Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet grootverbruiker.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet grootverbruiker.

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Je maakt dezelfde denkfout die de auteursrechten firma's maken. Datatransfer is niet gelijk aan films downloaden. maar als je dan toch die weg op wil. Een BR film is 25GB, twee films per week = 200GB

Ik heb er mijn verbruik nog eens bij genomen: Deze maand (vanaf 1/8) UPload 18.5 GB, DLoad 283 GB

Ik heb nog even opgezocht: IPTV (Bhaalu) 4 uur TV streamen (19-23u)= 251 GB/maand. Dat is 1 stream zonder iets anders te doen.
    Dan is er "de Cloud" waarbij bv. dropbox files geup-/download worden.
    Streaming van muziek.
    Updates van games>> GB's

Er zijn ook mensen die enkele mailtjes per dag krijgen/sturen, hier is dat rond de 100/120 per dag en dat is nog maar voor mij alleen. Het hangt er van af hoe intensief je internet gebruikt natuurlijk.
    4 uur TV streamen en 200GB verbruiken lijkt mij eerder een groot compressieprobleem bij de host en niet een probleem aan de operator.
    Cloud, streaming via spotify, youtube of wat dan ook gaat bijlange niet direct aan 200GB komen, daarnaast kan je best dergelijk grote files van de cloud 's nachts plannen ipv 's avonds of in de namiddag, daarvoor moet jij toch niet achter de computer blijven zitten?

Het feit dat wij hier al kunnen streamen in volle HD kwaliteit vind ik al mooi. Er zijn niet veel landen die ons dat nadoen. In Oostenrijk bijvoorbeeld mag je dat eens proberen, we willen precies een beetje meer en meer zonder naar de achterliggend technische redenen te zoeken waarom er bijvoorbeeld een limiet wordt gezet op je verbruik. Misschien nog even eraan herinneren dat nog niet zo lang geleden een datalimiet van 50GB nog geen aardigheid was.
    Met vriendelijke groet,
    Caltson
    Sander Photography Official website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Bij Belgacom heb je vanaf een comfortpack ongelimiteerd internet : daar is geen vertraging, drukke momenten of niet.
      Inderdaad. +- 50€ per maand voor onbeperkt internet , vaste telefoon en digitale TV.
      - Photography made me look at things differently -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caltson Bekijk bericht
        4 uur TV streamen en 200GB verbruiken lijkt mij eerder een groot compressieprobleem bij de host en niet een probleem aan de operator.
        Cloud, streaming via spotify, youtube of wat dan ook gaat bijlange niet direct aan 200GB komen, daarnaast kan je best dergelijk grote files van de cloud 's nachts plannen ipv 's avonds of in de namiddag, daarvoor moet jij toch niet achter de computer blijven zitten?

Het feit dat wij hier al kunnen streamen in volle HD kwaliteit vind ik al mooi. Er zijn niet veel landen die ons dat nadoen. In Oostenrijk bijvoorbeeld mag je dat eens proberen, we willen precies een beetje meer en meer zonder naar de achterliggend technische redenen te zoeken waarom er bijvoorbeeld een limiet wordt gezet op je verbruik. Misschien nog even eraan herinneren dat nog niet zo lang geleden een datalimiet van 50GB nog geen aardigheid was.
        Ik lees dat hierboven toch anders:
        4 uur streamen per dag = 250 GB per maand.

En ja, we gebruiken het net meer een meer, dus ....
        Een dikke 15 jaar geleden zaten we nog met een 28.8 kbps modemke te sukkelen via de telefoon, en betaalden we per minuut....
        Als ik toen mijn IE wou updaten en 12 MB moest downloaden, dan was ik een avond bezig, nu duurt dat een paar seconden.

Comment

Het feit dat wij hier al kunnen streamen in volle HD kwaliteit vind ik al mooi. Er zijn niet veel landen die ons dat nadoen.
          Inderdaad. Ik herinner me een paar maand terug dat Flickr z'n site veranderde en er immens veel kwade reacties waren van Amerikanen omdat de site toen zo tergend traag was. Terwijl het bij mij vrij vlotjes ging door onze snelle verbinding.

Ik vroeg me toen af of die Amerikanen nog allemaal met een inbelmodem werkten ofzo... Heel vreemd voor het grote .com land.

Comment

Zoals al opgemerkt.. 4u/dag, met het "goedkoopste" TN abo heb je dus minder dan een halve maand streaming TV.

Ik hoef toch mijn gedrag niet aan te passen om de capaciteitsproblemen van een ISP op te lossen. Als NU iets wil up- of downloaden dan doe ik dat gewoon.

Zoals ik al eerder schreef, ik heb nooit naar mijn verbruik gekeken omdat ik binnen een limiet moest blijven. De eerste jaren (sinds 1995) via dial-up was er de financiële limiet van gespekskost en het feit dat de lijn "bezet" was tijdens het internetten, eens er ADSL en later VDSL was had ik in de praktijk "unlimited". Ofwel werd er niet gemeten, ofwel was de limiet veel hoger dan wat ik gebruikte en nu is het echt unlimited.

De technische reden achter de limiet (bij TN de "kleurenboek") is duidelijk. Capaciteitsproblemen. Geef je gebruikers en Ferrari waarmee je 300Km/u kan rijden en zeg dan dat ze maar van Brussel tot Gent mogen rijden. Dan liever een middenklasser waarmee je heel Europa mag afdweilen.
            Het is toch raar dat de VDSL providers geen probleem maken van grote volumes en ook niet aan trafficshaping doen terwijl TN naast hun limiet ook bepaalde protocollen "afknijpt" op drukke uren.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NielsDV Bekijk bericht
              Inderdaad. +- 50€ per maand voor onbeperkt internet , vaste telefoon en digitale TV.
              'k weet wel niet waar je die prijs vandaan haalt : zal eerder 63 €/maand zijn... (link)... De Belgacom dochter Scarlet is goedkoper, maar je krijgt dan ook minder...

Ik zit zelf bij Belgacom en volg on4bam volledig .
              Last edited by polleke_cgc; 26 augustus 2013, 18:06.
              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
              X