Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smartphone fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Smartphone fotografie

Ik heb zelf helemaal niets met een telefoon fotograferen maar vond deze uitvinding wel heel erg opmerkelijk!

Groeten Remco.

Comment

een paar tips:

grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        Wanneer komt er een degelijk fototoestel op de markt waarmee je kan bellen?
        En ik zoek een fototoestel met de ontspanknop aan de linkerkant... mijn rechterduim is tijdelijk gefractureerd en ik kan mijn toestel momenteel niet zo deftig in de rechterhand houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          En ik zoek een fototoestel met de ontspanknop aan de linkerkant... mijn rechterduim is tijdelijk gefractureerd en ik kan mijn toestel momenteel niet zo deftig in de rechterhand houden.
          je smartphone omdraaien en in PS weer terug draaien.
          grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NielsDV Bekijk bericht
            Zelf heb ik een hekel aan mensen die van alles en nog wat foto's met hun Smartphone maken.
            Ook laat nog steeds de kwaliteit ten wensen over zoals te zien op deze foto
            Goh, mensen hebben niet altijd een DSLR bij zich.
            Wellicht velen onder jullie wel. Maar ik ken meer mensen die wel constant hun gsm bij zich hebben.

En als ze ergens onderweg iets tegenkomen dat grappig is, of een snel moment dat ze meteen op foto willen, dan kunnen ze gauw hun gsm bovenhalen, als ze hun DSLR niet voorhanden hebben.

En de kwaliteit weegt natuurlijk niet op op technisch vlak, maar wel op emotioneel vlak: wat wil de fotograaf met de foto overbrengen? Wil die tonen hoeveel MB hij getrokken heeft? Ik denk het niet.
            Men kan een mooie compositie tonen, maar dat moet niet noodzakelijk een hoge resolutie zijn.

Comment

Ik ben het volkomen met je eens.
              Technisch goede foto's maken kan je leren,maar het is veel moeilijker om een bepaalde sfeer over te brengen op de kijker,en dat wordt net voor mij belangrijker dan de kwaliteit van de foto.
              Waarbij ik ook willen zeggen dat ik daar nog niet ver in sta,maar al doende leert men.

mvg

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Goh, mensen hebben niet altijd een DSLR bij zich.
              Wellicht velen onder jullie wel. Maar ik ken meer mensen die wel constant hun gsm bij zich hebben.

En als ze ergens onderweg iets tegenkomen dat grappig is, of een snel moment dat ze meteen op foto willen, dan kunnen ze gauw hun gsm bovenhalen, als ze hun DSLR niet voorhanden hebben.

En de kwaliteit weegt natuurlijk niet op op technisch vlak, maar wel op emotioneel vlak: wat wil de fotograaf met de foto overbrengen? Wil die tonen hoeveel MB hij getrokken heeft? Ik denk het niet.
              Men kan een mooie compositie tonen, maar dat moet niet noodzakelijk een hoge resolutie zijn.
              Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
              schitterende maltwhisky op de kast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                je smartphone omdraaien en in PS weer terug draaien.
                grt,bouk.
                En dan alleen maar zelfportretjes maken??? Saaie boel hoor.

Geert

Comment

Het hangt er allemaal van af wat je met je smartphone fotografeert. Dat dat wel degelijk topwerk kan opleveren bewijst Michael Christopher Brown, hij is er zelfs mee bij Magnum binnen geraakt. Dat is niet zomaar het eerste het beste agentschap. Het wordt tijd dat BD eens wat minder op techniek teert en wat meer om beeldwaarde geeft. Geef mij maar een mindere kwaliteitsopname maar een prachtig, sprekend beeld dan een nietszeggende perfect technische opname met een D800 dat overbewerkt is.
                  Last edited by Tini; 11 september 2013, 14:54. Reden: Een stuk zin vergeten
                  https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                    je moet maar eens naar INSTAGRAM of via INSTADESK (via je PC) gaan kijken. Verbazend wat daar aan kwaliteit allemaal opstaat !
                    Voor onze professionele instagram mail ik foto's van mijn 5DIII naar m'n telefoon en upload ze zo naar Instagram

Het formaat van de sensor alsook de lens zal altijd een beperking blijven in smartphones, niks aan te doen.

Comment

Het HOF staat 90% vol van technisch volmaakte maar volkomen inhoudsloze foto's.
                      Typisch aan foto's van een smartphone: worden meestal gemaakt in een reflex binnen een bepaalde context. Voor mij dragen dergelijke foto's meer verhaal met zich mee dan de duizendste inhoudsloze close-up van van die libelle waarvoor nonkel Roger met zijn 5k€ aan materiaal uren mee zoet is geweest.
                      Maar ieder zijn ding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                        Voor mij dragen dergelijke foto's meer verhaal met zich mee dan de duizendste inhoudsloze close-up van van die libelle waarvoor nonkel Roger met zijn 5k€ aan materiaal uren mee zoet is geweest.
                        Aan zo'n extreem kortzichtige (en imho vreselijk hautaine & arrogante) opmerkingen erger ik mij dus kapot. Er zijn mensen die maanden spenderen aan het zoeken van één zeldzame libellensoort, die dan nog eens slechts 2 maanden per jaar vliegt, en erin slagen om die in goed licht mooi te fotograferen. Een beeld dat jij zou afdoen als banaal en inhoudsloos, alleen omdat je toevallig niets van de materie weet?

En dan nog - de maker van een technisch volmaakte foto verdient ook respect, ook al hangt er toevallig geen verhaaltje aan vast.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik durf ook wel eens een foto maken met mijn iPhone 4 (dus niet de beste kwaliteit) voor op facebook. Als ik mijn DSLR niet bij heb.
                          Ja, dan vind ik de reactie "Telefoneren doe je met een GSM en plaatjes schieten met je DSLR" een beetje kortzichtig hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NielsDV Bekijk bericht
                            Zelf heb ik een hekel aan mensen die van alles en nog wat foto's met hun Smartphone maken.
                            Ook laat nog steeds de kwaliteit ten wensen over zoals te zien op deze foto
                            Een goede foto kan kwalitatief zijn van inhoud of samenstelling, een duur toestel garandeert u echter niets daarvan.
                            Verder lukt het bij voldoende licht met een moderne smartphone wel om redelijk kwalitatieve foto's te nemen, al kan een goede fotograaf met een DSLR vermoedelijk wel meer.

Dan kan je evengoed zeggen dat je deftige foto's niet met een smartphone of tablet moet bekijken maar altijd met een gekalibreerd scherm.
                            Wie houdt zich daar altijd aan?
                            Last edited by VerSeg; 12 september 2013, 01:14.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                              Wanneer komt er een degelijk fototoestel op de markt waarmee je kan bellen?
                              deze:

grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                                Het HOF staat 90% vol van technisch volmaakte maar volkomen inhoudsloze foto's.
                                Typisch aan foto's van een smartphone: worden meestal gemaakt in een reflex binnen een bepaalde context. Voor mij dragen dergelijke foto's meer verhaal met zich mee dan de duizendste inhoudsloze close-up van van die libelle waarvoor nonkel Roger met zijn 5k€ aan materiaal uren mee zoet is geweest.
                                Maar ieder zijn ding.
                                Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                                Aan zo'n extreem kortzichtige (en imho vreselijk hautaine & arrogante) opmerkingen erger ik mij dus kapot. Er zijn mensen die maanden spenderen aan het zoeken van één zeldzame libellensoort, die dan nog eens slechts 2 maanden per jaar vliegt, en erin slagen om die in goed licht mooi te fotograferen. Een beeld dat jij zou afdoen als banaal en inhoudsloos, alleen omdat je toevallig niets van de materie weet?

En dan nog - de maker van een technisch volmaakte foto verdient ook respect, ook al hangt er toevallig geen verhaaltje aan vast.
                                Heel interessante bemerking over HOF. Met alle respect voor mooie fauna en flora foto's, en alle andere categorieën die men enkel technisch bekijkt: de meeste foto's in de HOF zijn inderdaad technisch heel goed gemaakt, maar zijn vaak zo steriel, zonder gevoel, zonder emotie of verhaal. Als het maar perfect belicht en perfect scherp is.
                                Alsof een onscherpe minder goed belichtte foto geen mooie foto kan zijn. Ik wacht het moment af wanneer een slechte foto de HOF haalt, gewoon omwille van het karakter in de foto.

Er zijn talloze historische foto's die het ooit gehaald hebben zonder de kritische look van de HOF-critici, zoals deze:

Comment

Working...
                                X