Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van plastic olie maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Van plastic olie maken

Ja, de omgekeerde richting kan dus ook:
    http://www.youtube.com/embed/qGGabrorRS8?rel=0

Re: Van plastic olie maken

Dat moeten ze combineren met deze uitvinding:
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

ach...we zijn al zo ver met vele dingen, maar brengen het gewoon niet in praktijk.
      waarom niet........geld/wereldeconomie.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

AL eens geprobeert om plstiek te smelten en dan op dusdanige temperatuur te brengen dat het verdampt ?
        Ook dat heeft een CO2-afdruk
        Het principe lijkt eenvoduig, maar de realiteit is wel iets anders.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
          AL eens geprobeert om plstiek te smelten en dan op dusdanige temperatuur te brengen dat het verdampt ?
          Maar blijft een feit zoals Bouk zegt dat we al veel verder zouden moeten staan met duurzame energie infrastructuur. Japan gaat ons misschien het voorbeeld geven met hun energie-eilanden: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._energie_deel3

Walter
          D850

Comment

Dat Japan maar eerst zorgt dat ze hun kernramp onder controle krijgen. Want geruststellend zijn de berichten nog altijd niet.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
              Niet enkel een CO2-afdruk ...
              Waarschijnlijk gebruikt hij meer dan 1 L olie om die plastiek op te warme, te smelten en te verdampen

greetz
              Cheeta
              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
              flickr

Comment

Om bv electriciteit te maken hoef je die plastiek niet om te zetten.
                In die afvalcentrales wordt dat gewoon opgestookt in gecontroleerde omstandigheden, en gebruikt om stroom op te wekken.
                .

Het heeft alleen maar zin als je er een auto of vliegtuigmotor mee wil aandrijven.

Comment

het zou toch mooi zijn, met al je plastic in huis je mazoutketel (al dan niet aangepast) een winter laten branden!!
                  Maar ook ik stelde me al de vraag (het filmpje is hier LANG geleden nog ooit gepasseerd) hoeveel energie verbruikt het toestel? en, als het zo vlot werkt (opwarmen, smelten, "koken" en afkoelen) waarom heeft de olie-maffia deze persoon dan nog niet met een blok cement aan zijn voeten in één of andere rivier gegooid?
                  De gustibus et coloribus non est disputandum
                  Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Als jij per jaar ca 2 Ton plastiek weggooit, dan kan je even goed een speciale stookketel laten plaatsen met zuivering die op plastiek draait...

Comment

Ik denk dat Tommie1 gelijk heeft : verbranden in een moderne verbrandingsoven en elektriciteit of rechtstreeks warmte mee maken is de beste oplossing (los van recycleren natuurlijk maar ook bij recycleren is er geen enkele die geen extra energie-input vereist).
                      Dat dit apparaat CO2 besparend zou werken geloof ik niet omdat de uiteindelijke bestemming van de brandstof uiteindelijk toch verbranden is. Uiteindelijk gebeurt er hier een thermolyse in zuurstofarme omstandigheden.
                      Ten tweede zou ik ook wel eens de energie input-output verhouding willen zien van dit apparaat.

De Fysica, en zeker de thermodynamica laten niet met zich sollen.
                      De enige verbranding die CO2 neutraal is, is brandhout. Maar daar zijn er andere problemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Als jij per jaar ca 2 Ton plastiek weggooit, dan kan je even goed een speciale stookketel laten plaatsen met zuivering die op plastiek draait...
                        2 Ton PVC, wat zou dat kosten?

even gaan kijken, toch nog 1.3 euro per kilo... dus toch maar mazout bestellen dit jaar
                        ik heb er geen idee van hoeveel kilo plastic je per jaar weg gooit...
                        De gustibus et coloribus non est disputandum
                        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

"geen shampoo, geen zeep en ook geen andere verzorgingsproducten"

Ik pas!

Al vind ik het wel sterk initiatief...
                            Plastiekzakjes vraag ik ook al lang niet meer (en hergebruik voor zo lang ik kan).
                            de reclame boekjes/krantjes worden gebruikt om de houtkachel in gang te steken.

maar we zondigen hier nog genoeg op andere vlakken
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                            X