Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BASIC gsm voor 81-jarige gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• BASIC gsm voor 81-jarige gezocht

Momenteel heeft ie een Nokia 6310 maar die toetsen en ook het scherm zijn te klein.
    Hij heeft ook een Emporio = zeer goede toetsen, matig scherm en batterij rapper plat dan van een Smartphone !!!!!

Dus vereisten:

- kunnen bellen ( ha ha ha )
    - deftige toetsen ( ik weet niet of een touch screen een optie zou zijn.... )
    - een beetje een deftige autonomie in standby
    - simpel menu
    - degelijk geluidsvolume

In feite is dit zeer simpel, echter niet zo eenvoudig te vinden in onze huidige smarfoon-maatschappij
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: BASIC gsm voor 81-jarige gezocht

Comment

Een senioren GSM moet eenvoudig in gebruik zijn. Ergonomische criteria zijn herkenbaarheid, leesbaar, bediening, begrijpbaar en batterij.

Effe google gebruiken Mark.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ik heb vorig jaar mijn moeder getrakteerd op een Doro telefoon omdat ze op haar Nokia soms met een vergrootglas moest werken: http://www.artencraft.be/nl/doro-615...t-camera-52234
        Nu is die met camera maar het model ervoor was zonder camera.

Je kan niet enkel alles instellen zoals van stil naar luidst en van gewoon naar zeer groot lettertype maar bovendien kan je de functies uitschakelen die niet gebruikt gaan worden zodat hij overzichtelijker wordt.
        Als extra heeft hij een noodknop achteraan, als die ingedrukt wordt stuurt hij eerst een sms naar mij en als ik niet bel naar haar belt hij mij zelf op.

Ze is er zeer tevreden over.

Sven
        Sony A58 met glas, Fuji X-E1
        Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
        Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Dat had ik ook al gegoogeld hoor - ik dacht eerder aan gebruikerservaringen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            http://www.thuiszorgwinkel.be/store/...ioren-gsm.html

Een senioren GSM moet eenvoudig in gebruik zijn. Ergonomische criteria zijn herkenbaarheid, leesbaar, bediening, begrijpbaar en batterij.

Effe google gebruiken Mark.

Da's 't eerste dat ik altijd doe, Theo

Maar ons moeder zaliger zei altijd " papier is ..... ".

We hadden een tijdje geleden die Emporio gekocht, staat trouwens ook op seniorentelefoonstore.be.

Slecht scherm en de batterij is echt waardeloos.
            Menu is trouwens ook niet 80+ vriendelijk ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
              Ik heb vorig jaar mijn moeder getrakteerd op een Doro telefoon omdat ze op haar Nokia soms met een vergrootglas moest werken: http://www.artencraft.be/nl/doro-615...t-camera-52234
              Nu is die met camera maar het model ervoor was zonder camera.

Je kan niet enkel alles instellen zoals van stil naar luidst en van gewoon naar zeer groot lettertype maar bovendien kan je de functies uitschakelen die niet gebruikt gaan worden zodat hij overzichtelijker wordt.
              Als extra heeft hij een noodknop achteraan, als die ingedrukt wordt stuurt hij eerst een sms naar mij en als ik niet bel naar haar belt hij mij zelf op.

Ze is er zeer tevreden over.

Sven

Dank U, Sven - dat is een bruikbare tip.
              Kan je iets zeggen over de batterij-autonomie ?

Zelf belt mijn vader weinig, maar het is vooral om bereikbaar te zijn en voor zijn veiligheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Dank U, Sven - dat is een bruikbare tip.
                Kan je iets zeggen over de batterij-autonomie ?

Zelf belt mijn vader weinig, maar het is vooral om bereikbaar te zijn en voor zijn veiligheid.
                Ik heb daarjuist mijn moeder uit haar middagdutje gehaald voor je vraag.
                De batterij gaat een ganse week mee.

Sven

Comment

Ik heb daarjuist mijn moeder uit haar middagdutje gehaald voor je vraag.
                  De batterij gaat een ganse week mee.

Sven
                  Oei, dat had je nu ook weer niet moeten doen
                  Maar toch bedankt ! Dat is zo lang als de oude Nokia 6310 - pracht van een toestel, maar de knopjes zijn echt vééééél te klein.

Comment

@ Sven: ik denk (hoop) dat dit hem gaat worden.

Ik heb vele reviews gelezen en het ziet er een degelijk ding uit.
                    Heb mijn vader een mailtje gestuurd met een paar links.

Hij sukkelt wat met zijn ogen en zijn gehoor is natuurlijk ook iets minder dan van jonge mensen.
                    De GSM neemt hij steeds mee als hij ergens naartoe gaat, maar de batterij moet wel een tijdje meegaan, want ik zie hem niet dagelijks het toestel laden.
                    Alhoewel: ik zie dat er een DOCK bij zit !
                    Dat is ook niet meer eveident tegenwoordig. Een dock heb ik steeds gemakkelijk gevonden; ik heb dat zelfs voor mijn iPhone.
                    Bedankt voor de gouden tip !

Comment

@ Sven: ik denk (hoop) dat dit hem gaat worden.

Ik heb vele reviews gelezen en het ziet er een degelijk ding uit.
                      Heb mijn vader een mailtje gestuurd met een paar links.

Hij sukkelt wat met zijn ogen en zijn gehoor is natuurlijk ook iets minder dan van jonge mensen.
                      De GSM neemt hij steeds mee als hij ergens naartoe gaat, maar de batterij moet wel een tijdje meegaan, want ik zie hem niet dagelijks het toestel laden.
                      Alhoewel: ik zie dat er een DOCK bij zit !
                      Dat is ook niet meer eveident tegenwoordig. Een dock heb ik steeds gemakkelijk gevonden; ik heb dat zelfs voor mijn iPhone.
                      Bedankt voor de gouden tip !
                      Ja, er zit inderdaad een dock bij die bij mijn moeder gewoon op de kast staat, maar ik heb het haar expliciet gevraagd en ze steekt hem er maar 1 keer in de week er in.

Ik ben blij dat ik kon helpen.
                      Sven

Comment

Ja, ben echt heel blij - keuze genoeg, en zoals gezegd we hebben - ik dacht 2 of 3 jaar geleden - die Emporio gekocht, maar dat was echt een miskoop - en die was toen duurder dan die Doro dat je nu aanbeveelt.
                        Op seniorengsm.be staan 42 positieve reviews.
                        Ik neem die altijd wel met een korreltje zout, maar de meesten bevestigen toch wat jij hier vertelt.

Bwa, als hij hem niet wil koop ik hem TOCH.
                        Hij is in november jarig ( dan wordt ie in feite 81 ) en als hij een goede GSM heeft, zorgt dat ook een beetje voor mijn gemoedsrust

Comment

Ja, ben echt heel blij - keuze genoeg, en zoals gezegd we hebben - ik dacht 2 of 3 jaar geleden - die Emporio gekocht, maar dat was echt een miskoop - en die was toen duurder dan die Doro dat je nu aanbeveelt.
                          Op seniorengsm.be staan 42 positieve reviews.
                          Ik neem die altijd wel met een korreltje zout, maar de meesten bevestigen toch wat jij hier vertelt.

Bwa, als hij hem niet wil koop ik hem TOCH.
                          Hij is in november jarig ( dan wordt ie in feite 81 ) en als hij een goede GSM heeft, zorgt dat ook een beetje voor mijn gemoedsrust
                          Mijn moeder had ook eerst schrik om over te schakelen omdat ze tot dan altijd gewoon geweest was om met Nokia's te werken maar eens ik alles geïnstalleerd had en getoond had was ze er vlug mee weg omdat de menu's juist zo eenvoudig zijn.
                          Dus een verplichte verjaardagsaankoop kan nodig zijn.

Sven

Comment

Coolblue is veel te duur op dat gebied.
                            Marc, in het Leuvense heb je daar een goede winkel voor.
                            Ik ken de naam niet maar het plein naast het Ladeuze, daar waar die ballon op staat ... daar is een winkel voor slechthorenden en in de vitrine staat zowel een gsm als draadloze telefoon voor slechthorenden en slechtzienden.
                            Prijs is voor beiden in de 80 Euro.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Trekt veel op de Emporia Click dat ik voor mijn moeder kocht, zelfde mogelijkheden ongeveer en simpel in gebruik (119€ bij Coolblue, 89€ in Leuven).
                              Wel een extreem dure winkel dat je aanhaalt ... maar eenieder weet wel dat je eerst prijzen moet vergelijken natuurlijk.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X