Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie kan me een goede betaalbare video montage paneel aanbevelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wie kan me een goede betaalbare video montage paneel aanbevelen

wie heeft er ervaring met en video mengpaneel en welke zouden jullie me aanbevelen ,wil tekst op de videofragmenten willen zetten
    muziek en overgangen ,en wil als de videofilm af is op en dvd branden rechtstreeks .

En wat heb ik nog extra aan software nodig of andere noodzakelijke accessoires ,dit alles zou op en imac moeten kunnen werken ,
    in uiterste nood kan het nog op en windows pc ,(maar echt liever niet op windows )

Wie wil en kan me uitleg verschaffen .

mvg
    Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Re: wie kan me een goede betaalbare video montage paneel aanbevelen

Stel die vraag een keer aan de video-collega's in de nieuwe sectie van BD die dus over video gaat.

Zelf doe ik alles via pc.
    Sony Vegas Pro is goed, iets duurder maar enkel voor pc.

Deze zal je wellicht wel kennen:

Niet veel hulp maar ja, het is mijn goede wil he
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Van videopanelen weet ik niet zo veel. Vroeger werd dat gebruikt als hulp om video's op band te monteren dacht ik. Dat was vóór mijn tijd, toen ik nog een jong gastje was .
      Nu gebruikt men dat alleen nog bij rechtstreekse Televisieopnames of soms bij video opnames met meerdere camera's tegelijk. Alhoewel ik voor dit laatste het nut niet geheel inzie als het niet voor broadcasting gebruikt wordt.

Waarom zou je een mengpaneel gebruiken?

Als je een film monteert ben je goed met een videomontageprogramma. Zoals Corel Videostudio Pro X6 of Grassvalley Edius Neo 3.5.
      Lees ook eens dit artikel van Shoot.

Ps: Eigenlijk hoort die vraag bij Video Technisch
      "Wanneer een vrouw van kant gemaakt wordt, is haar echtgenoot altijd de eerste verdachte: wat een mooie kijk geeft op wat iedereen écht van het huwelijk denkt."
      George Orwell

Comment

Ik verkies persoonlijk Premiere pro en geen mengpaneel. Ik zou wel aanraden iets krachtiger dan een iMac te gebruiken als je deftig wil video editen op een degelijk niveau (gaat goed voor wat te knippen, maar vanaf je kleurcorrecties wil doen heb je veel meer power nodig). Als je bij osx wil blijven zou ik kijken naar de nieuwe Mac Pro of je kan zelf een hackingtosh maken. Persoonlijk gebruik ik een Dell workstation met xeon processors en nVidea Quadro 4000 gpu, wat toch een minimum is voor videobewerking. Met 24gb ram heb je voldoende voor enkele projecten (niet tegelijkertijd Premiere pro en After effects terwijl je ook aan het renderen bent). De Codec dat je gebruikt in je camera is ook nog een grote factor. Welke codec gebruik je en tegen welke compressie?

Comment

Halo,
          Ik volg playerofwar.
          In Première Pro zit een zeer uitgebreide mixer voor voldoende audiokanalen.
          Maar, als dat voor een paar filmpjes is, dan is dat overkill.
          Dan heb je ook bv Adobe Première Elements of gelijkwaardige pakketten.
          Het voordeel in Première Pro is dat je in real time kan mixen, je hoort dus perfect wat je doet.
          En je kan het steeds wijzigen.
          Maar hardwaremix, neen, ik zou het nu niet aanbevelen ...

Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Als je voor Première Elements zou gaan raad ik je de "oude" Elements 10 aan i.p.v. de 11. Als je die nog vindt?
            De 10 werkt veel prettiger en heeft geen bugs.
            Bij de 11 hebben ze er in stilte enkele functionaliteiten uitgehaald die in de 10 wel inzitten.
            Zo mis ik de tracking enorm in de 11.
            En de nieuwe interface van de 11 is stroef en lastig om mee te werken vergeleken met de 10.
            Last edited by Skitch; 30 augustus 2013, 13:02. Reden: typo: dt foutje :-)
            "Wanneer een vrouw van kant gemaakt wordt, is haar echtgenoot altijd de eerste verdachte: wat een mooie kijk geeft op wat iedereen écht van het huwelijk denkt."
            George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Stel die vraag een keer aan de video-collega's in de nieuwe sectie van BD die dus over video gaat.

Zelf doe ik alles via pc.
              Sony Vegas Pro is goed, iets duurder maar enkel voor pc.

Deze zal je wellicht wel kennen:

Niet veel hulp maar ja, het is mijn goede wil he
              Wij gebruiken ook al vele jaren sony vegas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                Wij gebruiken ook al vele jaren sony vegas.
                Brave mens

Belangrijk en voor pc, is dat je programma's kiest op 64 bit.
                ==============================================
                Ik mis hier ook MartinVideo, de pa van Hilde.
                Last edited by theokus; 30 augustus 2013, 19:36.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Wie van jullie komen op Zaterdag 21 september naar de Samenkomst van de videofielen ?
                  George Orwell

Comment

Working...
                  X