Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

!Wandelingen omgeving Viroinval ? '

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• !Wandelingen omgeving Viroinval ? '

Hallo iedereen,
    Ik zou morgen willen gaan wandelen in de omgeving van Viroinval maar weet niet zeker of hier bewegwijzerde routes zijn?
    Heeft iemand ervaring in die streek op het gebied van wandelen?
    Liefst zo veel mogelijk door valleien of bossen.
    Ik wil naar deze plaats in het speciaal gaan vanwege de vele vlinders die er blijkbaar te vinden zijn, maar weet iemand waar specifiek de meeste zitten of zitten ze overal een beetje verspreid?
    Hopelijk kan iemand hier me helpen !
    Alvast bedankt,
    Niels
    - Photography made me look at things differently -

Re: !Wandelingen omgeving Viroinval ? '

In het centrum van Nismes vind je wel infoborden met bewegwijzerde wandelroutes.
    Dan kom je oa voorbij Fondry des Chiens.

Comment

Fondry des Chiens heeft aangrenzend "les abbanets" en la roche trouée. Deze drie gebieden zijn op zich een ideaal punt om mee te beginnen.
      Ook interessant maar vrij geïsoleerd: de "tienne breumont".

De Viroinvallei is natuurlijk veel meer dan enkel die gebieden. Op de as Couvin-Givet liggen een aantal plekjes waar soorten vliegen die je nergens anders in België kunt vinden... Ze zijn te vinden mits wat research

Als je er nu gaat dauwtrippen ga je vooral bleke blauwtjes vinden en misschien links en rechts een afgevlogen dambordje. Voor de laatste lading echt verse vlinders zal het wat te laat zijn denk ik.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Bedankt voor de info.
        Dauwtocht zal het niet worden, ik ga met het gezin , dus...
        Nu nog proberen de rest van de gezinsleden te overtuigen om naar daar te gaan..
        - Photography made me look at things differently -

Comment

Working...
        X