Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panorama Parijs

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panorama Parijs

Misschien hier al eens getoond? Ik weet het niet. Zoja, dan mag deze post weg hoor!

de foto
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

Re: Panorama Parijs

P R A C H T I G ! ! !

En je kan mooi inzoomen zelfs ! Knap werk.

Ik heb ook eentje gemaakt vanop het dak van Lafayette, maar deze is toch wel van een veel hoger niveau. ( letterlijk én figuurlijk )
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Deze is schitterend, ik heb hem al een geruime tijd in mijn favorieten staan.
      Wat zal dat een klus zijn geweest........
      NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

Comment

Ik heb net zelf een panorama van Parijs afgewerkt en online gezet. Een beetje door toeval belandde ik op het vernieuwde panoramisch dak van de Tour Montparnasse. Toch een goede 200m hoog. Het uitzicht op de stad is adembenemend. Net zoals bij het MAS zijn er een aantal kleine, ronde openingen in de glaswand om te fotograferen. Ik had alleen mijn bridgetoestel bij (Fuji S100fs met 1/2,3" sensor, dus wel wat ruis). Met de zon in de rug heb ik uit de hand, 4 rijen van 25 à 30 foto's gemaakt, tweemaal over en weer, van het noordoostelijke deel van de stad. Het was een beetje een gok. Naderhand is gebleken dat ik naar rechts wel wat omhoog ben gegaan, wat je met een statief niet zou hebben. Toch heb ik het maar gemonteerd en met 109 foto's was er slechts een klein plekje dat ik niet had.
        Het was niet mijn mijn eerste panorama, dus het stitchen en exporteren naar zoomify had ik al eerder gedaan. Het heeft al bij al wel toch wat werk gekost. Het was ook de eerste keer van deze omvang (2.25 Gb en een goede 40.000 px in de breedte).
        Je vindt het panorama met deze link: http://www.wouldbephotography.be/2%2...lutiepano.html en dan doorklikken op de eerste afbeelding. Qua resolutie is het minder goed dan het professionele pano van TS, maar de extra hoogte tov. de St Sulpice kerk van deze mensen (=grote kerkgebouw op de voorgrond van mijn pano) laat meer zien van een aantal grote gebouwen.
        Erg benieuwd wat jullie er van vinden.
        Fuuu…tsjie
        www.wouldbephotography.be

Comment

De foto had beter genomen kunnen worden vanaf de Eifeltoren: dan had je niet tegen die lelijke staalmassa aangekeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            De foto had beter genomen kunnen worden vanaf de Eifeltoren: dan had je niet tegen die lelijke staalmassa aangekeken.
            Wanneer je de blauwachtige voorgrond bedoeld, deze heb ik er zelf bijgezet als omranding. Wanneer je een beetje begint in te zoomen is dit vlug verdwenen.
            Fuuu…tsjie

Comment

Proficiat! Knap gedaan!
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                Je kunt tegenwoordig ook prachtig met GoogleMaps rondkijken. Uiteraard niet zo gedetaileerd...

GoogleMaps Eiffeltoren
                NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                  Proficiat! Knap gedaan!
                  Bedankt. Ik vind het zelf ook nog altijd leuk om her en der eens in te zoomen en wat rond te kijken.
                  Fuuu…tsjie

Comment

Voor de liefhebbers: een 360° panorama van Parijs, vanaf de Tour Montparnasse, bij een avondzonnetje.
                    Come and enjoy the very best view of Paris! The Montparnasse Tower Observation Deck offers you a panoramic visit of Paris, its monuments and districts.
                    Fuuu…tsjie

Comment

Working...
                    X