Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd aan de Maccers.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies gevraagd aan de Maccers.

Normaal zet ik mijn iMac altijd in standby.
    Nu, sinds een defect aan de telefoonlijn een paar dagen geleden was de technieker zo vriendelijk om de BBox 2 te vervangen door een BBox 3 en de computers te herinstalleren daarop (ken ik geen snars van).
    Wat merk ik sindsdien, als ik de computer na standby aanzet dan detecteert hij een hot-spot (FON) en stelt me voor om te betalen.
    Herstart ik de computer dan doet hij alles correct. De Windowsen van mijn vrouw en dochter doen normaal.
    Heeft er iemand een idee waar ik de oplossing moet gaan zoeken ?

Paul

Re: Advies gevraagd aan de Maccers.

Probeer is in netwerkvoorkeuren je favoriete netwerk te kiezen, en eventueel de andere te verwijderen.
    Die Fon die je ziet is waarschijnlijk je eigen Fon, dus hoef je zeker niet te betalen.
    Maar dan moet je ook de BBox 3 zien, en die selecteren als voorkeur .

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Je Bbox3 stuurt inderdaad 2 Wifi signalen door : je gewone interne Wifi, en eentje voor die Belgacom fon. Je kan inderdaad kiezen welke je wil gebruiken.
      Die FON kan je gebruiken om elders Wifi te hebben (tenminste als je daar dat signaal kan oppikken). Je moet dan wel in de e-services van Belgacom zo'n login en paswoord hebben aangemaakt. Zo'n FON is een niet beveiligd Wifi-signaal, maar langs zo'n FON kunnen ze niet op je netwerk geraken, omdat het op een ander IP-bereik zit (dus je hoeft er zeker niet bang van te zijn om die FON gewoon ingeschakeld te laten). Als je wil surfen op zo'n fon, krijg je dus eerst die webpagina waar je moet inloggen. Mensen die geen FON abonnement hebben, kunnen op diezelfde pagina ook tijd "afhuren". Maar als Belgacom klant hoef je dat dus niet te doen.

Die Bbox-3 heeft trouwens ook het voordeel dat het eindelijk een N-norm Wifi heeft (zowel op de 2.4 als de 5 GHz band). De Bbox-2 was enkel een G-norm op de 2.4 GHz. Daarmee kon je max. op je wifi surfen aan 20 Mb/s. Met de 3 kan je dus wel de volle internetsnelheid halen (bij Belgacom dus max. een kleine 50 Mb/s), en met die 5 GHz band vind je (voorlopig) makkelijker een Wifi-kanaal dat nog vrij is.
      Hier heb ik nog altijd een Bbox-2, maar mijn hoofdPC is wel met een netwerkkabel aangesloten, dus van die 20 Mb/s heb ik geen last .

De oplossing van Digipics357 is trouwens correct. Onder windows weet ik dat zitten, maar niet onder OS X .
      Groeten,

Polleke

Comment

Netwerkvoorkeuren zijn ofwel bereikbaar via >Systeemvoorkeuren...>Netwerk

en

Ofwel rechts in de menubalk van de Finder:

Voor FON moet je inderdaad, zoals Polleke beschrijft, een login aanmaken. Altijd handig als je "op verplaatsing speelt". Wij gebruiken dat wel eens aan de kust bijvoorbeeld.
        Last edited by LesC; 31 augustus 2013, 10:00.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Reacties hier boven zijn correct, maar bij netwerk voorkeuren klik je op 'geavanceerd' en dan krijg je een lijst te zien met alle Wi-Fi netwerken die je al gebruikt hebt.
          Daar sleep je je thuis netwerk helemaal naar boven (of Fon naar beneden) en dan zal je Mac altijd eerst naar je thuis netwerk zoeken...

Comment

Goeie opmerking! (die ik vergeten was... )
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ik wil niet nalaten om iedereen die mee dacht te bedanken voor de moeite. Het is opgelost.

Comment

En da's het belangrijkste van allemaal (niet die bedanking, hoewel: dankbaar aanvaard... ) maar jouw bericht dat dit probleem van de baan is!

Comment

Working...
                X