Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ad block brengt de oplossing ik heb geen banners op mijn Mac !
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
daar gaat het mij niet om
reclame fotogerelateerd OK, maar IKEA...?
grt,bouk.
Misschien moet je eens opzoeken hoe reclamebanners werken
In het kort: Je surft wat rond op verschillende sites (meubelen?) en die zetten allemaal cookies op je pc. Google Ad services is zo een van die "diensten" die je door middel van cookies volgen. Ga je op een meubel site dan "weet" men door de cookies dat je op dat soort sites was en is de kans groot dat je op andere site ineens gerichte reclame krijgt.
Oplossing:
Geen 3rd party cookies aanvaarden
Ghostery plugin voor Firefox gebruiken om trackers allerhande te blocken
Noscript plugin voor Firefox zodat er geen scripts kunnen uitgevoerd worden zonder dat je toelating geeft
Ad-block plugin om reclame te blokkeren.
Voor andere browsers even "startpagen" (alternatief voor Google dat je zoekopdrachten NIET traceert).
In het kort: Je surft wat rond op verschillende sites (meubelen?) en die zetten allemaal cookies op je pc. Google Ad services is zo een van die "diensten" die je door middel van cookies volgen. Ga je op een meubel site dan "weet" men door de cookies dat je op dat soort sites was en is de kans groot dat je op andere site ineens gerichte reclame krijgt.
ben ik dan de enige die hier die IKEA reclame ziet, omdat ik inderdaad op en meubelsite ben geweest.
grt,bouk.
ben ik dan de enige die hier die IKEA reclame ziet, omdat ik inderdaad op en meubelsite ben geweest.
Nee, anderen die op meubelsites waren krijgen die ook
Doe de test en ga naar enkele autoverkoop sites en kom terug op BD, je zal regelmatig autoreclame zien... Weet je ook ineens hoe het komt dat er reclame voor erotische artikelen op je scherm komt
Je krijgt dus een soort "gepersonaliseerde" reclame. Misschien eens proberen met twee PCs naast elkaar waarmee je naar verschillende soorten sites gaat. Daarna ga je op BD verschillende banners krijgen naargelang de bezochte sites op die PC.
Ja bouk, BD moet overleven hé. Ik denk niet dat het anders nog mogelijk is. Je mag de kosten niet onderschatten om alles hier draaiende te houden. En zeggen dat er hier nog tal van benevoles meedraaien, ook niet te vergeten natuurlijk. Ik heb met banners en dergelijke absoluut geen probleem.
Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
Dat is eveneens elk lidmaatschap, bekijken/volgen van fora, etc.
OK, maar dat ik lid werd van BD, was dat zonder banners van IKEA.
--
maar ja..als het geld oplevert ist mooi meegenomen.
maar zie dan wel liever fotogerelateerde reclame.
grt,bouk.
Comment