Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het moeten niet altijd vleugeldeuren zijn.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het moeten niet altijd vleugeldeuren zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    ik voor m'n Z8 ...
    Haha, de Z8 is een prachtige en indrukwekkende auto.
    Op de een of andere manier word ik, naarmate ik ouder word, steeds meer naar klassiekers getrokken. Niet alleen modellen uit "mijn jeugd" maar ook modellen van lang daarvoor. De nostalgie die bij het rijden van zo'n oldtimer past vind ik heerlijk. Hoe meer "verhaal" aan het model hoe beter. De Z1 is nog niet zo heel oud, maar wel al een klassieker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
      Vertel! Ik heb altijd een zwak voor zo'n Z1 gehad.
      Wel, een aantal jaren geleden (20 ?) trouwde de oudste zoon van een vriend van me. Het was zijn wens om naar het feestadres te rijden in een exclusieve wagen en een andere vriend (de Jo) had een Z1 met open dak. Voila.
      De trouwpartij was in Beernem en ik kwam wat later. Toen we doorkwamen zag ik iets buiten Beernem een goudkleurige discovery langs de kant van de baan, die kon maar van één iemand zijn, ook een kennis (de Karl). Karl was ook uitgenodigd, ik stop dus.
      Staat er daar een verhakkelde rode sportwagen, een Z1. Heel de neus weg. De afstand vanaf de kerk was ong 900 meter.
      Wat was er gebeurd ? Bij het wegrijden even verder waaiden de handschoenen van de bruid wat op en de bestuurder wou ze pakken, maar even niet opgelet en boem tegen een elektriciteitspaal.

Maar het mooiste komt nu : deze wagen was 4 jaar oud en exact in die weekend verviel de omnium, er waren geen GSM's en de Jo was niet te bereiken en kon niet komen. Ik kom daar toe : geween en gesnotter bij het bruidspaar.
      Enfin, op een of andere manier hebben ze het geregeld gekregen. Hoe, dat weet ik niet. Volgende stap was het zoeken naar een garage die het wou repareren, iedereen gaf niet thuis : Lecoutere, Cocquyt en nog een paar andere officiële dealers wilden zelfs geen prijs maken (carbontoestanden kenden ze niet). Na lang zoeken : de enige die zich aan het project wou wagen en wou prijs maken was BMW Demey uit Maldegem. Schadeclaim : 900.000 Bef. Dat is nu 22.500 €. Dat is bijna 25 € per kilometer. Een F-16 moet het met minder doen denk ik.

Het enige goede nieuws is dat de vriendschap heeft stand gehouden.
      Last edited by Guest2; 18 oktober 2013, 18:07.

Comment

Goed als je kinderen achteraan zitten en het kinderslot op staat.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Op het eerste zicht? Prima
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Mooi verhaal Paul, en gelukkig met een happy end hahaha.
            Zo zie je maar, opletten achter het stuur...zelfs in een coole Z1 met "schuif"deuren
            Last edited by Havezet; 19 oktober 2013, 09:53. Reden: Typo

Comment

Het moeten niet altijd vleugeldeuren zijn, inderdaad, ik neem genoegen met een paar "gewone" deuren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Op het eerste zicht? Prima
                Het enige voordeel lijkt me dat je nog kunt uitstappen in situaties waarin je een normaal portier haast niet kunt openen (parkeerplaats te smal in de breedte). Anders alleen maar nadelen : duurder, groter energieverbruik, meer kans op defecten ... en vooral tijdverlies bij ieder in- en uitstappen. Misschien zelfs grotere kans om te verdrinken of verkoold te worden bij accidenten waarin je de auto best tijdig verlaat? -->
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Zeker niet geschikt voor landen waar het veel regent want je hebt, volgens dat ik gezien heb, niet de mogelijkheid om de deuren op de gewone manier te openen.

Sven
                  Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                  Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                  Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Het moeten niet altijd vleugeldeuren zijn, inderdaad, ik neem genoegen met een paar "gewone" deuren
                    http://luxurylaunches.com/transport/...s-in-dubai.php
                    Deze kan niet gecoat zijn met wit goud want wit goud bestaat in feite niet. Wit goud is een legering van goud met palladium (vroeger nikkel maar nikkel wordt tegenwoordig gemeden omwille van de vele allergieën er tegen) en is licht geelachtig. Waarom wit goud dan wel wit is (en verward wordt met het veel edeler en duurdere platina) is een laagje rhodium er boven op. Na een aantal jaren slijt die rhodiumlaag af en moet ze herdaan worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Deze kan niet gecoat zijn met wit goud want wit goud bestaat in feite niet. Wit goud is een legering van goud met palladium (vroeger nikkel maar nikkel wordt tegenwoordig gemeden omwille van de vele allergieën er tegen) en is licht geelachtig. Waarom wit goud dan wel wit is (en verward wordt met het veel edeler en duurdere platina) is een laagje rhodium er boven op. Na een aantal jaren slijt die rhodiumlaag af en moet ze herdaan worden.
                      In de wereld van juwelen spreekt men ook van wit goud en ik ging er altijd van uit dat dit eigenlijk platinum was maar is wit goud dus een legering?

Comment

Alle goud dat in Europa bij de juwelier te koop is zijn legeringen. 18kt goud is altijd een legering.
                        Zuiver goud is goud van 24 karaat.
                        In België en Frankrijk kent men vooral goud van 18kt. In Nederland en Duitsland zijn 14 karaat ook gangbaar. Gelegeerd goud is slijtvaster en sterker. Echt zuiver goud is bijna zoals lood : een beetje kneedbaar.
                        Omdat wij in België geel goud van 18kt gewoon zijn vinden we dat meestal "mooier" van kleur dan het "zuivere" 24 kt goud (wat eigenlijk niet kan, het is +23,.. kt) dat je bvb in Thaïland als toerist koopt.
                        Dus bevat ons 18 kt goud 25% andere metalen. De samenstelling van die metalen bepalen de kleur. Gangbare kleuren zijn geel, wit en roze.

EDIT : Info kan je HIER vinden
                        Last edited by Skitch; 19 oktober 2013, 17:38. Reden: Link bijgeplaatst.
                        "In een tijd van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad." ~ George Orwell

Comment

Klopt, hier in Europa hebben we liever het gele goud maar wanneer ik naar het Midden-Oosten ga en daar naar de gold souks ga ziet men daar enkel oranje goud, zo goed als puur goud van 24kt.

Comment

Working...
                          X