Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Langpootmuggen in groten getale gespot... what's next?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Langpootmuggen in groten getale gespot... what's next?

Ooit eens kaalvreterij van mijn grasmat gehad door de larven (emelten) van de langpootmug.

Ik heb ze de laatste (acht of meer) jaren maar in beperkte mate waargenomen, maar nu zijn ze kennelijk massaal terug !

Hopelijk blijft de schade beperkt want bij mijn weten bestaan er geen "natuurlijke" bestrijdingsmiddelen. ?

Re: Langpootmuggen in groten getale gespot... what's next?

IZ.
    For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
      Ooit eens kaalvreterij van mijn grasmat gehad door de larven (emelten) van de langpootmug.

Ik heb ze de laatste (acht of meer) jaren maar in beperkte mate waargenomen, maar nu zijn ze kennelijk massaal terug !

Hopelijk blijft de schade beperkt want bij mijn weten bestaan er geen "natuurlijke" bestrijdingsmiddelen. ?
      Ik denk dat zowat iedereen er toen van had in zijn gazon. Ook ik dus. Onze tuinder heeft toen een product besteld ergens in Nederland (was nl. verboden in België), hij heeft het bij regenweer over het gezon uitgegoten en weg alle larven. Of het natuurlijk was........ ben 200 % zeker van niet, waarom zou het anders verboden geweest zijn in België).
      Maar ik denk niet dat het toen de larven waren van de langpootmug, maar wel de larven van de junikever die voor al de schade zorgden. Die langpootmuggen heb je elk jaar, maar daar heb ik nog nooit schade van ondervonden in mijn gazon, maar misschien kunnen ze het ook wel.
      Groetjes

Comment

grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Ik had dit toen ook gevonden bouk, maar onze tuinder lachte dit hartelijk weg....
          Pure commerce maar werking nul was zijn uitleg......
          Ik weet niet of hij gelijk had, maar met 'zijn' product was mijn probleem alleszins direct opgelost .
          Groetjes

Comment

Eten de mollen die larven dan niet op ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Eten de mollen die larven dan niet op ?
              nope, ze zien ze niet.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                nope, ze zien ze niet.
                grt,bouk.
                Da's een goeie

Comment

If you can't beat them, eat them.

Comment

Pychlorex 5 G
                    Provado

greetz
                    Cheeta
                    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                    flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                      Pychlorex 5 G
                      Provado

greetz
                      Cheeta
                      Afdoende en in België verkrijgbaar ?
                      Indien ja, dan ga ik het onmiddellijk aan onze tuinder melden, hij woont hier schuin tegenover en ik zie hem net doende met het scheren van zijn hagen.
                      Het onderhoud van hun eigen tuin komt dikwijls op de laatste plaats hé .
                      Groetjes

Comment

Pychlorex : nog erkend in België en zou verkrijgbaar moeten zijn.
                        Voor amateurgebruik met je wel gaan voor de 'Pychlorex Garden'

Provado : is eigenlijk nu nog erkend, maar EU heeft dit product in het vizier ... bevat Imidacloprid en is gevaarlijk voor bijen !
                        Zo goed als geen voorraden meer en wat nog te vinden is moet voldoen aan gereglementeerde opgebruiktermijn.

Uw tuinder zal wel weet hebben van deze middelen

greetz
                        Cheeta
                        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                        flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                          Provado : is eigenlijk nu nog erkend, maar EU heeft dit product in het vizier ... bevat Imidacloprid en is gevaarlijk voor bijen !

greetz
                          Cheeta
                          Onmiddellijk verbannen en vernietigen die rotte handel !
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

.....

greetz
                            Cheeta
                            Last edited by Cheeta; 4 oktober 2013, 09:05.
                            flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              Onmiddellijk verbannen en vernietigen die rotte handel !
                              Volledig mee eens!

@ anderen: dank voor de tips. Pychlorex zou nog enigszins acceptabel zijn. Ik zie wel: afwachten of de schade niet te groot is.

Gr,

Comment

Working...
                              X