Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Ik had dit ook gelezen ergens op het web! Wat een beest is dat zeg!
Leuk dat ze voor Brugge hadden gekozen. Maar die wagen is echt top, zeker in deze kleur.
Mocht ik het geld hebben voor zoiets, dat zou leuk zijn.
Zo'n type wagens zijn nooit aan mij besteed geweest...
Mijn favorietjes behoren al lang tot de klassiekers...
Maar dus ook geen getuige van geweest
Geef mij ook maar een DB-4 of zoiets.
Jaren geleden, dus in mijn studententijd zat er in hetzelfde appartementenblok van mijn -nu- vrouw een zoon van een industrieel : Eriksje. Eriksje was autofanaat en had hier op een bepaald moment in zijn gehuurde garage een Lancia HF-Stratos en een Detomaso Pantera staan. Ik kende hem vrij goed en op een dag kwam hij spaghetti eten. Ik had niks in huis. Dus de Pantera van stal gehaald en wij naar de Delhaize aan de Voskeslaan, indrukwekkend, dat wel. Tot wanneer we van de dakparking terug naar beneden moesten : krrrrrrrrrrak. Hij hing tegen de grond. In de koffer kon niet veel meer dan een bak bier. Handig zo'n wagens . Niet veel later is er trouwens een triangel van zijn ophanging afgebroken toen hij in de doorgang van de garages naar buiten reed. Krakboem en gedaan, niemand kon nog naar buiten of naar binnen tot wanneer de verdeler hem is komen ophalen. Solide ? Forget it !
Jaren later stond ik bij bandencentrale Puype in Brugge toen er een Lotus op de brug stond om de sporing te regelen, ik kon het niet laten om even te gaan kijken. Manmanman, echt speelgoed, die besturing, die schijfjes... als ik dat vergeleek met de schijven, de veren en de stuurstangen en koppelingen van mijn toenmalige W123, wel dan weet je wel waarom dit soort auto's geen kilometers maakt.
En Eriksje, net voor de firma overkop ging heb ik hem nog eens gezien met een Iso Rivolta (ik vergeet de naam nooit), hij werkt nu ergens als huisarts. Maar ik vond hem wel een toffe kerel in de zin van : geen spoor van pretentie.
Dergelijk soort wagens koop je als belegging of om mee te gaan pronken op de place m'as tu vu, als je wil dat je auto start, dag na dag, koop je een Toyota Corolla of zo. In Top Gear herinner ik me ooit een uitzending te hebben gezien van een test van drie supercars op leeftijd, ik herinner me de modellen niet meer. Ze wilden weten wat voor wagen je kreeg voor een bepaalde redelijke som. Het antwoord : vodden !
Waar ik wel NIET kon mee lachen is dat ze met één van de drie bleven doorrijden, zelfs als het olielampje brandde. Zoiets doe je gewoon niet.
Mooi zijn ze in mijn ogen wel, die wagens, indrukwekkend ook maar verder compleet nutteloos.
Geef mij maar een oude Volvo kattenrug, een Mercedes G300D, een brilkever, een traction avant....
Een paar jaar geleden was ik ergens in Zweden tijdens een oldtimerweekend : 99% van de auto's waren van die lelijke protserige Amerikaanse bakken, de lucht was bezwangerd van de benzine en de pompen stonden gloeiend. Terwijl de Zweden zelf zo'n fantastische oldtimers hebben.
Maar ik wijk af. Een van de weinige supercars die betrouwbaarheid koppelen aan kilometers en dagelijks gebruik is Porsche. Wie wil mag me tegenspreken.
Tenslotte, met de carpass van tegenwoordig moet het toch niet moeilijk zijn om statistieken op te stellen van de kilometers die worden gehaald met een bepaald merk en type van wagen ? Waarom gebeurt dat niet ? Kunnen we zo niet eens een formule ontwerpen die de betrouwbaarheid van een wagen laat zien ?? Zoiets als kilometers x jaar- abnormale kostenx10 ??? Enfin branden jullie maar los. Met mijn 300D zou ik in de buurt van de 9.000.000 hebben gezeten
Ik heb gezegd, Ugh
Comment