Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet grootverbruiker.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet grootverbruiker.

Bij Belgacom heb je vanaf een comfortpack ongelimiteerd internet : daar is geen vertraging, drukke momenten of niet.
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
      ik denk dat 200Gb toch al redelijk veel is, doe dat eens een half jaar en je harde schijf zal zo vol staan.
      bv films 200/4.7 is toch ruim 40 films op dvd formaat.
      en bij muziek zijn het belachelijk veel cd's.
      je moet dan zelfs uitkijken dat sabam niet wakker wordt. zo ik heb van horen zeggen.
      Ik denk inderdaad dat het "downloaden" op zich bij velen "de" kick geeft. Of al dat gedownloade ooit bekeken wordt is een andere vraag.
      Waarmee ik niemand de steen wil werpen.
      De derde opmerking ga ik achterwege laten of er komt een slotje wegens "maatschappelijk".

Ik zit (vanaf 2 augustus), momenteel aan 13,5GB.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
        ik denk dat 200Gb toch al redelijk veel is, doe dat eens een half jaar en je harde schijf zal zo vol staan.
        bv films 200/4.7 is toch ruim 40 films op dvd formaat.
        en bij muziek zijn het belachelijk veel cd's.
        je moet dan zelfs uitkijken dat sabam niet wakker wordt. zo ik heb van horen zeggen.
        Je gaat er van uit dat de datatransfer illegale downloads zijn? Kijk eens een tijdje YouTube in HD en kijk naar je verbruik... Onze zoon kijkt (bijna) nooit TV maar lijkt zeer veel YT, ik kan perfect zien wat het verbruik is per toestel en de PC waarmee de YT filmpjes bekeken worden steekt met kop en schouders boven de rest.
        Online diensten als Spotify, Deezer e.d lopen ook op als ze veel gebruikt worden.

Het is een dooddoener om hoog dataverbruik gelijk te stellen aan illegale downloads.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Je gaat er van uit dat de datatransfer illegale downloads zijn?
          Goh, dat je nu legaal betaalt voor die downloads of niet, maakt nu niet uit denk ik.

Ik ken zo'n filmfreak die elke avond noodzakelijk 2 films wil kijken.
          Die zit ook gauw aan zo'n grote downloadlimiet vrees ik. En die kijkt ze wel degelijk allemaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Wat doet Belgacom in zulke gevallen?
            Belgacom zal ook je snelheid verminderen, maar alleszins niet met 200GB, bij de ongelimiteerde pakketen van Belgacom denk ik dat je je pas zorgen hoeft te maken eens je over de 500GB zit.

Anno 2013 is 200GB niet meer zoveel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenBeke Bekijk bericht
              Belgacom zal ook je snelheid verminderen
              Vergeet dat maar. Er zijn er die +1TB verzetten zonder reactie.

Anno 2013 is 200GB niet meer zoveel...[/QUOTE]

Klopt, maar in Mechelen gaan ze voor snelheid i.p.v. volume terwijl volume en uploadspeed steeds belangrijker worden ("the cloud") concentreren ze zich op download snelheid.
              bye, Maurice
              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Vergeet dat maar. Er zijn er die +1TB verzetten zonder reactie.

Anno 2013 is 200GB niet meer zoveel...
                Klopt, maar in Mechelen gaan ze voor snelheid i.p.v. volume terwijl volume en uploadspeed steeds belangrijker worden ("the cloud") concentreren ze zich op download snelheid.[/QUOTE]

Dat is inderdaad al altijd zo geweest : ze willen de snelste zijn. Maar vanaf een bepaalde snelheid speelt dat eigenlijk zo geen rol meer : Ik haal bij Belgacom een max. snelheid van een dikke 6MB/s. Telenet kan in principe dik het dubbel leveren (voor een hogere prijs). Alleen zijn er zeer weinig sites waar je die snelheden effectief haalt...
                Maar Telenet begint zich nu ook te concentreren op de uploadsnelheden, want die worden binnenkort verhoogd. Maar voor mij zijn die hoeveelheden ook belangrijker, of dat ik nu kan downloaden aan 3 MB/s of aan 12...

Bij Belgacom heb ik ook nog niet veel gehoord over beperkingen van snelheid, toch niet op hun onbeperkte abonnementen.
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Klopt, maar in Mechelen gaan ze voor snelheid i.p.v. volume terwijl volume en uploadspeed steeds belangrijker worden ("the cloud") concentreren ze zich op download snelheid.
                  Dat is inderdaad al altijd zo geweest : ze willen de snelste zijn. Maar vanaf een bepaalde snelheid speelt dat eigenlijk zo geen rol meer : Ik haal bij Belgacom een max. snelheid van een dikke 6MB/s. Telenet kan in principe dik het dubbel leveren (voor een hogere prijs). Alleen zijn er zeer weinig sites waar je die snelheden effectief haalt...
                  Maar Telenet begint zich nu ook te concentreren op de uploadsnelheden, want die worden binnenkort verhoogd. Maar voor mij zijn die hoeveelheden ook belangrijker, of dat ik nu kan downloaden aan 3 MB/s of aan 12...

Bij Belgacom heb ik ook nog niet veel gehoord over beperkingen van snelheid, toch niet op hun onbeperkte abonnementen.[/QUOTE]

Ik heb zelf een "onbeperkt" abo bij Telenet en heb afgelopen weekend overdag 250GB gedownload (als ik thuis ben is dit een normaal cijfer) en nog nooit een mailtje gekregen om het rustig aan te doen.
                  Niks beter dan Telenet , continue snelheid (10,5MB/s) en een onbeperkte download

Comment

Maar Telenet begint zich nu ook te concentreren op de uploadsnelheden, want die worden binnenkort verhoogd.
                    Nog nergens iets van gelezen hoor!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Niks beter dan Telenet , continue snelheid (10,5MB/s) en een onbeperkte download
                      Business abo? $$$?
                      bye, Maurice
                      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Niks beter dan Telenet ,
                        Als niks beter is dan Telenet, hoe slecht is dan Telenet wel?
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

200GB is op zich een zeer groot verbruik als we dat gaan bekijken op 30 dagen.

Als je weet dat één film in HD kwaliteit (720p) rond de 4,25GB schommelt, wil dat zeggen dat je méér als 1 film per dag (30 / maand!) binnenhaalt. Spotify haalt zo'n groot verbruik bijlange niet.
                          200GB van youtube alleen lijkt me dan ook heel straf. Kijk toch maar eens goed na of dat er geen torrents actief staan op die bepaalde computer, want dat lijkt mij al eerder een mogelijke oorzaak.
                          Op zich, om aan een verbruik van 200GB te komen, zou je dagelijks 6,66GB moeten downloaden. Dat is op zich al wel héél wat, wetende dat je dit verbruik elke dag zou moeten halen.

Ik kijk zelf geregeld youtube, andere mensen in mijn familie hebben daarbovenop nog een eigen radiostream die bijna dagdagelijks de klok rond aanstaat, maar toch komen we namelijks aan het verbruik van +/- 60GB. Daarbovenop komt nog online gaming en downloaden van een hoop foto's in hoge kwaliteit. Kijk het toch maar eens goed na, 200GB voor alleen streaming services lijkt me veel te hoog.
                          Met vriendelijke groet,
                          Caltson
                          Sander Photography Official website

Comment

Series kijken op Netflix in 1080p kan er heel wat doorjagen op een maad.

Ook een spel kopen op PSN en downloaden kan makkelijk 20 GB zijn om te downloaden.

Gelukkig kennen ze hier geen datalimiet, maar de snelheid is ook wel minder dan telenet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caltson Bekijk bericht
                              Als je weet dat één film in HD kwaliteit (720p) rond de 4,25GB schommelt, wil dat zeggen dat je méér als 1 film per dag (30 / maand!) binnenhaalt.
                              Je maakt dezelfde denkfout die de auteursrechten firma's maken. Datatransfer is niet gelijk aan films downloaden. maar als je dan toch die weg op wil. Een BR film is 25GB, twee films per week = 200GB

Ik heb er mijn verbruik nog eens bij genomen: Deze maand (vanaf 1/8) UPload 18.5 GB, DLoad 283 GB

Ik heb nog even opgezocht: IPTV (Bhaalu) 4 uur TV streamen (19-23u)= 251 GB/maand. Dat is 1 stream zonder iets anders te doen.
                              Dan is er "de Cloud" waarbij bv. dropbox files geup-/download worden.
                              Streaming van muziek.
                              Updates van games>> GB's

Er zijn ook mensen die enkele mailtjes per dag krijgen/sturen, hier is dat rond de 100/120 per dag en dat is nog maar voor mij alleen. Het hangt er van af hoe intensief je internet gebruikt natuurlijk.
                              bye, Maurice
                              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
                                Nog nergens iets van gelezen hoor!
                                Je moet op de goeie plaatsen kijken, hé. Meestal is dat niet de site van de providers ... Is dus al vlotjes 2 weken bekend.
                                link...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X