Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3-fasige motor 3*230V gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 3-fasige motor 3*230V gezocht

Om meteen ter zake te komen, ik ben op zoek naar kleine 3-fasige motoren om te gebruiken op een demobord.
    Ik zoek niet de klassieke asynchrone motor zoals we die allemaal kennen maar wel eentje met buitenrotor. Een goeie 20 jaar geleden hadden we die als student in het VTI van Waregem en waren perfect om te testen. Klein en toch 3-fasig (zodat een inverter kan aangesloten worden).

Iemand die weet waar ik dit soort motoren kan vinden?

Alvast bedankt voor de input.

EDIT: ik dacht ook al om motoren uit ventilatoren te halen maar die motoren hebben de propeller nodig om te koelen dus geen optie (op zoek naar 4 stuks)
    Last edited by Sultana; 19 oktober 2013, 19:31.

Re: 3-fasige motor 3*230V gezocht

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Om meteen ter zake te komen, ik ben op zoek naar kleine 3-fasige motoren om te gebruiken op een demobord.
    Ik zoek niet de klassieke asynchrone motor zoals we die allemaal kennen maar wel eentje met buitenrotor. Een goeie 20 jaar geleden hadden we die als student in het VTI van Waregem en waren perfect om te testen. Klein en toch 3-fasig (zodat een inverter kan aangesloten worden).

Iemand die weet waar ik dit soort motoren kan vinden?

Alvast bedankt voor de input.

EDIT: ik dacht ook al om motoren uit ventilatoren te halen maar die motoren hebben de propeller nodig om te koelen dus geen optie (op zoek naar 4 stuks)
    Motoren met buitenanker zijn te vinden in bierkoelers Vincent (roerwerk koude bak) maar zijn nieuw redelijk duur.

Als gewone kleine motoren je kunnen helpen, ik heb hier nog een stuk of twintig spinternieuwe kleine Heidolph motoren liggen,
    asdiameter 10mm, (Type 235) 1.200 RPM zijn eigenlijk mono motoren met condensator, maar doen het zonder condensator perfect op
    de driefasen uitvoer van een inverter. HIER terug te vinden op pag. 12 typ 235
    Te koop à 7,5 € per stuk met condensator, je kan mischien ondertussen je snijolie meenemen.

Hierbij een foto hoe deze er uit zien. (Ik zou eigenlijk beschaamd moeten zijn om zo een gsm foto te plaatsen)

Last edited by Guest42; 20 oktober 2013, 09:01.

Comment

Thx Geert, ik heb je een mail gestuurd . De beste en goedkoopste oplossing

Comment

Is er iets wat Geert NIET liggen heeft ?

Comment

De kleinere roerwerkmotortjes die wij op het werk gebruiken hebben ook een buitenrotor, maar die zijn enkelfasig.
          Een aantal van de grotere fanmotoren voor condensors hebben een buitenrotor, en die zijn wel driefasig (maar ik vermoed dat die ook niet echt goedkoop zijn).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Is er iets wat Geert NIET liggen heeft ?
            €€€€€'s Paul.

Comment

Working...
            X