Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

win8 blurry,viewnx2 . . . : opgelost !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• win8 blurry,viewnx2 . . . : opgelost !

Sinds win8 heb ik dikwijls problemen met blurry user interfaces.
    Nu is de tekst in firefox wel al in orde,dus scherp, maar in vele programma's is dit niet het geval.
    Ook niet in viewnx2, dat niet enkel blurry text geeft maar ook blurry foto's en dat vind ik wel zeer
    vervelend. Alleen foto's in cs6 en firefox worden scherp weergegeven.
    Windows foto viewer is ook een ramp.
    Ik werk op een acer laptop met 1980x1050 high res.

Iemand een tip??
    Last edited by Mordred; 13 oktober 2013, 09:57.
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Re: win8 blurry,viewnx2 . . .

Zijn al je drivers oké?
    Als het een oudere laptop is, kan het zijn dat je niet de juiste grafische drivers hebt, wat soms voor problemen zorgt.
    Ook het 'inzomen' van de tekst kan een factor zijn.
    Probeer gewoon op 100% te zetten ipv 125%/150% wat standaard is voor een kleinere laptop.
    De meeste viewers hebben ook problemen met foto's die niet ingezoomd zijn, die geven eerder een grote preview dan de volledige foto.
    Maar dit heeft niets te maken met win8 normaalgezien (had dat vroeger bij mijn Mac en win7 ook).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Zijn al je drivers oké?
      Als het een oudere laptop is, kan het zijn dat je niet de juiste grafische drivers hebt, wat soms voor problemen zorgt.
      Probeer gewoon op 100% te zetten ipv 125%/150% wat standaard is voor een kleinere laptop.
      De meeste viewers hebben ook problemen met foto's die niet ingezoomd zijn, die geven eerder een grote preview dan de volledige foto.
      Maar dit heeft niets te maken met win8 normaalgezien (had dat vroeger bij mijn Mac en win7 ook).
      yep drivers up date, laptop is 2maand oud......
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Zijn al je drivers oké?
        BEDANKT !

gevonden: 150% gaf het probleem > 200% alles ok, 160% alles ok.....150% niet, tis alsof enkel de even reeksen geen probleem geven 14,16 etc
        raar, maar werkt !
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

Comment

Working...
        X