Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipad en ecocheques

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ipad en ecocheques

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    De ecocheques hadden als doel de koopkracht te vergroten, en vooral om ze te gebruiken voor ecologische goederen en diensten.

Dat een tablet oplaadbare batterijen heeft, kan men enigszins bekijken als 'duurzaam', maar ik ken geen tablets met AA wegwerpbatterijen. Dus het is niet dat je dié tablet als alternatief koopt om ecologische redenen.
    Bovendien is een tablet of een plasma tv etc nog steeds een luxe goed...

Wil je ze uitgeven aan ecologische goederen, ga dan eens bij Aveve binnen en koop er materiaal mee voor je tuin, je huisdieren,... of naar de fietsenwinkel in de buurt en andere zaken.

Persoonlijk vind ik dat de eco-cheques zijn doel gemist hebben. Tegenwoordig koopt men er alles mee...
    Moesten het nu "luxe-cheques" heten, dan begrijp ik het dat je er gadgets mee gaat kopen.
    Klopt als een bus: http://www.vlaanderen.be/nl/economie...gen/ecocheques
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Bij vandenborre kan je er een tablet of laptop mee kopen, echter alleen van het merk Asus.

Comment

Maakt me geen f*ck uit wat het doel is van ecocheques, het is geld dat ik verdient heb
        en waar ik dan graag iets mee wil kopen dat ik kan gebruiken of wat ik wil hebben.
        Wat ben ik met een ecologisch product als ik het niet nodig heb ?

Just my 2cents ;-)

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Maakt me geen f*ck uit wat het doel is van ecocheques, het is geld dat ik verdient heb
          en waar ik dan graag iets mee wil kopen dat ik kan gebruiken of wat ik wil hebben.
          Wat ben ik met een ecologisch product als ik het niet nodig heb ?

Just my 2cents ;-)

grts
          Sieg
          Kan je ook over maaltijdcheques zeggen:
          Maakt me niet uit wat het doel is van maaltijdcheques, dat heb ik ook verdient, en daarmee wil ik ook graag een plasma tv kopen.

Als het voor jou geen f*ck uitmaakt, ben je niet verplicht om ze te aanvaarden, je kan ze ook weggeven aan iemand die er wel iets aan heeft.

Comment

snap zo wie zo het nut niet van die cheques...?
            waarom niet gewoon in Eurootjes..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              snap zo wie zo het nut niet van die cheques...?
              waarom niet gewoon in Eurootjes..?

Belastingen.
              Eco/maaltijdcheques zijn extra loon maar worden niet zo belast en dus.. interessanter van opslag.

Oplossing voor het probleem.. €500 meer loon geen geen €500 ecocheques meer uitbetalen.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Kan je ook over maaltijdcheques zeggen:
                Maakt me niet uit wat het doel is van maaltijdcheques, dat heb ik ook verdient, en daarmee wil ik ook graag een plasma tv kopen.

Als het voor jou geen f*ck uitmaakt, ben je niet verplicht om ze te aanvaarden, je kan ze ook weggeven aan iemand die er wel iets aan heeft.

Ik denk dat je zelf nog nooit geen ecocheques gekregen hebt ter aanvulling op uw loon want anders zou je dit niet zeggen.
                Ik schreef dat het geld is dat ik verdiend heb en dat geven ze je dan in die cheques waar je maar een bepaald aantal items mee kunt aankopen.
                Als je deze items niet nodig hebt blijf je zitten met die dingen.
                En doorverkopen is makkelijker gezegd dan gedaan, ik kan het je verzekeren.
                Ik zie mij ook nog niet 500€ aan spaarlampen spenderen

Trouwens met maaltijdcheques kan ik eten aankopen, dit kan niet met die ecocheques

grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; 11 september 2013, 20:04.
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Case closed voor mij. Echtgenote heeft een Ipad Mini gekocht bij MM, en de ecocheques weggegeven aan de dochter die er een fiets mee gaat kopen.
                  Zondagavond komt mijn echtgenote terug naar Spanje, en kan de Ipad Mini in bedrijf worden gesteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                    stel de koper voor dat je de ecocheques voor hem wil verkopen: 450 euro cash voor 500 euro eurocheques. Hij/zij blij (50 euro korting) en jij cash geld waarmee je kunt doen en laten wat je wil.
                    Het gekste dat je kan doen ... betalen om geld uit te geven.
                    Ik snap de frustratie en zit ook met het probleem niet mijn goesting te kunnen kopen met die cheques, maar zaken genoeg dat je er wel mee kan kopen.

Er zijn nu eenmaal strenge regels opgelegd wat wel en niet kan ... niet de fout van de verkoper.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Case closed voor mij. Echtgenote heeft een Ipad Mini gekocht bij MM, en de ecocheques weggegeven aan de dochter die er een fiets mee gaat kopen.
                      Zondagavond komt mijn echtgenote terug naar Spanje, en kan de Ipad Mini in bedrijf worden gesteld.
                      Voilà, opgelost.

Sent from my GT-N5100 using Tapatalk 4
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Het gekste dat je kan doen ... betalen om geld uit te geven.
                        Ik snap de frustratie en zit ook met het probleem niet mijn goesting te kunnen kopen met die cheques, maar zaken genoeg dat je er wel mee kan kopen.

Er zijn nu eenmaal strenge regels opgelegd wat wel en niet kan ... niet de fout van de verkoper.
                        Ik had ooit twee fnac-waardebonnen ter waarde van 50 euro en had een paar usb 2.0 kabels nodig en ik schrok mij een hoedje toen ik de prijs zag bij de fnac. Ik heb toen aan iemand die een aantal boeken moest betalen gevraagd of die geïnteresseerd was in een aantal fnac-bonnen van 50 euro voor 45 euro. Zelfs met die kosten voor mij had ik mijn kabels elders 20 euro goedkoper gekregen. Dus weg met die verschrikkelijke bonnen, je bent met handen en voeten gebonden aan bepaalde ketens/producten.
                        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Belastingen.
                          Eco/maaltijdcheques zijn extra loon maar worden niet zo belast en dus.. interessanter van opslag.
                          maar het is toch wel inkomen voor de winkelier waar je die cheques inlevert..?
                          grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Ik denk dat je zelf nog nooit geen ecocheques gekregen hebt ter aanvulling op uw loon want anders zou je dit niet zeggen.
                            Ik schreef dat het geld is dat ik verdiend heb en dat geven ze je dan in die cheques waar je maar een bepaald aantal items mee kunt aankopen.
                            Als je deze items niet nodig hebt blijf je zitten met die dingen.
                            En doorverkopen is makkelijker gezegd dan gedaan, ik kan het je verzekeren.
                            Ik zie mij ook nog niet 500€ aan spaarlampen spenderen

Trouwens met maaltijdcheques kan ik eten aankopen, dit kan niet met die ecocheques

grts
                            Sieg
                            Ik zou het nu ook niet omschrijven als 'geld' dat je verdient hebt'. Loon heb je verdient, maar ecocheques zijn geen deel van je loon. Want 'loon' dient in België belast te worden.
                            Ecocheques zijn een extra legaal voordeel en dat is gans iets anders.
                            De winkeliers zijn ook niet in fout, want zij aanvaarden enkel de cheques waarvoor ze bedoeld zijn. Logisch toch ?
                            Je gebruikt toch ook geen hospitalisatieverzekering om schade aan je auto te laten betalen ?
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

als bij het verstrekken de echocheques niet aan alle voorop gestelde voorwaarden voldoen, wordt deze wel beschouwd als loon.
                              grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                maar het is toch wel inkomen voor de winkelier waar je die cheques inlevert..?
                                grt,bouk.
                                Nee hoor, hij heeft wel de verkoop van producten, maar moet iets van 4% laten vallen op het inleveren van die cheques.
                                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
                                X