Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nut of geen nut...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nut of geen nut...

hmmm,
    leuke reacties allemaal... waarvoor dank...
    ik hoop dat er nog vele volgen ..
    ik overweeg ook zoiets aan te schaffen ...
    is ook niet zo veel geld en ingeval er ooit
    iets voorvalt, zien we dan wel ..

grts Peter
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

Comment

Wanneer bewijst het zijn nut, wel als je iets tegenkomt.
      Laten we vooral hopen dat het enkel blikschade is.

Maar laten we en voorbeeld hier even beschrijven wanneer het wel NUT zou hebben.
      Ik was eens aan het rijden op de N8 ter hoogte Schepdaal richting Ninove
      4 vaks baan met een witte lijn die de vakken aanduid
      Reed een lichte vrachtwagen voor mij van rechts naar de overkant om richting Brussel te rijden.
      Blijkbaar vergat ie zijn stuur recht te zetten want hij kwam terug naar rechts en schepte een auto op en een ander die de
      eerste inhaalde een dreun achteraan.
      Ik kon tijdig stoppen en heb mijn verklaring afgelegd bij politie
      Naderhand opgeroepen geweest voor proces, waar die vrachtwagen beweerde dat hij dat niet was geweest en dat wij allen te hard reden.
      Klopt ook was hij niet want tijdens proces was het een ander persoon dan de bestuurder toen.
      Maar mijn woord telde voor niks en ze geloofde mijn niet
      Wie is er in fout de politie die het pv opgemaakt heeft of ik of de chauffeur van de vrachtwagen ?
      Als ik nu zo een dashcam had was het mooi te bewijzen geweest.

PS de NIET chauffeur werd veroordeeld

Comment

Mocht ik in de politiek zitten, dan zou ik de dashcam verplicht maken.
        Voorbeelden genoeg, het bewijst zijn nut wel degelijk. Vooral als je veel de baan op bent.
        Ik had dat in ieder geval graag gehad bij mijn vorige job als buschauffeur.

Comment

Blijkbaar willen we allemaal de fouten van andere filmen maar als iedereen gaat filmen worden ook onze eigen fouten vastgelegd.

En dan zouden we wel eens raar kunnen opkijken welke toeren we allemaal uithalen op de weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
            Mocht ik in de politiek zitten, dan zou ik de dashcam verplicht maken.
            Voorbeelden genoeg, het bewijst zijn nut wel degelijk. Vooral als je veel de baan op bent.
            Ik had dat in ieder geval graag gehad bij mijn vorige job als buschauffeur.
            Awel ik heb nog 4 jaar met reisbussen gereden en als ik er nu nog werkte zou ik zeker eentje hebben.
            Als je veel op de baan bent al of niet wegens je werk zie ja al eens wat gebeuren.
            Natuurlijk het filmt ook uw stommiteiten oke maar daar kan ik mee leven.
            Als ze dat verplichten ga ik aandelen kopen bij youtube

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rorxy Bekijk bericht
              Blijkbaar willen we allemaal de fouten van andere filmen maar als iedereen gaat filmen worden ook onze eigen fouten vastgelegd.

En dan zouden we wel eens raar kunnen opkijken welke toeren we allemaal uithalen op de weg.
              Misschien ook niet slecht dat je bij je eigen rijstijl (met fouten en al) geregeld eens stilstaat?
              Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Hij is bij mij al enkele maanden in gebruik, vorig jaar heeft een vrachtwagen mij van de baan willen rijden .Vrachtwagen voor mij heeft dan geremd zodat hij hem wel moest inhalen.Hebben toen van het gebeuren foto's genomen en naar zijn werkgever gestuurd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                  Als ze dat verplichten ga ik aandelen kopen bij youtube
                  Als ze dat verplichten heb ik sterke bewijzen dat ik gelijk had.
                  De camera wel naar voor richten hé.
                  "In een tijd van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad." ~ George Orwell

Comment

Als ik moest rijden volgens de regels, dan had ik in het Brusselse elke dag een ongeval.
                    Ongelooflijk dat De Lijn tot op de dag van vandaag nog geen camera's geplaatst heeft.
                    Bovendien lokte het altijd agressie uit als je de regels toepaste.
                    Maar omdat het reeds zover gevorderd is met onze samenleving, moest je je als buschauffeur
                    steeds aanpassen aan de verkeersregels die opgelegd worden door de inwoners van Brussel.

Voor die reden ben ik blij dat ik er weg ben, maar voor de rest was dit een geweldige job.
                    Jammer dat de samenleving er zo op achteruit is gegaan de laatste jaren.
                    Ik zou een boek kunnen schrijven over wat ik allemaal meemaakte in Anderlecht en Molenbeek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                      Ongelooflijk dat De Lijn tot op de dag van vandaag nog geen camera's geplaatst heeft.
                      Als De Lijn camera's zou plaatsen, dan zouden ze elke dag honderden overtredingen vaststellen van hun eigen chauffeurs.
                      Het zijn net de chauffeurs die de meeste regels aan hun laars lappen, die geen respect hebben voor anderen en denken dat ze overal de baas zijn.
                      Ze hebben het niet altijd simpel in het verkeer, dat geef ik gerust toe maar ze maken misbruik van hun macht (groot voertuig).
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                        hmmm,
                        leuke reacties allemaal... waarvoor dank...
                        ik hoop dat er nog vele volgen ..
                        ik overweeg ook zoiets aan te schaffen ...
                        is ook niet zo veel geld en ingeval er ooit
                        iets voorvalt, zien we dan wel ..

grts Peter
                        Mocht je tot aanschaf overgaan laat je dan niet leiden door een lage prijs, daar krijg je spijt van.
                        (Vergelijk het met de aankoop van een statief; koop maar meteen een goede ook al is die wat prijzig)
                        Wat ik belangrijk vind is dat er ook een GPS-functie op zit om mijn snelheid te kunnen aantonen.
                        Door het fisheye-effect van de lens lijkt het bij terugkijken of je een stuk sneller reed dan het in werkelijkheid was.
                        Daarbij evt. de geluidskwaliteit (opnemen) om te kunnen aantonen dat je je knipperlicht hebt gebruikt.
                        Maar het meest belangrijke vind ik de resolutie en aantal frames per seconde die het apparaat aankan.
                        Dit i.v.m. het detail wat Verseg al schreef, het is erg storend als je een kentekenplaat niet (goed) kunt lezen op de film.

Ik gebruik de Visiondrive VD-7000 en behalve de resolutie ben ik er zeer tevreden over.
                        Ik zou deze toch aan niemand aanraden omdat inmiddels de VD-8000 en VD-9000 op de markt zijn gekomen met een (veel) hogere resolutie.

Of een dashcam gerechtigd is weet ik niet.
                        Ik denk dat de verzekeraar toch belangstelling heeft, gerechtigd of niet en daarbij kan ik een opname geven aan mijn werkgever als ik de camera gebruik voor beroepsmatig autorijden.
                        Gelukkig heeft mijn dashcam nog geen nut gehad behalve dan dat ik het een prettig idee vind om een eyewitness te hebben.

Of deze dashcams lage temperaturen niet aankunnen (wat iemand anders schreef) zou je moet checken, ik weet dat niet uit mijn hoofd.
                        Één van de toepassingen is juist om jouw geparkeerde auto in de gaten te houden, een dashcam is niet alleen bedoeld voor een rijdende auto.

Aanvulling; even gekeken op het www en bijvoorbeeld de Visiondrive werkt nog bij -20 graden C.
                        Last edited by heaucheneaudt; 13 oktober 2013, 16:49. Reden: aanvulling

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rorxy Bekijk bericht

Als je feedback kunt krijgen over je eigen rijvaardigheden is dat toch alleen maar positief lijkt me.
                          Net als met fotografie, sport, koken etc. etc. is het toch goed als je leert hoe het beter kan?
                          Zeker in het verkeer waar foutjes of slechte gewoonten dramatische gevolgen kunnen hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                            Als je feedback kunt krijgen over je eigen rijvaardigheden is dat toch alleen maar positief lijkt me.
                            Net als met fotografie, sport, koken etc. etc. is het toch goed als je leert hoe het beter kan?
                            Zeker in het verkeer waar foutjes of slechte gewoonten dramatische gevolgen kunnen hebben.
                            Als iedereen er zo over denkt zijn die dashcams niet nodig maar helaas zijn er in het verkeer te veel die denken dat ze rally piloot zijn.

Comment

wie een hele dag op de baan is en beweert geen overtredingen te doen kent ofwel zijn wegcode niet of doet de waarheid geweld aan. Probeer maar eens altijd onder de snelheidslimiet van 30 of 50 te blijven, geen witte lijnen te raken of te overschrijden, altijd de juiste voorrang te geven.
                              De beste manier om ongevallen te vermijden is de andere chauffeur de kans te geven om een fout te maken en te hopen dat je daar ook de kans toe krijgt
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Als De Lijn camera's zou plaatsen, dan zouden ze elke dag honderden overtredingen vaststellen van hun eigen chauffeurs.
                                Het zijn net de chauffeurs die de meeste regels aan hun laars lappen, die geen respect hebben voor anderen en denken dat ze overal de baas zijn.
                                Ze hebben het niet altijd simpel in het verkeer, dat geef ik gerust toe maar ze maken misbruik van hun macht (groot voertuig).
                                Sommigen onder hen, absoluut. Moet eerlijk bekennen dat ik soms verbaasd opkeek van bepaalde collega's.
                                Maar dit geldt ongeveer voor amper een 5-10% en de lijn is zeker niet mals voor dergelijk gedrag.
                                Ik moet echt wel zeggen dat de meeste onder hen zich houden aan regels. De laatste jaren zijn ze strenger geworden tov collega's.
                                En het gaat snel rond in een stelplaats wanneer een collega iets te vertellen heeft over een andere collega.
                                Het beland dus snel bij verantwoordelijken ook.

En eigenlijk zijn die camera's alleen maar een win-win situatie. Onbeschofte werknemers zullen al snel anders piepen wanneer
                                ze geconfronteerd worden met hun daden. Ik heb ooit ene geweten die geen zin had om volk mee te nemen en gewoon
                                'GEEN DIENST' plaatste. Jammer genoeg voor hem stond mijn vriendin op de bus te wachten. Ik weet niet de precieze reden
                                waarom, maar een paar maand later mocht hij zijn C4 ophalen.

Maar als ik zeg dat ik elke dag een ongeval zou hebben mocht ik in het Brusselse rijden, overdrijf ik niet.
                                Meestal reden die personen in golfjes, vento's, audi's, mercedes en vonden ze het plezant om snel iets uit te lokken
                                en daarna hun familie op te trommelen. Met der tijd wordt je het beu om je voorrang af te geven en tijd te verliezen.
                                Maar dat resulteert dan in grotere problemen. Resultaat was dan wanneer ik Brussel verliet, een grote ontlading en gevoel van: oef ben er weg!
                                Dikwijls kwamen ze gewoon naast u rijden om u voorbij te steken en daarna hun handrem op te trekken.
                                Getuigen hebben ze dan ook genoeg. Soms lag er een schaderapport in de bus van zaken waar je niets vanaf wist.
                                Ze hielden de bussen in het oog, en kwam er een voorbij met schade op een geschikte plek, dan spanden ze samen om de kosten
                                aan hun auto (niet opgelopen met een bus) te dekken.

Comment

Working...
                                X