Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marokkaanse politie ondervraagt Brugse reportagemaakster

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Marokkaanse politie ondervraagt Brugse reportagemaakster

Reportage van Maithé Franco zaterdag te zien in Vranckx.

Omdat Maithé Franco de dochter is van een gerespecteerd forumlid, Pendragon, plaats ik graag deze link.
    Last edited by Skitch; 18 oktober 2013, 14:05.
    "In een tijd van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad." ~ George Orwell

Re: Marokkaanse politie ondervraagt Brugse reportagemaakster

tja..ze wisten dat het verboden was.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

In Nicosia werd ik in een 'ver' verleden ook ooit eens aangehouden omdat ik foto's nam van de 'groene zone' waar de UNO waakt.
      Ik heb het hier reeds eens neergeschreven denk ik. Gelukkig was er een Nederlander bij tegen wie ik het allemaal heb uitgelegd.
      Mijn vrouw was er ook bij, maar ik denk, dat was ik alleen geweest, ze me ook hadden meegenomen.
      Na een tijdje in hun 4x4 te hebben doorgebracht, en waarschijnlijk bij het zien van mijn vrouw die beteuterd op straat stond te kijken, was ik vlug weer op vrije voeten, zelfs met behoud van al mijn foto's .
      Daar stonden ook overal borden met verboden fotograferen, en als je het toch doet, zoals ik, dan weet je dat er risico's aan zijn hé.
      Groetjes

Comment

Basisregel bij het maken van reportages: vraag toestemming.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Niet akkoord Leopard, de reportage die ik zag vorige week in Vranckx over kinderslachtoffers in Syrië is gemaakt zonder toestemming van het regime. Wel, het zou onmogelijk geweest zijn dit soort reportages te maken als men toestemming vroeg aan Assad & Co. Teveel in dat soort landen krijg je een "minder" mee die je zal babysitten en je zal tonen en brengen waar alles roze is of waar er kan getoond worden wat tegenstanders voor chaos veroorzaken.

Comment

Een heel eind geleden zat ik op de avond van 12 juli middenin de troubles van Derry in N-Ierland. Het was ten strengste verboden om foto's te maken omdat ze vreesden voor represailles tegen de politieagenten en commando's.
            Ik heb mijn apparaat rond mijn nek gehangen, 50 mm erop, de afstand ingeschat (geen AF), beetje speling genomen via het diafragma, op halfautomaat gezet (Nikomat EL) en geduwd. Toen het stenen begon te regenen en iedereen naar zijn geweer greep heb in de paniek en de verwarring toch wel eerst mijn klep open gedaan alvorens de film terug te spoelen zeker. De schade viel al bij al nog mee.
            Dat zijn toch dingen die bij blijven hoor. Aan de rand van de stad probeerden we toestemming te vragen om onze tent te mogen opzetten. De kettingen op de deuren, de schrik bij de bewoners . Dezelfde nacht hebben ze een jeep met 4 militairen opgeblazen zag ik 's anderendaags op het nieuws, het was een behoorlijke put in de baan.

Comment

Dit is het risico van het vak. Heb er zelf ook mee te maken gehad. Maar in dergelijke situaties nooit toestemming vragen want dan kom je met niets thuis.

Comment

Working...
              X