal wat in perspectief te kijken.

En wat Ambilight betreft ... ook al heeft onze Samsung een heel goed beeld dat aan onze verwachtingen voldoet, toch missen we soms Ambilight, maar beeldkwaliteit is nog altijd belangrijker.
              Ambilight is wel goed om in een donkerdere plaats naar TV te kijken ... is een heel goede achtergrondverlichting en het werkt ook op wat donkerdere muren, ook al raden ze bleke muren aan.
              Maar voor de rest zou ik de Samsung niet ruilen voor een andere.
              Ik ook niet, nog in geen honderd jaar
              Ga pal haaks op scherm staan op een paar meter van de tv.
              Ga dan naar links of naar rechts en je zal het beeld vager zien worden.
              Had ik dus niet bij mijn plasma...beeld bleef goed.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Ambilight heeft echt een meerwaarde; ik begrijp niet dat andere merken dat niet toepassen.
                Je zou zelf ledstrips achter op je tv kunnen plakken, maar ik denk niet dat het effect hetzelfde is want Ambilight past zich bij het beeld aan.

Comment

Ambilight is een patent van Philips.
                  Als andere merken dat willen aanbieden, moeten ze eerst rond de tafel zitten met Philips, en overeenkomen wat ze per TV willen betalen.
                  Doen ze dat niet, riskeren ze een rechtszaak met dikke schadevergoedingen.

Comment

Ondertussen nog wat verder gekeken. De 7000 serie van Samsung zou ook in aanmerking kunnen komen, ik zie geen verschil in het beeld met de samsung 8000. Dus momenteel de 7000 reeks van samsung of de 8000 reeks van philips. Afwachten wat in januari de prijzen van beide merken gaan doen.

samsung: betere smart TV .
                    Voordeel philips : ambilight.

mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
                    X