Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koolstofmonoxide melder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koolstofmonoxide melder

In piepkleine lettertjes lees ik op de verpakking ( staat zelfs niet in de handleiding ):

Lifetime sensor: 3 year

Is dat ook zo bij een rookdetector, want die hangt hier al, maar ik heb de verpakking niet meer....

Afgezien van de 3-jaarlijkse kost, wat in feite wel meevalt, zit ik met het feit dat deze sensor met een plastic plaatje tegen het plafond geschroefd is ( plaatje blijft hangen en met 2 weerhaakjes koppe/ontkoppel je de melder ) , dus als ik na 3 jaar niet exact hetzelfde type vind, kan ik weer gaan boren
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: Koolstofmonoxide melder

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    In piepkleine lettertjes lees ik op de verpakking ( staat zelfs niet in de handleiding ):

Lifetime sensor: 3 year

Is dat ook zo bij een rookdetector, want die hangt hier al, maar ik heb de verpakking niet meer....

Afgezien van de 3-jaarlijkse kost, wat in feite wel meevalt, zit ik met het feit dat deze sensor met een plastic plaatje tegen het plafond geschroefd is ( plaatje blijft hangen en met 2 weerhaakjes koppe/ontkoppel je de melder ) , dus als ik na 3 jaar niet exact hetzelfde type vind, kan ik weer gaan boren
    Rookmelders blijven veel langer goed, ze werken ook op een totaal ander principe (radioactief Americium). Ik heb de mijne >10 jaar en ze werken nog altijd.
    Ik heb ook al jaren een CO melder staan en ik herinner me een soortgelijk iets.
    Om maar eens te vertellen wat voor een geniepige doder CO is : jaren geleden is hij eens afgegaan (ik had een restje kolen in de houtkachel gemikt), mijn dochter (toen een jaar of 14) kloeg over het vele lawaai, ze nam hem op, zette hem in de kamer ernaast en las verder.
    Mijn ogen rolden bijna uit mijn kop.

In feite zou ik hem eens moeten testen, beetje CO maken onder een stolp is niet zo moeilijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      In feite zou ik hem eens moeten testen, beetje CO maken onder een stolp is niet zo moeilijk.
      Moet je dat maken ?
      Dat komt toch uit de uitlaat van je auto

Comment

Ik heb er hier ook eentje en er staat op "replace 5 years after installation"

Comment

Ik heb er eentje vanuit denaldi en 't is geen medion.
          Ik dacht 25€, merk Honeywell. (toch een van de betere merken)
          Ging ook meer als 6 jaar mee en moet dan vervangen worden.
          Die ik heb is goed tot 12/2016.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Moet je dat maken ?
            Dat komt toch uit de uitlaat van je auto
            Vroeger wel, nu met de katalysatoren is dat een ander verhaal.
            Een hele tijd geleden heeft er hier in de buurt iemand geprobeerd om er eind aan te maken door de stofzuigerslang op zijn uitlaat te zetten en het andere eind naar binnen. Om het verhaal kort te maken : hij is van pure miserie en hoesten naar buiten gemoeten, wist blijkbaar niet dat een diesel omzeggens geen CO produceert wel roet.
            Dat is ook de reden waarom de diesels op de keuring niet langs de CO-meter moeten passeren (en de benzines niet langs de rooktest)

Comment

Working...
            X