Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

helmplicht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• helmplicht

Is er in Nederland geen helmplicht voor snor- en bromfietsers? Als deze helmloze heren en dames in België komen zijn ze toch verplicht de Belgische wetten na te leven en dus een helm te dragen , niet? Ik woon op 12km van de nederlandse grens en heb gisteren gezien dat de meerderheid van onze noorderburen dit aan zijn laars lapt of misschien "niet" weet, en toch tegen snelheden van 40 ŕ 50km/h door onze straten snort.
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Re: helmplicht

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
    Is er in Nederland geen helmplicht voor snor- en bromfietsers? Als deze helmloze heren en dames in België komen zijn ze toch verplicht de Belgische wetten na te leven en dus een helm te dragen , niet? Ik woon op 12km van de nederlandse grens en heb gisteren gezien dat de meerderheid van onze noorderburen dit aan zijn laars lapt of misschien "niet" weet, en toch tegen snelheden van 40 ŕ 50km/h door onze straten snort.
    Ja, volgens mij een probleem van die noorderburen en van de Belgische politie.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Geen helmplicht voor snorfietser, wel voor bromfietser.
      Dat veel Nederlanders de wet aan hun laars lappen is niets nieuws.
      Het verbaast me zelfs een beetje dat u ze met zo'n geringe snelheid ziet rijden.
      Ze denken zeker dat je een GAS-boete krijgt als je teveel gas geeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        .........
        geeft me toch een wat unheimisch gevoel zo,n opmerking..!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Het verbaast me zelfs een beetje dat u ze met zo'n geringe snelheid ziet rijden.
          Ik woon in de grensstreek en in tegenstelling met de meeste Nederlanders ik zie niet een Belg die zich in Nederland aan de Max. snelheid houdt: vaak ver er overeen.
          Als ik op een tweebaansweg zoals de Luikerweg bij Valkenswaard op een gevaarlijke manier met hoge snelheid ingehaald wordt dan is het in 99% van de gevallen een auto met Belgisch kenteken.
          Gelukkig laten ze door de vele flitspalen een flink bedrag achter voor de Nederlandse staatskassa.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            Ik woon in de grensstreek en in tegenstelling met de meeste Nederlanders ik zie niet een Belg die zich in Nederland aan de Max. snelheid houdt: vaak ver er overeen.
            Als ik op een tweebaansweg zoals de Luikerweg bij Valkenswaard op een gevaarlijke manier met hoge snelheid ingehaald wordt dan is het in 99% van de gevallen een auto met Belgisch kenteken.
            Gelukkig laten ze door de vele flitspalen een flink bedrag achter voor de Nederlandse staatskassa.
            Ditzelfde geldt ook voor Nederlanders die me op de E34 richting Eindhoven voorbij steken aan quazi 140/150km/uur.

Comment

wat je tweede zin betreft: dit laat ik in het midden, er zijn zowel de belgen als de nederalnders die de wet aan hun laars lappen en dat is zeker niets nieuws. Maar als er geen helmplicht is in Nederland wil daarom toch niet zeggen dat ze hier zonder helm mogen rijden,hé. Wat hun snelheid betreft heb ik me inderdaad schromelijk vergist: er slaagde vandaag er zelfs ééntje (een niet zo heel jonge nederlander) in me voorbij te steken tegen +70 zonder helm en op het fietspad tussen Mopertingen en Veldwezelt richting Maastricht !!
              Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Zet 100 bromfietsen op de testbank en ze overschrijden allemaal de max. snelheid, of dat nu Nederlanders of Belgen zijn.
                In mijn tijd reed mijn Zündapp 90 Km/h (er was toen geen limiet) en was een helm niet verplicht. Ik heb het toch overleefd.
                Snelheid aanpassen naar gelang de omstandigheden is (was) de kunst.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  In mijn tijd reed mijn Zündapp 90 Km/h (er was toen geen limiet) en was een helm niet verplicht. Ik heb het toch overleefd.
                  Traag bakkie
                  Altijd een beetje olie aan het schakelpookje en linkerschoen zeker?
                  Ik wel hoor en zou er een miljoen voor over hebben naar die tijd terug te kunnen gaan.
                  De Gasboetes zouden links en rechts om mijn oren vliegen en dat kon me niet schelen.

En voor de anderen; Dat veel Nederlanders de wet (in binnen- en buitenland) aan hun laars lappen is niets nieuws, daar blijf ik bij.
                  Daarmee zeg ik niet dat Belgen dat wel of niet zouden doen.
                  En misschien verzacht het de pijn een beetje als ik zeg dat ik zelf Nederlander ben?

Comment

Working...
                  X