Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderweg naar Antwerpen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Onderweg naar Antwerpen

Antwerpen op zich blijft ook altijd gezellig en leuk. Als je dan toch van zo ver komt mag je zeker niet vergeten om ook nog ergens een terasje mee te pikken :-)
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ik kom graag in Antwerpen, daar niet van.
      En nee niet alle Westvlamingen zijn boeren, niet alle Oostvlamingen zijn koppig, niet alle Limburgers zijn dom en niet alle Antwerpenaren zijn arrogant.
      Maar toch springen er af en toe een paar uit die de regel bevestigen, mijn schoonma op kop. Lief mens anders, hoor, maar tjonge jonge...
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Men is ondertussen in de zoo van Antwerpen toch wel ernstig aan't verbouwen, om het voor de dieren verder te verbeteren - als je bekijkt van waar we komen - en wat nu al allemaal gepresteerd is, dan verdient de zoo het niet om zo neergesabelt te worden.
        Dat gaat wel omdat de ruimte zo beperkt is z'n impact hebben op het aantal dieren. Nu is men bezig aan de aquariums - daar had men beter gewoon deze weggedaan, en vogels gehuisvest (voor vissen kan je naar aquatopia, er bestaan combo-tickets - is in de buurt - zeker de moeite tijdens voedertijd, wel een uitdaging om daar foto's van te maken als ze boven uw kop doorzwemmen met de buit in hun 'op z'n leuvens gezegd' bakkes). Niet te groot - maar mooi qua opzet. "Voor fotografen zijn de aquaria van de zoo miserie met blauwe licht op de visbakken" - omdat het historisch gegroeid is - zal de zoo die niet wegdoen - maar ikzelf zou dat overgelaten hebben aan aquatopia - om die ruimte te recupereren. Nu als dat beschermd is - en in 't geval van de zoo is die kans erg groot - dan kan men daar niet zomaar mee weg...

Deze zomer heb ik gemerkt hoe de olifanten zelf aan't helpen waren aan de verbouwingen van hun "speeltuin" (ze waren maar met z'n 2en meer) - die olifant zag er mij erg gelukkig uit, en de andere was z'n modderbad aan't nemen. Het giraffenverblijf en dat van de pelikanen en flamingo's is zeker prima - idem voor de leeuwen en de stokstaartjes. Het vernieuwde tropisch vogelverblijf is echt veel ruimer geworden - maar met minder dieren. En ook het aquarium is bijna leeg. De Apen zitten al lang zo benepen niet meer als vroeger (wel nog werk voor de kleinere soorten).
        Aan de linkerkant is een hele rij huizen afgebroken - om de zoo nog wat te verruimen - dat moet fortuinen kosten - ik verwacht echt wel dat er nadien nog meer kooien zullen veranderen en ruimer zullen worden. Jammer dat ze er nog zijn - maar de Zoo moet het rooien met de middelen die er zijn en naast het show-ellement heeft men nog de wetenschappelijke doelstelling - die men in pairidaiza niet heeft. Dat is een privé-park - zijnde wel blijkbaar goed gerund. De kosten op die locatie qua grond zijn een pak lager - wees gerust!
        De panda's gaan zichzelf wel afbetalen - maar de zoo moet niet bang zijn er is ruimte voor meerdere dierenparken, als we zien dat kinderen de koeien paars kleuren dan bewijst dat dat er nood is aan educatie.
        Ik heb er geen idee van waar de zoo van A'pen naartoe werkt - maar wat ik eind aug. gezien heb - dat bewijst dat de zoo er zich bewust van is - en die problemen zoekt weg te werken. Ik vrees dat de crisis voor hen ook diepe sporen kan nalaten - want als de regering ergens pijnloos kan besparen - is 't op wetenschappelijk onderzoek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
          Waar ligt die Pairi Daiza.

Vriendelijke groet, jessey
          Een verwittigd man is er twee waard... Ga er niet naartoe! klik
          Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
            Een verwittigd man is er twee waard... Ga er niet naartoe! klik
            Die reuzenpanda's zullen die " schurken" wel in de gaten houden. :P